۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85475367
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیا طالبان، سفر هیات پاکستانی به افغانستان را لغو کرد؟

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85475367
آیا طالبان، سفر هیات پاکستانی به افغانستان را لغو کرد؟

اسلام‌آباد- ایرنا- تنش‌ها میان پاکستان و افغانستان بر سر مسائل مرزی و تروریسم همچنان ادامه دارد؛ قرار بود هیاتی از اسلام‌آباد برای مذاکره با طالبان به قندهار سفر کند اما برخی منابع در پاکستان از لغو این بازدید از سوی کابل به دلیل احتمال حمله هوایی پاکستان به داخل خاک افغانستان خبر می‌دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ملاحظات دولت و ارتش پاکستان نسبت به آنچه آنان حضور عناصر ضدپاکستانی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان می‌خوانند، روابط دوجانبه با هیات حاکمه موقت افغانستان را در بن‌بست قرار داده و با وجود پاسخ کابل به اتهامات اسلام‌آباد مبنی بر عدم حضور تروریست‌های طالبان پاکستانی، مقامات پاکستانی برخورد یکپارچه طالبان افغانستان با مقوله تروریسم را خواستارند.

در همین حال گمانه‌زنی‌هایی درخصوص نشست برنامه‌ریزی شده کمیته مشترک هماهنگی پاکستان و افغانستان، متشکل از مسئولان ارشد امنیتی و اطلاعاتی دو کشور و به میزبانی طالبان در شهر قندهار از سوی رسانه‌های پاکستانی شنیده می‌شود اما هم‌زمان گزارش‌ها از لغو نشست فوق توسط طالبان افغانستان حکایت دارد.

سایت روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون امروز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که طالبان افغانستان در اعتراض به حمله مشکوک هوایی از سمت پاکستان به داخل خاک افغانستان تصمیم به لغو نشست هیات‌های دو کشور در شهر قندهار گرفت.

در این گزارش آمده است: هیچ منبع رسمی در پاکستان هرگونه حمله هوایی ادعایی به خاک افغانستان را تایید نکرده، اقدامی که برخی منابع در افغانستان مدعی هستند که علیه عناصر تحریک طالبان پاکستان صورت گرفته است.

اکسپرس تریبیون نوشت: هیات نظامی پاکستان متشکل از سطوح مختلف قرار بود روز یکشنبه به قندهار سفر کند اما واکنش طالبان به حمله ادعایی پاکستان به خاک افغانستان که دو روز قبل تر از برنامه سفر انجام شده، باعث لغو بازدید هیات پاکستانی از قندهار شد.

ارتش و یا وزارت امور خارجه پاکستان هیچ واکنش رسمی به گمانه‌زنی‌ها درباره حمله هوایی به خاک افغانستان نشان نداده‌اند در حالی که پاکستان روز ۲۸ اسفند گذشته (۱۸ مارس) عملیات هوایی در خاک افغانستان علیه مواضع گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را رسما تایید کرده بود.

منابع آگاه افزودند: قرار بود در نشست لغو شده قندهار، مقامات نظامی سطح میانی پاکستان با محمدعلی حنفی معروف به «ملا شیرین آخوند» که از دستیاران نزدیک هبت الله آخندزاده رهبر طالبان افغانستان است، دیدار کنند.

در عین حال طالبان افغانستان در مورد حمله هوایی پاکستان به ولایت پکتیکا یا دلایل لغو سفر هیات پاکستانی بیانیه رسمی صادر نکرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha