۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85476136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام حماس: مقاومت در غزه تسلیم نمی‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۰۵
کد خبر: 85476136
مقام حماس: مقاومت در غزه تسلیم نمی‌شود

تهران- ایرنا- عزت الرشق از رهبران جنبش حماس در واکنش به اظهارات بی اساس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خواستار تسلیم مقاومت فلسطین شده بود، تاکید کرد که مقاومت در غزه نه شکست می‌خورد و نه تسلیم می‌شود.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، عزت الرشق در سخنانی، گفت: اظهارات بی اساس روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو مبنی بر اینکه با تسلیم جنبش، زمین گذاشتن اسلحه و تحویل اسرا می‌توان جنگ را متوقف کرد، اظهاراتی مضحک و برای مصرف داخلی است که نشان دهنده واقعیت وضعیت بحرانی او پس از گذشت ۲۲۰ روز از تجاوز نظامی به غزه است.

وی افزود: نتانیاهو جنایتکار به هیچ یک از اهداف خود به جز ارتکاب قتل عام‌های وحشتناک علیه غیرنظامیان بی دفاع دست پیدا نکرده است.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان در توهمات و رویاهای خود برای دستیابی به یک پیروزی ادعایی که هرگز به آن دست نخواهد یافت، به سر می‌برد.

الرشق گفت: ما تاکید می‌کنیم که نتانیاهو در حمله به رهبران مقاومت در باریکه غزه که نه شکست ‌می‌خورند و نه تسلیم را می‌شناسند، هرگز موفق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha