۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83473858
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ١٠٣ هزار واحد صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که این تعداد چهار درصد از واحدهای صنفی کشور را تشکیل می‌دهد.

محمد دهقان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع واحدهای صنفی استان، ۲۰ هزار و ۵۶۷ واحد در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی و فنی فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت کسب و کارهای مجازی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این بخش نیز هم‌اکنون ۹۰۵ واحد دارای نماد در این استان وجود دارد که ۴۰۲ واحد از این تعداد معتبر است.
وی با بیان اینکه ۲۳ مجتمع صنفی نیز در آذربایجان‌غربی فعال است، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۴۶ واحد صنفی در این مجتمع‌ها فعالیت می‌کند.
دهقان گفت: طرح راه‌اندازی ۱۹ مجتمع صنفی جدید نیز در این استان در دست مطالعه است که با راه‌اندازی آنها ۲ هزار و ۸۹۷ واحد صنفی جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: اصناف با بخش تولید، خدمات و سایر بخش‌های مربوطه یک زنجیره اقتصادی را تشکیل داده‌اند و موجب توسعه اشتغال و چرخه اقتصاد در سطح جامعه می‌شوند. 

وی ادامه داد: اصناف و بازاریان در ایجاد و توسعه اشتغال در کل کشور نقش بسزایی داشته‌اند و ارتقای شغلی آنان، این اثرگذاری را بیشتر می‌کند و این سازمان در این راستا نهایت تلاش و همکاری را با اتاق اصناف دارد. 
بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند؛ ۴۰۰ هزار نفر در استان هم‌اکنون به صورت مستقیم از طریق فعالیت صنفی در استان امرار معاش می‌کنند که از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر در مرکز استان هستند.

برای بررسی وضعیت فعالیت اصناف در آذربایجان‌غربی ۱۴۱ بازرس فعال هستند.
۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha