۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83852219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال بیش از ۲۷۱ هزار نفر در واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای ۱۰۸ هزار و ۴۵۳ واحد صنفی فعال وجود دارد که در این واحدها ۲۷۱ هزار و ۱۳۲ نفر مشغول به فعالیت هستند.

محمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در کل کشور، ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۱۸ واحد صنفی وجود دارد، افزود: از این تعداد، ۱۰۸ هزار و ۴۵۳ واحد صنفی در این استان فعال است.

وی اضافه کرد: چهار درصد کل واحدهای صنفی کشور را این استان در خود جای داده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: این واحدهای صنفی، توسط ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۴ اتحادیه در سراسر استان مدیریت می شوند.

دهقان افزود: از این تعداد،  ۲۱ هزار و ۴۶۱ واحد صنفی تولیدی، ۵۱ هزار و ۶۹۳ توزیعی، ۱۴ هزار و ۸۹۵ خدماتی و ۲۰ هزار و ۴۰۴ خدمات فنی است.

وی اضافه کرد: در این استان، ۶۱ مجتمع صنفی وجود دارد که برای راه اندازی این مجتمع‌های صنفی بالغ بر یک هزار و ۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که در این مجتمع‌های صنفی برای ۲۳ هزار و ۶۱۸ نفر نیز زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

دهقان به تخصیص اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در حوزه صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان تخصیص داده شده بود که از این رقم ۷۶۳ میلیارد ریال به سازمان تخصیص داده شد که بیش از ۶۶۹ میلیارد ریال برای ۶۹۱ طرح پرداخت شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha