پیوند محکمی بین اصناف و انقلاب برقرار است

مهاباد- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: پیوند محکمی بین اصناف و انقلاب چه در پیروزی آن و چه در دوران جنگ تحمیلی برقرار شده است.

به گزارش ایرنا، محمد دهقان روز دوشنبه در آیین یادواره شهدای اصناف مهاباد افزود: بازاریان و اصناف در دوران جنگ تحمیلی و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی را در حرکت ها و جنبش های مردمی علیه رژیم و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار شهید در کشور مربوط به اصناف و بازاریان است، ادامه داد: حضور و نقش آفرینی شهدای اصناف آذربایجان غربی باید برای نسل آینده تبیین شود تا همگی بدانند که اصناف در عرصه های مختلف و حساس انقلاب نقش بسزایی ایفا کرده اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تاکید کرد: شهید لاجوری و شهید عراقی از چهره های برجسته شهیدان اصناف هستند که در کنار سایر اقشار مردم در مقابل اسلامی ستیزی رژیم پهلوی مقابله کرده و برای زنده نگهداشتن نهضت انقلاب جان خود را فدا کردند.

دهقان اضافه کرد: بازاریان امروز نیز باید ضمن حفظ روحیه معنوی و الهی خود امانتداری، صداقت، ملاحظه مردم، حمایت از تولید داخلی و خدمت به کشور را که از دیرباز جزو خصوصیات اصناف و کسبه ایرانی است را تقویت و احیاء کنند.

به گزارش ایرنا، اصناف و بازاریان مهاباد در دوران انقلاب اسلامی، بمباران ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ و بمباران پنجم اسفند سال ۱۳۶۲ حدود ۶۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در ادامه این مراسم از چهار خانواده شهدای اصناف مهاباد قدردانی شد.

از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن پیروزی نامگذاری شده است که در طول این مدت برنامه های مختلفی در استان ها و شهرستان های مختلف کشور برگزار می شود.

شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha