۷ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84452421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۸ هزار و ۷۷۲ واحد صنفی دارای پروانه در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۸ هزار و ۷۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در این استان فعالیت می کند.

محمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این واحدها ۲۹۶ هزار و ۹۳۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: از کل واحدهای صنفی مستقر در استان ۲۳ هزار و ۵۴ واحد در رسته های تولیدی، ۵۶ هزار و ۸۰۴ واحد صنفی در رسته های توزیعی، ۱۶ هزار و ۹۶۳ واحدصنفی در رسته های خدماتی و ۲۱ هزار و ۹۵۱ واحدصنفی در رسته های خدمات فنی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ساماندهی و رسیدگی به امور صنفی واحدهای صنفی در استان توسط ۲۳۳ اتحادیه و ۱۷ اتاق اصناف انجام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: نظارت بر عملکرد این واحدها نیز توسط مدیریت نظارت و بازرسی اتاق ها اصناف با همکاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

دهقان گفت: در آذربایجان‌غربی ۶۱ مجتمع صنفی وجود دارد که ۲۳ مجتمع بهره برداری شده، ۱۹ مجتمع در دست احداث و ۱۹ مجتمع نیز در دست مطالعه است.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی و ایجاد این مجتمع ها بیش از یک هزار و ۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که با راه اندازی این مجتمع‌ها برای ۲۳ هزار و ۶۱۸ نفر نیز زمینه اشتغال فراهم شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha