۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81794353
T T
۰ نفر
مدير انتشارات علوم يارانه:ايده ها و اختراعات بايد به محصول تبديل شود

ساري-ايرنا- مدير انتشارات علوم يارانه گفت: ايده ها و اختراعات دانشجويان و پژوهشگران بايد به محصولي كارا در جامعه تبديل شود.

عين اله جعفر نژاد قمي روز يكشنبه در آئين افتتاحيه يازدهمين دوره مسابقات دانشجويي رباتيك كشوري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل افزود: ايده ها را بايد جدي گرفته و اين را هم بدانيم كه موفقيت هاي يك فرد خلاق توجه و پيگيري براي رسيدن به هدفي مشخص است.
وي بابيان اينكه دانشگاه يك فرصت طلايي و تكرار ناشدني است؛ افزود: برگزاري مسابقات رباتيك كشوري و نمايشگاه اختراعات فرصت طلايي ديگري در بستر دانشگاه است.
وي بااشاره به اينكه برنده يا بازنده شدن در اين مسابقات مجازي است؛ بيان كرد: برندگان واقعي كساني هستند كه از اين فرصت طلايي استفاده كرده و ايده ها را خلق كنند.
وي گفت: تيم ها با همين خلاقيت ها مي توانند در آينده صاحب حرفه و كار شوند و با شركاي خودشان ايده ها را به محصول و كسب و كار تبديل كنند.
جعفر نژاد قمي اظهارداشت: در عصر كشاورزي ، ايجاد اشتغال و كسب و كار برعهده خانواده ها بود، در عصر صنعت برعهده صنايع بزرگ و موسسات و سازمان هاي پيچيده و نيز در عصر اطلاعات و فناوري ايجاد اشتغال و كارآفريني برعهده دانشگاههاست .
وي بااشاره به اينكه فارغ التحصيلان دانشگاهها امروزه بايد كارآفرين باشند؛ اظهارداشت: كارآفرينان موفق كساني هستند كه اگر كار اداري نيابند در جامعه با تاسيس شركت ها چند نفر را بكار گيري و صاحب شغل كنند.
وي گفت: كارآفريني اينترنت و ديجيتال كسب و كار را متحول خواهد كردلذا بايد اذعان داشت كه ايده فروشگاه كتاب هاي الكترونيكي از يكي از دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل است.
يازدهمين دوره مسابقات دانشجويي رباتيك كشوري از امروز در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حضور 150 تيم و با شركت 300 نفر از عوامل اجرايي و اعضاي تيم ها اعم از دختر و پسر آغاز شد و تا 21 مهرماه جاري ادامه دارد.ك/2
7328/1899

سرخط اخبار استان‌ها