۸ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84019520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰۹ هزار واحد صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۹ هزار و ۱۴۸ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند.

غلامرضا بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحد صنفی در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدماتی و فنی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: باید به این بخش نیز توجه شود که چهار هزار و ۶۲۱ واحد صنفی فاقد پروانه در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.

بابایی با اشاره به اینکه ۱۶۶ کارت بازرگانی در استان صادر شده، گفت: ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ نفر در حوزه تجارت این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: اصناف و بازاریان در ایجاد و توسعه اشتغال در کل کشور نقش بسزایی داشته‌اند و ارتقای شغلی آنان، این اثرگذاری را بیشتر می‌کند و این سازمان در این راستا بیشترین تلاش و همکاری را با اتاق اصناف دارد.

بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند؛ ۴۰۰ هزار نفر در استان هم‌اکنون به صورت مستقیم از طریق فعالیت صنفی در استان امرار معاش می‌کنند که از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر در مرکز استان هستند.

برای بررسی وضعیت فعالیت اصناف در آذربایجان‌غربی ۱۴۱ بازرس فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha