تبلیغات نا متعارف؛ برداشتی اشتباه از گوریلا مارکتینگ در کیش! + فیلم

کیش- ایرنا- در دنیای امروز اهمیت تبلیغات برای هیچ یک از کسب و کارها پوشیده نیست؛ شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی نیز با استفاده از شیوه‌های مختلف و جذاب تبلیغات در تلاشند تا مخاطبین بیشتری جذب کنند.

به گزارش ایرنا، فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن از روشی غیر معمول برای تبلیغات یک نمایشگاه در کیش استفاده شده و واکنش منفی کاربران فضای مجازی را در پی داشته است.

در کلیپ منتشر شده، چندین نفر تابلوهایی به دوش خود گرفته و در سطح شهر می‌گردند تا شیوه‌ای غیر معمول از تبلیغات را به نمایش بگذارند.

اما تبلیغ نمایشگاه گردشگری کیش در این شیوه از تبلیغات، واکنش‌هایی علیه سازمان منطقه آزاد در فضای مجازی در پی داشت.

عامل این شیوه از تبلیغات سازمان منطقه آزاد نیست!

در همین راستا مدیر تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه تبلیغ نمایشگاه گردشگری توسط سازمان انجام نشده است، گفت: تبلیغات این نمایشگاه به مجری برگزاری آن سپرده شده و سازمان منطقه آزاد کیش دخالتی در آن ندارد.

وی البته با بیان اینکه این نوع تبلیغات در بسیاری از کشورها یک روش معمول است، اظهار کرد: در بسیاری از فرودگاه‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین المللی، این نوع روش از تبلیغات مشاهده شده است.

به گزارش ایرنا، تبلیغات در اصل به معنای رساندن پیام و در اصطلاح کوششی است آگاهانه و حساب شده که به منظور تغییر ادراک و همسو کردن رفتار مخاطب با هدف مبلغ انجام می‌شود؛ اما شیوه‌های که از تبلیغات در هرجامعه‌ای ارائه می‌شود باید به مجموعه‌ای از باورها، آیین‌ها، اندیشه‌ها، آداب و رسوم و ارزش‌های حاکم بر آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به عبارتی دیگر نمی‎‌شود با شیوه‌ای از تبلیغات که در برخی از کشورهای غربی یا آفریقایی مبتکرانه به نظر می‌رسد و اجرا می‌شود را در کشورهایی همچون ایران با آموزه‌هایی دینی، انسانی و فرهنگی به کار برد.

در همین راستا نیز لازم است تا در بحث تبلیغات و حتی واگذاری برون سازمانی آن، نظارت کافی برای جلوگیری از حساسیت‌زا بودن آن در افکار عمومی، وجود داشته باشد.

گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، از چندین روش و تکنیک استفاده می‌کند که یکی از اهداف این تعامل ایجاد واکنش عاطفی در مشتریان است؛ هدف نهایی بازاریابی این است که مردم محصولات یا مارک‌های خود را به روشی متفاوت از آنچه که عادت دارند به خاطر بسپارند؛ البته در این روش باید به سلیقه مشتری نوع تفکر مشتریان، فرهنگ جامعه و موقعیت زمانی و مکانی دقت کرد تا نتیجه عکس حاصل نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha