مشایعت میلیونی خادم خورشید تا خانه ابدی + فیلم

مشهد-ایرنا- جمعیت میلیونی زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) پیکر خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را بر دوش گرفته‌اند و او را تا بارگاه ثامن الحجج مشایعت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، امروز همه خیابان‌های شهر برای استقبال از آخرین سفر استانی رییس جمهور به بهترین نحو تنظیف و معطر شده است و عکس‌های خادم خورشید بر در و دیوار هر کوی و برزنی به چشم می‌خورد.

این شهر خانه سید محرومان است، او که در مشهدالرضا دیده به جهان گشود و در طول زندگی سخت دوران کودکی‌اش در پس هر گرفتاری به دامان امام رضا(ع) پناه می‌برد، به شخصیتی تبدیل شد که امروز ملتی برای مرگ با عزت او به پا خاسته‌اند تا پیکرش را به انیس النفوس و یار قدیمی‌اش بسپارند.

امروز مردم این شهر همان طور که خادم خورشید را در آغوش گرفته‌اند، خدمات او را در حرم به یاد می‌آورند، همو که معنای خدمت، خادم و مخدوم را برای هر کس که به این صحن و سرا پا می‌گذاشت دیکته می‌کرد، همو که سفره کرامت امام رضا(ع) را به گستره یک کشور پهن کرد.

امروز خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر پیکر فرزند خود را که از سفری طولانی بازگشته، در آغوش گرفته‌اند و می‌خواهند او را به حرمی برسانند که دلتنگ خادمش شده است.

رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی امروز مهمان عزیزی دارد، آن آشنا که دیگر خانه ابدی خود را در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) یافته است و یکی از بزرگ مردانی است که از انوار متبرک وجود حضرت امام رضا(ع) برای همیشه بهره مند خواهد شد.

به گزارش ایرنا بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و ایشان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی معروف به رئیسی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

آیین تشییع پیکر آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور هم اکنون در خیابان امام رضا (ع) مشهد مقدس در حال برگزاری است و قرار است پیکر ایشان در حرم امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha