هوای مازندران در هفته جاری چگونه است؟

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری هوا در امروز و فردا (یکشنبه) پیش‌بینی کرد که آسمان استان از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری صاف و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، امروز و فردا یکشنبه به تناوب شاهد رگبار باران، آذرخش و وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب به ویژه در ارتفاعات استان خواهیم بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری هوای استان پایدار و دما نیز روند افزایشی در پیش گیرد ضمن اینکه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، همچنان احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات دور از انتظار نخواهد بود.

با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از امروز تا روز چهارشنبه بین ۲۵ تا ۳۰، مناطق غربی بین ۲۲ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۴ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت هوای امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری از بعدازظهر با رگبار پراکنده باران، وزش باد و احتمال تندر و در دامنه ها و بلندی‌ها نیز ابری در بعدازظهر و شب با رگبار و تندر و وزش باد و در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

وضعیت جوی مازندران در هفته جاری چگونه است

آسمان مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۷.۲ و کلاردشت و بیشه بنه هزار جریب با ۱۷.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از سه درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha