۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85474636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی شهباز شریف نسبت به هرج‌ومرج در کشمیر پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید اوضاع پس از اعتراضات خشونت‌آمیز مردم «کشمیر» تحت کنترل این کشور، ضمن هشدار به اغتشاشگران و بهره‌برداری مخالفان از وضعیت فعلی، بر لزوم حل و فصل مسالمت‌آمیز مطالبات معترضان تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه‌های خبری پاکستان، اعتراضات مردم در بخش‌های مختلف کشمیر از جمله شهر «مظفرآباد» مرکز این منطقه برای سومین روز ادامه دارد و درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان خشمگین موجب نگرانی مسئولان کشمیر و همچنین دولت مرکزی پاکستان شده است.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی عمیق از اوضاع در کشمیر گفت که تظاهرات مسالمت آمیز بخش زیبای روند دموکراسی است اما شاهد اغتشاش، خسارت به اموال عمومی و بهره‌برداری سیاسی مخالفان از اوضاع فعلی هستیم.

وی نسبت به هرگونه نقض قوانین به بهانه راهپیمایی و اعتراضات مردمی هشدار داد و افزود: تظاهرات مطلقا نباید منجر به قانون شکنی و نقض هنجارهای اجتماعی شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که با وجود تلاش مخالفان برای تشدید اوضاع، دولت اسلام‌آباد با همکاری نزدیک با دولت مستقر در کشمیر متعهد به کنترل وضعیت جاری در «آزاد جامو و کشمیر» است.

ابراز نگرانی شهباز شریف نسبت به هرج‌ومرج در کشمیر پاکستان

علت اعتراضات ساکنان بخش پاکستانی «کشمیر» افزایش نرخ انرژی و مالیات بالای گندم عنوان شده است. امروز سومین روز از این اعتراضات خشونت آمیز است و منابع محلی از زخمی شدن ۲۰۰ نفر از نیروهای پلیس درپی رویارویی با تظاهرکنندگان خشمگین خبر می‌دهند.

پیشتر یک افسر ارشد پلیس درپی تیراندازی از سمت معترضان کشته و ده‌ها پلیس دیگر نیز زخمی شدند.

آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان برای بررسی اوضاع منطقه کشمیر خواستار جلسه فوری با مقامات سیاسی و امنیتی کشور شده است.

وی قرار است در جلسه امروز راهکارهای پیشنهادی مسئولان برای کنترل وضعیت و جلوگیری از هرگونه اغتشاش را مورد بررسی قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha