یادگارهای ماندگار «شهید جمهور» در مازندران

ساری- ایرنا- دور دوم سفر شهید آیت الله "ابراهیم رئیسی"‌به مازندران روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که نتیجه این سفر پر خیر و برکت، ۱۱۷ مصوبه بود که سهم هر یک از ادارات در برخورداری از منابع اعتباری آن اکنون تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت امسال به مدت ۲ روز انجام شد و مازندرانی‌ها طی این ۲ روز در شهرهای مختلف استان با رئیس‌ دولت سیزدهم و تعدادی از دولتمردان دیدار کردند.

این سفر سومین برنامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۳ و شانزدهمین سفر استانی دور دوم بود.

بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، مرحله نخست تکمیل آبرسانی به شهر ساری، بوستان جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و سخنرانی در جمع پرشور و گسترده مردم ساری و نوشهر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی بود.

یادگارهای ماندگار «شهید جمهور» در مازندران

استاندار مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به این خطه از شمال کشور ۱۱۷ مصوبه مورد تفاهم قرار گرفته است.

یوسف نوری تعداد دستگاه های اجرایی دارای مصوبات را بیش از ۲۳ وزارتخانه نهاد برشمرد و ادامه داد: بیشترین تعداد مصوبات مربوط به وزارت نیرو، ‌راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به ترتیب با ۱۹، ۱۷ و ۱۶ مصوبه است.

وی با برشمردن طرح های مهم مصوب این دور از سفر شهید آیت الله رئیسی به مازندران اضافه کرد: تکمیل ساختمان سد های گلورد و هراز، شبکه آبیاری و زهکشی سدهای گلورد و البرز است.

استاندار مازندران ادامه داد:‌ همچنین تکمیل محور هراز، سوادکوه و محور مرزن آباد- دزدبن، تاسیسات فاضلاب شهرهای ساری، بابل، مرمت و لایروبی آب بندان ها و سد لاستیکی و سردهنه های زراعی، بیمارستان های آیت الله طبرسی در ساری، بابلسر و نور و سالن کشتی جویبار، هفت تیر بابل از دیگر مصوبات مهم در این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل تالار مرکزی ساری و کتابخانه مرکزی ساری، نیروگاه زباله سوز ساری، پروژه های پسماند هشت شهر، پارک موزه دفاع مقدس، پارک علم و فناوری مازندران، دانشکده عمران و دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه مازندران، مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه نوشیروانی بابل و آبرسانی به بابل و شهرهای گروه الف و تنکابن –رامسر و چالوس –نوشهر، بهشهر بخش دیگری از طرح های مهم مصوب دور دوم سفر شهید آیت الله رئیسی به مازندران است که با اجرایی شدن این طرح ها کام مردم مازندران شیرین خواهد شد.

سفر نخست شهید آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha