۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85490334
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشاور رییس جمهور: شهید رئیسی نگاه تحولی برای توسعه و پیشرفت کشور داشت 

کرج - ایرنا - مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس جمهور گفت: شهید رئیسی نگاه تحولی برای پیشرفت کشور داشت و از هیچ تلاشی برای توسعه دریغ نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" سیدمحمد حسینی" یکشنبه شب در مراسم سوگواری «در داغ شهدای حادثه بالگرد رییس جمهور» به همت سازمان‌های مردم نهاد معاونت امور جوانان استان البرز در امامزاده محمد(ع) کرج، افزود: ساده‌زیستی و اهتمام‌ برای حل مشکلات مردم همراه با طرح و برنامه از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

وی بیان کرد: رییس جمهور شهید سند تحول ارایه داد و در عرصه‌های مختلف به وضع موجود بسنده نکرد و معتقد بود باید شرایط کشور در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگی و سیاست خارجی بهتر شود.

حسینی ادامه داد: رئیسی با شجاعت در حالی که در گذشته برخی چشم به آمریکا و چند کشور اروپایی دوخته بودند دیپلماسی سیاست متوازن را در پیش گرفت و معتقد بود دنیا فراتر از چند کشور غارتگر و برده‌دار است.

مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس جمهور بیان کرد: از همسایه‌ها فعالیت دیپلماسی خود را شروع کرد که زبان، تمدن و فرهنگ مشترک داشتند.

حسینی، با اشاره به اینکه بسیاری از رکوردها در دولت رئیسی جابجا شد، افزود: رییس جمهور شهید در همان سال اول فعالیت با تمامی نمایندگان مجلس جلسه گذاشت و به وزارتخانه‌ها سرکشی و به استان‌ها سفر کرد.

وی یادآورشد: از مساله‌ سلامت مردم با توجه به شیوع کرونا شروع کرد تا آب و برق، بطوریکه پروژه‌های پیشران و اساسی کشور نیز مدنظر بود.

حسینی، ادامه داد: تجمعاتی در زمان آغاز فعالیت شهید رییسی در زمینه مشکلات آب داشتیم که برای این مهم چهار خط انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی مدنظر قرار گرفت.

مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس جمهور گفت: این فعالیت‌ها در زمینه آب شرب اکنون نتیجه داده است و شخص رییس جمهور برغم مشغله کاری وقت می‌گذاشت، چنانچه دیدیم کارهای بزرگی انجام شد.

فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

حسینی افزود: در بخش نفت، پتروشیمی کارهایی انجام شد و اکنون ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس جمهور یادآور شد: بازار داخلی و خارجی، نقدینگی و تورم لجام گسیخته تحولاتی داشت و به سمت بهتر شدن پیش می‌رویم.

حسینی ادامه داد: اکنون در بحث بیکاری شاهد آن هستیم برخی از واحدهای صنعتی به دنبال نیروی کار ماهر هستند و هشت هزار کارگاه تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل فرصت برای بازگشت در دولت شهید رییسی پیدا کردند.

شهید رییسی خدمت به مردم را بالاترین عبادت می‌دانست

وی اضافه کرد: شهید رییسی خدمت به مردم را بالاترین عبادت می‌دانست و در تولیت آستان قدس رضوی که داوطلبان زیادی برای فعالیت داشت پیشنهاد دادند که معلمان پزشکان می‌توانند در محله خود به صورت رایگان به نیت خدمت به امام رضا (ع) فعالیت کنند.

حسینی در ادامه توصیه شهدا و شهید رییسی را پیوند با ولایت عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اشراف به همه مسایل دارند هر جا تعلل داشتیم نتیجه نادیده گرفتن منویات ایشان بوده و شهید رییسی در بحث سیاست خارجی منویات رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار می‌داد بنابراین رهبری دغدغه‌ای نداشتند چرا که می‌دانستند آنچه به مصلحت کشور است، انجام می‌شود.

مشاور اجتماعی و فرهنگی رییس جمهور گفت: شهید جمهور انسانی بود که در بالاترین جایگاه سیاسی و اجرایی بود اما تقوا داشت و دیدیم که در مناظره انتخاباتی بر اساس موازین حرکت کرد و در همین انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفتند مجلس صاحب افراد باخرد است که تصمیم‌گیری‌های درست در آن انجام می شود.

حسینی در ادامه افزود: زلالی ، شفافیت و صداقت شهید رییسی بی بدیل بود و خدا او را سوی خود برد چرا که دوستش داشت.

وی تاکید کرد: دیدیم چقدر مردم دنیا برای او سوگواری داشتند و مردم ایران هم در تمامی شهرها مراسم عزاداری برپا کردند.

حسینی با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: بلافاصله پس از این موضوع شورای عالی امنیت ملی تشکیل و عملیات وعده صادق طراحی شد بطوریکه این اقدام با صلابت و اقتدار انجام شد.

وی اضافه کرد: شهید رییسی از همان روزهای اول جنایات اسراییل در فلسطین آرام و قرار نداشت و تلاش کرد فریاد مظلومیت مردم غزه را به گوش دنیا برساند و اکنون می‌بینیم تمامی اقدامات در دانشگاه‌های کشورهای غربی مدیون تلاش‌های ایشان است بطوریکه این اقداماتش سبب شد فلسطین دلبسته او باشد.

مشاور رییس جمهور: شهید رئیسی نگاه تحولی برای توسعه و پیشرفت کشور داشت 

سوگواری پرشور مردم برای شهید خدمت و همراهانش به دلیل اخلاص آنان بود

مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس جمهور در ادامه با اشاره به صفات شایسته و اخلاص شهید خدمت و همراهانش گفت: دیدیم مردم در جای جای ایران اسلامی چگونه برای این حادثه ابراز احساسات کردند و اگر کسی تابع اوامر الهی باشد خدا اینگونه به او عزت می‌دهد .

حسینی یادآور شد: چقدر سرمایه‌گذاری برای تخریب شهید رییسی صورت گرفت، حضورش در بین کارگران و کشاورزان مورد تمسخر قرار گرفت و گفته شد که صوری و نمایشی است اما او روحیه انقلابی و جهادی داشت تا برای خدمت به مردم فعالیت کند.

وی اضافه کرد: بارها در جلسات دولت تاکید می کرد اینکه مشکلی برای ۲۰ سال گذشته است و نباید به آن توجه داشت پذیرفته شده نیست.

رییسی درد آشنا بود

حسنی گفت: شهید رییسی درد آشنا و درمند بود چراکه از قشر مرفه نبود و همواره در راه خدمت به مردم تلاش می‌کرد، چناچه دیدیم مادرش در یکی از محلات معمولی زندگی می‌کند و همسایه‌ها نمی‌دانستند که مادر رییس جمهور کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha