آیت‌الله رییسی در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) آرام گرفت

مشهد- ایرنا- مشهد پس از چشم‌انتظاری چندروزه برای خادم‌الرضا، شهید جمهور، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، برای پیشواز از پیکر پاک او آغوش گشوده است تا فرزند محبوب خود را تا خانه ابدی‌اش در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کند.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

مردم شهیدپرور مشهد و شهرهای نزدیک به آن مانند قوچان، چناران، گلبهار، بینالود، فریمان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و دیگر شهرهای استان و همچنین زائرانی از دیگر نقاط کشور که خدمات آیت الله رئیسی در زمان عهده داری مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و نیز ریاست جمهوری را در خاطر دارند، از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» به سمت خیابان امام رضا(ع) حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند.

از همان ابتدای صبح مردم دوستدار آیت الله رئیسی در فرودگاه‌ و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین بارگاه منور امام رضا(ع) به انتظار پیکر سید محرومان نشسته اند تا بتوانند پیکر مطهر او را بر دوش گرفته و تا خانه ابدی‌اش در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کنند.

۱۹:۲۵ | آیت‌الله رییسی در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) آرام گرفت
پیکر خادم الرضا(ع) و سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا(ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

۱۹:۰۸ | ۳. ۳. ۱۴۰۳، تاریخی ماندگار در حافظه ملت ایران

سوم خرداد ۱۴۰۳ (۱۴۰۳.۳.۳) مردم ایران، رییس جمهوری را به خاک سپردند که زندگی اش در مسیر خدمت به مردم به شهادت ختم شد و این تاریخ برای همیشه در اذهان ملت ایران زمین ماندگار شد.

‌۱۸:۴۲ | حضور مقامات لشکری و کشوری در حرم رضوی و وداع با شهیدجمهور

وزیران دولت سیزدهم، مسوولان کشوری و لشکری به همراه استانداران استان‌های مختلف کشور عصر پنجشنبه در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به منظور وداع با پیکر شهیدجمهور، آیت‌الله رییسی شرکت کردند.

۱۸:۲۶طواف پیکر آیت الله رییسی و پیچیدن عطر ارغوان در حرم رضوی + فیلم

 پیکر شهید سید ابراهیم رییسی به حرم مطهر رضوی رسید و با همراهی زائران و مجاوران بارگاه امام رئوف در ابتدا در صحن پیامبر اعظم (ص) و سپس در روضه منوره طواف داده شد.

 ۱۸:۱۸ | مشهد، دین خود را ادا کرد...

حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله رئیسی، بار دگر نشان داد که مردم این خطه از کشور چگونه قدرشناس شهیدی هستند که تا آخرین لحظه، عمر خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرده بود.

۱۷:۳۴ | آیین وداع با شهید جمهور در حرم مطهر رضوی آغاز شد

آیین آخرین وداع با شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی با حضور گسترده و میلیونی اقشار مختلف مردم عصر پنجشنبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی آغاز شد.

۱۷:۳۰ | خدا حافظ آقای رئیس جمهور!

شور قیامت در شهر امام مهربانی‌ها پیش چشمان دنیا آمد امروز و سیل اشک‌های تلخ و اندوه پیکرهای شهدای راه خدمت و در راس آنان سید محرومان، آیت الله سید ابراهیم رییسی را تا آستانه حرم عشق مشایعت کرد تا در مجاورت تربت اربابش، آرامشی ابدی بگیرد.

۱۷:۲۸ | شهید آیت الله رییسی در اخلاص کم‌نظیر بود

رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، شهید جمهور در اخلاص و معرفت، فردی کم نظیر بود که بنده فردی با روحیه‌ این چنینی را کمتر دیده بودم.

۱۷:۲۷ | خودرو حامل پیکر شهید آیت الله رئیسی به باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی رسید

خودرو حامل پیکر شهید جمهور آیت الله رئیسی پس از طی خیابان امام رضا (ع) و در میان انبوه جمعیت به ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی رسید.

۱۷:۱۶امدادرسانی به حدود ۲ هزار نفر از حاضران در آیین تشییع شهید رئیسی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: یک‌هزار و ۸۳۷ نفر از حاضران در آیین تشییع شهید جمهور آیت الله رئیسی توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

۱۷:۰۰ | تسخیر صحن و سرای شمس الشموس توسط میلیون‌ها سوگوار شهید جمهور

صحن و سرای حرم شریف رضوی مملو از جمعیتی است که آمده‌اند رییس جمهور محبوب خود را به دیار ابدی بدرقه کنند و سیل جمعیت به حدی است که مسیرهای منتهی به محل دفن شهید آیت الله رییسی بسته شده است.

۱۶:۲۴ | محشر در مشهد امام رضا(ع)/ سوگواران رئیسی به درهای حرم رضوی رسیدند

جمعیت میلیونی تشییع‌کنندگان پیکر شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی پس از چند ساعت همراهی با خودرو حامل پیکر آن عزیز سفر کرده، فرزند این سرزمین را به نزدیکی حرم مطهر رضوی رساندند تا انیس النفوس وی را در آغوش گیرد.

۱۵:۳۷ | مشایعت میلیونی خادم خورشید تا خانه ابدی

این شهر خانه سید محرومان است، او که در مشهدالرضا دیده به جهان گشود و در طول زندگی سخت دوران کودکی‌اش در پس هر گرفتاری به دامان امام رضا(ع) پناه می‌برد، به شخصیتی تبدیل شد که امروز ملتی برای مرگ با عزت او به پا خاسته‌اند تا پیکرش را به انیس النفوس و یار قدیمی‌اش بسپارند.

۱۵:۳۱ | شهردار مشهد: سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند

شهردار مشهد اعلام کرد که طبق برآوردها تا کنون دست‌کم سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی شرکت دارند و حرکت خودرو حامل پیکر شهید جمهور و همراهان به کندی انجام می‌شود.

۱۵:۰۸ | خروش عظیم جمعیت عزادار در بدرقه رئیس‌جمهور شهید به سمت آرامگاه ابدی(فیلم)

 آیین تشییع و بدرقه شهید آیت الله رییسی به آرامگاه ابدی با حضور خروش خیل عظیم جمعیت مردم مشهد در حال اجرا است و ازدحام آنان به حدی است که خودرو حامل پیکر شهید جمهور در مسیرهایی متوقف شده و امکان حرکت نداشته است.

۱۵:۰۵ | توقف چند باره خودرو حامل پیکر رییس جمهور در میان سیل میلیونی جمعیت 

سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر رییس جمهور شهید در مسیر مشایعت به خانه ابدی‌اش در حرم مطهر امام رضا‍(ع) به حدی بود که خودرو حامل پیکر ایت الله رییسی بارها مجبور به توقف شد.

۱۵:۰۵ | پیرمرد ۷۴ ساله روستایی: برای خداحافظی با خوب‌ترین رییس جمهور آمدم + فیلم

پیرمرد خمیده ۷۴ ساله روستایی که به عشق آیت الله رئیسی در آیین تشییع پیکر شهید جمهور حضور داشت، گفت: آقای رئیسی، رییس جمهوری خیلی خوبی بودند و من برای خداحافظی با این مرد خوب به مشهد آمدم تا در تشییع جنازه اش شرکت کنم.

۱۴:۳۷ | نمایی دیگر از حضور حماسی و قیام مردم در آیین تشییع شهید جمهور 

حضور میلیونی عزاداران پیش از آغاز رسمی آیین تشییع پیکر شهید «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» در خیابان های منتهی به حرم رضوی حماسه ای به یاد ماندنی خلق کرد.

۱۴:۳۶ | مشایعت میلیونی خادم خورشید تا خانه ابدی + فیلم

جمعیت میلیونی زائر و مجاور بارگاه منور امام رضا(ع) پیکر خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را بر دوش قرار داده اند و او را تا بارگاه ثامن الحجج مشایعت می کنند.

۱۴:۰۶ | تصاویر هوایی از حضور گسترده و میلیونی مردم در تشییع پیکر رییس جمهور شهید

۱۳:۵۸ | جمعیت میلیونی مردم در تشییع پیکر رییس جمهور شهید 

۱۲:۴۹ | آمدم ای شاه پناهم بده...

مردمان مشهد در استقبال و میزبانی از پیکر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، با حضور میلیونی خود یکی از تاریخی‌ترین آیین‌های تشییع را در تاریخ ایران اسلامی به نمایش گذاشتند تا روز بدرقه خادم‌الرضا(ع) در شهر نور را، در سوم خردادماه ۱۴۰۳، در تاریخ به عنوان برگی زرین از قدرشناسی خود از خدمتگزاران و محروم‌نوازان ماندگار کنند.

۱۲:۱۳ | سفر خانواده اهل قزوین به مشهد برای شرکت در آیین تشییع پیکر رییس جمهور شهید   

۱۲:۱۱ | سیل خروشان مردم به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای تشییع 

گزارش خبرنگاران ایرنا از سیل خروشان جمعیت به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رییسی 

۱۲:۱۰ | گزارش خبرنگار ایرنا از افزایش لحظه به لحظه جمعیت برای تشییع پیکر شهید خدمت(فیلم)

۱۲:۰۹ | خادم‌الرضا به مقصد رسید(فیلم)

پیکر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان بارانی از اشک حسرت مردم عاشق زائر و مجاور در آخرین سفر استانی به آغوش شهر شهادت رسید تا خادمی پاک و مخلص در جوار آستان سلطان نور و ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گیرد.

۱۱:۵۸ | تشییع خادم الرضا در مشهد (گزارش تصویری)

پیکر خادم‌الرضا، شهید جمهور، آیت الله «سیدابراهیم رئیسی»، جهت تشییع و تدفین در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) وارد فرودگاه مشهد مقدس شد.

۱۱:۴۰ | حضور دیپلمات‌ها و مقام‌های خارجی برای تشییع رئیس‌جمهور شهید در مشهد

دیپلمات‌های خارجی مقیم مشهد و مقام‌هایی از کشورهای همسایه امروز پنجشنبه با سفر به مشهد در آیین تشییع و خاک‌سپاری رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی حاضر شده‌اند.

۱۱:۲۵حرم ثامن الحجج(ع) چشم انتظار خادم خود

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، بیست‌ و هشتم خرداد برگزار شد و پس از پیروزی آیت الله رییسی، جشن پیروزی رییس‌جمهور جدید ایران در روز میلاد امام مهربانی‌ها برگزار شد شهیدی که اعلام کرد دلم پیش حرم امام رضا(ع) است ولی می‌روم برای خدمت به مردم و انجام وظیفه به عنوان خادم آن حضرت و امروز پنجشنبه حرم امام هشتم پذیرای پیکر مطهر خادم صادق و مجاهد خود است.

۱۱:۲۴ | پیکر شهید جمهور به آغوش شهر شهادت رسید

پیکر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان بارانی از اشک حسرت مردم عاشق زائر و مجاور در آخرین سفر استانی به آغوش شهر شهادت رسید تا خادمی پاک و مخلص در جوار آستان سلطان نور و ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گیرد.

۱۰:۵۱ | خانواده شهید آیت‌الله رییسی وارد فرودگاه مشهد شدند+فیلم

خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای شرکت در مراسم تشییع رییس‌جمهور شهید، دقایقی قبل وارد فرودگاه مشهد شدند.

۱۰:۴۶ | رواق دارالسلام، خانه ابدی شهید جمهور+فیلم

رواق «دارالسلام» در حرم مطهر امام رضا(ع) جایی است که خانه ابدی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، شهید جمهور و سید محرومان ایران اسلامی خواهد بود.

۱۰:۴۶ | خیزش مشهدالرضا برای استقبال از شهید خدمت

سوم خرداد همیشه یادآور حماسه ماندگار فتح خرمشهر بود، اما امروز زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا آخرین وداع را با پیکر شهید خدمت، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خواهند داشت تا وی در جوار مضجع نورانی‌ مولایش به آرامش ابدی برسد.

۱۰:۰۷ | آماده‌سازی مشهد برای آیین تشییع خادم‌الرضا (ع)

 خادم الرضا(ع) شهید سید ابراهیم رئیسی، امروز (پنجشنبه سوم خرداد) برای همیشه در کنار مضجع شریف رضوی به آرامش ابدی می‌رسد، برای هر چه باشکوه برگزار شدن آیین تشییع و خاکسپاری این بزرگ مرد، تمهیدهای لازم در حوزه‌های مختلف شهری اندیشیده شده است.

۹:۳۲ | ۵۰۰ مسجد مشهد زائران تشییع‌کننده پیکر شهید جمهور را اسکان می‌دهند

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ مسجد با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر در مشهد به پذیرش زائران حاضر در آیین تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha