۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85469765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ۱۵ هکتاری باغ گل محمدی در گرمسار؛ متناسب با کم‌آبی و الگوی کشت

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی گرمسار با اشاره به نوپا بودن کشت گل محمدی در شهرستان متناسب با خشکسالی، گفت: ۱۵ هکتار سطح زیرکشت این محصول در گرمسار است که فقط ۱۰ هکتار به مرحله گل‌دهی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جورابلو روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: برداشت چهار تن گل و غنچه تر از بوستان‌های گل محمدی پیش‌بینی می‌شود در حالی که توسعه کشت گل محمدی در گرمسار در گام های ابتدایی قرار داردو در آینده توسعه می یابد.

وی با اشاره آغاز برداشت گل از بوستان های گل محمدی از اواخر فروردین در گرمسار، ادامه داد: گل محمدی نیاز آبی کمی دارد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و محدودبودن منابع آبی، توسعه کشت گل محمدی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی برخی از مناطق این شهرستان برای این گیاه مناسب است و از این رو توسعه گل‌محمدی در دستور کار است.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار با بیان اینکه توسعه کشت گل‌محمدی دارای صرفه اقتصادی مناسبی است، گفت: از این رو در راستای اهداف تغییر الگوی کشت، توسعه کشت این محصول ترویج می‌شود.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha