۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84286396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: مهاجرت دانش‌بنیان‌ها از گرمسار آسیب‌شناسی شود

سمنان- ایرنا- فرماندار گرمسار با اشاره به نقش دانش‌بنیان‌ها در توسعه، گفت: دلیل مهاجرت شرکت‌های دانش‌بنیان از این شهرستان با نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سعید متقی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: نیمی از صنایع استان سمنان در شهرستان گرمسار مستقر است و توجه به فناوری و دانش‌روز در این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود یک ضرورت است.

وی ادامه داد: توجه به تقویت دانش‌بنیان‌ها در شهرستان گرمسار می‌تواند در حرکت به سمت رفع مشکلات زیست محیطی و توسعه صنایع پاک در این شهرستان نقش آفرین باشد.

فرماندار شهرستان گرمسار بیان داشت:  ۱۶ شرکت دانش‌بنیان در این شهرستان وجود دارد و نیاز است فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرستان تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک آزمایشگاه برای صنایع و شرکت‌های نوپا نیاز اساسی شهرستان گرمسار است و با توجه به شمار واحدهای صنعتی مستقر در گرمسار ضرورت دارد این درخواست مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ظرفیت خوبی برای استقرار دانش بنیان‌ها است و انتظار می‌رود این ظرفیت برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در گرمسار مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار گرمسار گفت: پارک علم و فناوری با شهرداری قراردادی منعقد کرده که بر اساس این تفاهم‌نامه، شهرداری آمادگی تخصیص زمین برای ایجاد ساختمان استقرار دانش‌بنیان‌ها در ۲ بخش چهار طبقه دارد و انتظار می‌رود برای تحقق این تفاهم‌نامه  دستور همکاری  صادر شود.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز گام اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری و مراکز رشد شماره ۲ و نوآوری آب، انرژی و کشاورزی را در شاهرود افتتاح کرد.

وی در ادامه بعد از بازدید از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماشین آلات و همچنین محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری (کارخانه نوآوری) ، مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح و با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از خط تولید شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس و شرکت دانش‌بنیان شتابدهی نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌های انرژی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان رفت و  با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان،  آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM  را افتتاح کرد.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری عصر امروز در شهرستان سمنان علاوه بر افتتاح دو طرح، در نشست شورای اداری استان در استانداری حضور یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha