پیکر شهید جمهور به آغوش شهر شهادت رسید

مشهد- ایرنا- پیکر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان بارانی از اشک حسرت مردم عاشق زائر و مجاور در آخرین سفر استانی به آغوش شهر شهادت رسید تا خادمی پاک و مخلص در جوار آستان سلطان نور و ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پیکر آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور فقید کشورمان، شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و نیز سردار شهید سیدمهدی موسوی، رییس تیم حفاظت رییس جمهوری صبح امروز از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد.

اینجا مشهد است، شهر شهادت و دارالشفای دلدادگان عاشق که شهدای خدمت را که چون کبوتران خونین بال آسمان غیرت و مجاهدت، با موجی از آه حسرت و اشک دلتنگی در آخرین منزل سفر زمینی خود راهی این دیار شده اند، برای آرام گرفتن در آغوش امام مهربانی‌ها علی بن موسوی الرضا(ع) با استقبالی باشکوه همراهی می‌کند.

اینجا نه یک شهر بلکه نمایشگاهی کم‌نظیر از حضور یک ملت است که با گریه و التماس به تشییع شهیدان خدمت آمده اند، در پیشواز خادم ملت بر سر و سینه می‌زنند، به پهنای صورت اشک می ریزند و می‌خواهند شهید جمهور را تا جایگاه ابدی اش، که سر در پای مولایش، امام مهربانی ها می گذارد، مشایعت کنند.

چشم‌ها گریان و دست‌ها به تعظیم بر سینه و ذکری که هر یک از حاضران نجواگونه زمزمه می‌کنند، چیزی جز آرزوی آرامش برای رییس جمهور بی‌قرار خدمت نیست.

پیکر سید محرومان، مجاهد خدمت، یاور رهبر و خادم ملت در میان همراهی و مشایعت مردم به آستان رضا (ع) رسید تا در آخرین سفر استانی خود در خطه خورشید، قدرشناسی ملت ایران و حق‌گذاری همشهریانش را دیده و در آرامش کنار امامش بیارامد.

مشهد، عرش خدا و دارالشفای عاشقان با حضور کبوتران خونین بال آسمانی بار دیگر نورانی شد، باشد که یاد شهدا جاویدان و راهشان ادامه دار باشد.

طبق برنامه زمانبندی انجام شده صبح امروز پنجشنبه سوم خردادماه با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت الله رییسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشییع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال یافت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha