نوسازی راه‌های روستایی مازندران با تخصیص اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی

نوشهر - ایرنا - هیات دولت سیزدهم در دور دوم سفر استانی به مازندران چهار هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت و ایمن‌سازی راه‌های روستایی این استان در نظر گرفت که این اقدام دولت مردمی موجب مسرت روستاییان شده است.

به گزارش ایرنا، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به دیار علویان سفر کرد.

سفر نخست شهید آیت‌الله رئیسی به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر بهره برداری چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

نوسازی راه‌های روستایی مازندران با تخصیص اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی

هیات دولت در سفر دور دوم استانی به استان مازندران برای آسفالت و ایمن سازی محورهای ارتباطی روستاهای مازندران چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که از جمله دستاورد ماندگار دولت مردمی در این بخش ارتباطی است.

آسفالت و ایمن سازی جاده های روستایی از جمله مطالبات روستاییان غرب مازندران بوده که همیشه در دیدارهای مردمی با مدیران کل در غرب مازندران بر ضرورت تامین این خواسته خود از سوی مسوولان امر تاکید داشتند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند که سالانه به میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی خدمات می دهد و مهمتر این که اغلب مسافران از سه دهه گذشته در این مناطق ویلا شخصی و سکونت دایمی دارند.

استان مازندران سه هزار و ۶۰۰ روستای دارد.

تردد خودروهای سنگین حامل نظیر شن و ماسه به علت ساخت و ساز شهرک های ویلایی متعدد در مناطق روستایی مازندران سبب شده تا جاده روستایی به همین علت آسیب جدی ببیند.

حاج مصطفی کلوانی یکی از روستاییان مرزن آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سفر استانی دولت مردمی را برای مردم هر خطه پرخیر و برکت توصیف کرد و گفت : تصویب چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و ایمن سازی و آسفالت راه های روستایی مازندران از جمله اقدامات مهم دولت مردمی در این استان است.

وی اظهارداشت: روستاییان نیازمند توجه بیشتر هستند چرا که اقتصاد کشور را روستاها تامین می کنند بنابراین داشتن راه ارتباطی مناسب و آسفالت و ایمن از ضرورت هایی است که باید در همه دوره ها به آن توجه شود.

به گفته وی رئیس جمهور محبوب مردمی سیزدهم برای تامین نیازهای روستاهای منطقه گام های جهادی برداشته که امید است آن راهبردهای در نظر گرفته شده اجرایی شود.

نوسازی راه‌های روستایی مازندران با تخصیص اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی

شماری از روستاییان تاکید کردند بهسازی و آسفالت راه های روستایی شهرستان های غرب مازندران باید در اولویت امور برنامه ریزان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه سفر هیات دولت به استان مازندران گفت: ۱۱۷ مصوبه در این سفر برای مازندران تصویب و اعتبار مورد نیاز آن در نظر گرفته شد.

محسن منصوری تخصیص چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت و چهار هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد.

وی تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی از دیگر مصوبات سفر دور دوم دولت در این استان برشمرد.

تصویب چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر، ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت پول –بلده نور و احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت بلده نور به ظرفیت ۶۰ مگاوات و ۲ هزار میلیارد ریال از دیگر مصوبات سفر استانی دولت برای غرب مازندران بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha