۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 83287513
T T
۰ نفر
وزیر صنعت:تهران - اسلام آباد خواستار رفع موانع تجارت شدند

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع گسترش مناسبات تجاری بین تهران- اسلام آباد از سرفصل های مذاكره با مشاور نخست وزیر پاكستان قرار داشت و براساس آن 2 طرف خواستار رفع موانع تجارت بین ایران و پاكستان شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در این دیدار عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاكستان در امور بازرگانی و صنعت
با وی، به ضرورت رفع موانع تجاری و تسهیل تجارت اشاره كرد و خواستار سرمایه گذاری مشترك فعالان اقتصادی 2 كشور بویژه در استان های همجوار شد.
وزیر صنعت كشورمان در این دیدار بر لزوم فعال سازی كمیته مشترك ایران و پاكستان تاكید كرد و گسترش گذرگاه ها و بازارچه های مرزی را یكی از راه های توسعه مناطق مرزی برشمرد.
برپایه این گزارش، تبادل هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های تخصصی 2 كشور و همكاری در زمینه تولید مشترك از دیگر موضوعات مورد تاكید وزیر صنعت در دیدار با مقام پاكستانی بود.
پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چشم انداز دستیابی به حجم پنج میلیارد دلاری مناسبات تجاری بین ایران و پاكستان تا سال 2021، ابراز امیدواری كرد كه با برقراری روابط بانكی و نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد این مهم محقق شود.
به گزارش ایرنا، عمران خان نخست وزیر پاكستان دیروز (یكشنبه) به ایران سفر كرد و امروز مورد استقبال رسمی دكتر روحانی رئیس جمهوری كشورمان قرار گرفت.
اقتصام*3065**1559

سرخط اخبار اقتصاد