ایران بر گشایش گذرگاه‌های جدید مرزی با پاکستان تاکید کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بر لزوم گشایش گذرگاه‌های جدید مرزی با پاکستان با هدف تسهیل مبادلات مشترک تجاری و همچنین توسعه مناطق مرزنشین دو کشور تاکید کرد.

"سید محمد علی حسینی" روز گذشته در دیدار با "عبدالرزاق داود" دستیار ویژه نخست وزیر این کشور در امور صنعت و تجارت، لزوم تسهیل فعالیت‌های تجاری میان دو کشور را مطرح کرد.

وی ضمن بررسی همکاری‌های بانکی، پولی و مالی با پاکستان افزود: تقویت بازارچه‌های مرزی برای جهت توسعه مناطق مرز نشین ایران و پاکستان اجتناب ناپذیر است.

حسینی تاکید کرد: دو کشور باید همکاری‌های تجاری و بازرگانی را در سطوح دولتی و بخش‌های خصوصی بیش از پیش تقویت کنند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان (سرپرست وزارت صنعت و تجارت) نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بازرگانی و اقتصادی شد.

عبدالرزاق داود با اشاره به لزوم مبارزه مستمر و جدی ایران و پاکستان با قاچاق‌ کالا، افزود: ما خواستار تداوم رایزنی‌ها با ایران در راستای موافقت نامه‌های مشترک تجاری هستیم.

طرفین در این دیدار حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور و ارائه تسهیلات به آنان، ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری و بازرگانی، لزوم نظام مند کردن مبادلات تجاری و مبارزه با قاچاق در نواحی مرزی دو کشور و همچنین ضرورت برگزاری  منظم نشست‌های تجاری دو کشور جهت شناسایی مشکلات موجود و ارائه راه حل‌ها برای برون رفت از آنها تاکید کردند.

"عمران خان" نخست وزیر پاکستان اواخر آذرماه امسال از وزارت صنعت و تجارت این کشور خواست تا در روند ساخت چهار بازارچه مرزی با ایران تسریع کند.

هفتم آذرماه مقامات عضو کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان در هفتمین نشست خود در شهر "زاهدان" برای احداث چهار بازارچه مرزی به توافق رسیده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha