دختران ارومیه‌ای با حضور در جشن‌های دخترانه شیرین کام شدند

ارومیه - ایرنا - همزمان با آغاز دهه کرامت،میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گروهی از فعالان فرهنگی در ارومیه اقدام به برگزاری جشن و برنامه های شاد و مفرح فرهنگی در خیابان‌ها و توزیع شیرینی و هدایایی بین دختران و بانوان این شهر کردند.

به گزارش ایرنا در این جشنها که در ورودی خیابان امام (ره) و خیام ارومیه جلوه گری بیشتری داشت، ایستگاه نقاشی، ایستگاه پاسخ به شبهات شرعی دایر شد و توزیع روسری و گیره به دختران تازه به سن تکلیف رسیده و توزیع شیرینی و شکلات بین خانوادها، تبیین فلسفه حجاب و عفاف به بانوان علاقمند، تبیین جایگاه امامت و ولایت و مهدویت انجام شد.

در این آیین همچنین تعدادی از دختران ارومیه با دریافت گل از غرفه ها در صورت تمایل و با اهدای آن به ماموران نیروی انتظامی از خدمات این قشر در تامین امنیت جامعه قدردانی کردند.

دختران ارومیه‌ای با حضور در جشن‌های دخترانه شیرین کام شدند

همچنین امکان زیارت مجازی حرم مطهر امام حسین(ع) و امام رضا (ع) نیز در این غرفه ها برای علاقمند فراهم شده بود که با استقبال شهروندان مواجه شد و بسیاری از آنان بعد از این زیارت مجازی اشک دوری و حسرت بر دیدگانشان جاری شد.

گفتنی است پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) در این غرفه ها گذاشته شده بود که شهروندان از این طرق به پیشگاه سید الشهدا (س) هر کدام به نحوی ادای احترام می کردند؛ از احترام نظامی ماموران و برداشتن کلاه از سر گرفته تا تعظیم آنان برای بوییدن و بوسیدن و تبرک جستن به آن امام همام.

دختران ارومیه‌ای با حضور در جشن‌های دخترانه شیرین کام شدند

پاسخگویی به برخی شبهات دینی و شرعی نیز در این غرفه ها انجام می شد که روحانیان و افراد دارای تبحر در این زمینه به سوالات افراد پاسخگویی کردند.

برگزاری مسابقه نقاشی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) همچنین اهدای روسری به دختران تازه به سن تکلیف رسیده از اقدامات دیگری بود که با استقبال خانواده های ارومیه ای مواجه شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha