هزار میلیارد ریال در بخش اصناف آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است

ارومیه- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳ مجتمع صنفی در این استان به بهره‌براری رسیده و در حال فعالیت هستند که برای این بخش یک‌هزار و ۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

محمد دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این میزان مجتمع صنفی برای ۲۳ هزار و ۶۱۸ نفر زمینه اشتغال فراهم کرده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۱ مجتمع صنفی برای این استان مصوب شده که ۲۳ مورد به بهره‌برداری رسیده و  ۱۹ مجتمع در دست احداث است و با راه‌اندازی آنها بیش از ۲ هزار واحد صنفی جدید راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین طرح‌های راه‌اندازی ۱۹ مجتمع صنفی در آذربایجان‌غربی در دست مطالعه است.

دهقان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۸ هزار و ۷۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در سراسر استان مشغول به فعالیت می‌باشند که واحدهای صنفی بیشترین سهم اشتغالزایی در کشور را دارند.

وی تاکید کرد: اصناف و بازاریان در ایجاد و توسعه اشتغال در کل کشور نقش بسزایی داشته‌اند و ارتقای شغلی آنان، این اثرگذاری را بیشتر می‌کند و این سازمان در این راستا بیشترین تلاش و همکاری را با اتاق اصناف دارد.

بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند؛ ۴۰۰ هزار نفر در استان هم‌اکنون به صورت مستقیم از طریق فعالیت صنفی در استان امرار معاش می‌کنند که از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر در مرکز استان هستند.

برای بررسی وضعیت فعالیت اصناف در آذربایجان‌غربی ۱۴۱ بازرس فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha