دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: بورسیه دانشجویان آمریکایی هیچ منع قانونی ندارد

مشهد- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بورسیه دانشجویان آمریکایی در دانشگاههای کشورمان که به واسطه حمایت از مردم مظلوم فلسطین به آنها ظلم شده و از تحصیل آنها در آمریکا جلوگیری شده است، هیچ منع قانونی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه روز دوشنبه و در حاشیه پنجمین همایش جهانی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:آنها می توانند در رشته‌های تحصیلی خود و در دانشگاه های کشورمان روند ادامه تحصیل خود را ادامه دهند و به پایان برسانند.

وی با اشاره به موضوع جشنواره نیز اظهار کرد: جهان بسیار آماده عدالت است و بر همین اساس مردم در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی برای دفاع از حقانیت مردم مظلوم غزه تجمع می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اکنون شاهد آن هستیم که مردم غیر ایرانی به زبان فارسی علیه رژیم صهیونسیتی شعار "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دهند و این نشان دهنده افزایش ظرفیت و زمینه پذیرش عدالت در جهان است.

خسرو پناه به موضوع این نشست با عنوان «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» اشاره کرد و افزود: در این کنگره از دیدگاه امام رضا (ع) و در موضوع عدالت در پرتو امامت شناسی، مهدویت شناسی و احکام الهی به موضوع عدالت به تفصیل پرداخته شده است زیرا یکی از ارکان مهم تمدن سازی توجه به موضوع عدالت است و این کنگره در این راستا مسیر تمدن سازی در پرتو عدلت را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی تا فردا در تالار قدس مجموعه آستان قدس رضوی با تدارک همزمان ۲۰ نشست تخصصی ادامه دارد.

نخستین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) سال ۱۳۶۲ برگزار شد و تا سال ۱۳۷۲ سه کنگره دیگر با حضور اندیشمندان، علما و فضلا از سراسر جهان برگزار شد و این کنگره پس از توقفی ۳۰ ساله و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم(ع) به ‌ویژه امام رضا(ع) به جهانیان از جمله اهداف این کنگره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha