۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 83719828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود به ۲۶۱ تن رسید

شاهرود- ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:  تاکنون نتیجه آزمایش ۲۶۱ نمونه آزمایشگاهی شهروندان شاهرودی مثبت گزارش شده که از این تعداد۱۷۲ تن از مبتلایان با بهبودی کامل مرخص شدند.

رضا چمن روز چهارشنبه با بیان اینکه  تاکنون افزون بر ۶۶ درصد از مبتلایان  بهبود یافتند، افزود: این تعداد از بهبود یافتگان  در مقایسه با متوسط کشوری از میزان بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در خانه ماندن مردم ضروری بوده و استدعا  می شود که از مسافرت و دید و بازدید در این چند هفته جاری و پیش رو پرهیز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شهروندان خواست با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

به گفته وی تکمیل اطلاعات در این سامانه نشانگر میزان مشارکت مردم در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان است.

چمن توصیه کرد، شهروندان باید توجه داشته باشند که حتی تا یک هفته پس از بهبودی و رفع علائم بالینی هم احتمال انتقال ویروس کرونا به دیگران وجود دارد.

وی همچنین از شهروندان خواست  پیام‌ها و توصیه ها مبنی بر ضرورت در منزل ماندن را جدی گرفته  و از مسافرت های غیر ضروری اجتناب کنند.

 روز گذشته، نتیجه آزمایش ۲۴۵ نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شده بود که از این تعداد ۱۶۲ تن از مبتلایان بهبود یافته و مرخص شدند.

علاوه بر تعطیلی آرایشگاهها و واحدهای صنفی غیر ضروری  محدودیت های ترافیکی هم از عصر روز شنبه در شاهرود ایجاد شده است.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت تا ظهر امروز ۱۷ هزار و ۳۶۱ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده  که از این تعداد  هزار و ۱۳۵ تن فوت و  پنج هزار و  ۷۱۰ تن بهبود یافتند.

بر اساس این آمار در استان سمنان  آزمایش ۶۰  تن مثبت اعلام شد و در مجموع ۵۷۷ تن به این ویروس مبتلا شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha