دمای هوای آذربایجان‌غربی پنج درجه افزایش می‌یابد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به آغاز روند تدریجی دمای هوا در منطقه گفت: آذربایجان‌غربی چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این امواج ناپایدار طی چند روز آینده به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق تداوم دارد و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به بارش باران طی شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش در اشنویه با ۹.۳ میلی‌متر و شاهین دژ با ۲ میلی‌متر ثبت شده و یک میلی‌متر بارندگی در سردشت، تکاب، مهاباد و نقده گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای سه درجه سانتی گراد خنک ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha