۲۷ طرح شهری در منطقه ۲ پایتخت افتتاح شد/ برنامه ریزی ساخت آرامستان جدید در غرب و شرق تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ طرح مدیریت شهری با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۲ شهرداری تهران در قالب پویش شنبه‌های امید و افتخار با حضور مسوولان مدیریت شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۲ تهران روز شنبه در مراسم افتتاحیه ۲۷ طرح مدیریت شهری گفت: پس از سال‌ها شاهد افتتاح طرح‌هایی هستیم که در جهت رفاه شهروندان و از مطالبات جدی آنان است که ساخت سالن ورزشی پونک، ساخت مجموعه ورزشی پردیسان، عملیات روکش آسفالت در معابر، احداث حسینیه بوستان پرواز و احداث خانه مادر و کودک از مهمترین آنها است.

مهدی صالحی افزود: بهسازی و مسقف کردن پایانه تاکسیرانی سازمان آب، افزایش ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در منطقه و همچنین ساماندهی ترافیکی میدان صنعت از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

۲۷ طرح شهری در منطقه ۲ پایتخت افتتاح شد

شهردار منطقه ۲ تهران ادامه داد: اصلاح هندسی و ساماندهی ترافیکی میدان شهید تیموری، ساخت ساختمان اسکان کارگری ناحیه ۲ و همچنین نصب تجهیزات و اقلام تکمیلی تصفیه خانه پساب بوستان نهج البلاغه از دیگر طرح های قابل افتتاح بود.

صالحی افزود: پروژه دیگر آغاز انتقال پساب شهرک قدس به ۱۸ مخزن بتنی برای آبیاری فضای سبز منطقه است که به عنوان یک مگا پروژه، فاز اول آن در شهریور ماه امسال و مجموع ۹ کیلومتر طول و چهار میلیون متر مکعب این پروژه تا پایان سال به افتتاح می رسد و ظرف ۲ سال می توانیم منطقه ۲ را به افق طرح جامع که ۹ میلیون متر مکعب آبیاری فضای سبز از طریق پساب است برسانیم.

رییس کمیته خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه آب و پساب و روان‌آب در بودجه دیده شده که این بودجه جدا از توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان ها است.

مدیران شهری به تخریب ها درمورد برقی سازی ناوگان عمومی توجه نکنند

مهدی پیرهادی افزود: بعد از انقلاب ۳۱ برابر توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان ها را در شهر تهران داشته ایم. تملک ۲۰ باغ برای اضافه شدن به فضای سبز شهر تهران نیز در برنامه است. همچنین در سال ۱۴۰۲ دو میلیون و پانصد هزار اصله درخت در فضای سبز پایتخت غرص شده است.

وی افزود: تدوین طرح جامع آب خام شهر تهران موضوع مهمی بود که برای آبیاری فضای سبز و مدیریت آن، ضرورت داشت که تدوین این طرح جامع در سال جاری تکمیل می شود.

پیرهادی با بیان اینکه با همکاری یکی از دانشگاه ها در ۱۵ ماه آینده یک سیاهه انتشار جدید در حوزه آلودگی هوا منتشر خواهد شد، ادامه داد: برقی سازی خودروها اعم از اتوبوس و تاکسی به طور قطع به کاهش آلودگی هوا کمک می کند که البته در این مدت تخریب هایی در این زمینه انجام شده اما مدیران شهری باید اقدامات سازنده و مفید خود را ادامه دهند و نسبت به تخریب‌ها در زمینه برقی سازی ناوگان توجهی نکنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: در صد و هفدهمین پویش امید و افتخار ۲۷ طرح با ۵۴ موضوع در منطقه ۲ به بهره برداری رسید.
حسین نظری افزود: امسال تلاش می کنیم طرح های مختلف در راستای حفظ محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست با توجه به کمبود آب بسیار مهم است گفت: تلاش ما این است که با بهره گیری از پساب اقدامات ویژه ای انجام دهیم که البته توسعه طرح های آبیاری مکانیزه نیز در دستور کار است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه به طور قطع با نوسازی و برقی سازی حمل و نقل عمومی آلودگی هوا از تهران می رود، گفت:در ایام نوروز همگان مشاهده کردند بدلیل کاهش تردد خودروها دیگر شاهد آلودگی هوا نبودیم.
وی درخصوص طرح کمربند سبز نیز گفت: امسال پرونده این طرح به وسعت ۵۴ هزار هکتار فضای سبز بسته می شود.

احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از برنامه ریزی برای احداث آرامستان های جدید در شرق و غرب تهران خبر داد و گفت: دو نقطه در تهران مورد بررسی قرار گرفته که از نظر شهرداری تهران شرایط خوبی را دارد. یک نقطه در شرق تهران و نقطه دیگر در غرب تهران است.

نظری افزود: البته هنوز با مالکین صحبت نکردیم؛ لذا نمی‌توانیم مکان احداث آرامستان را اعلام کنیم. این زمین‌ها متعلق به نهادهای حاکمیتی است.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: در احداث آرامستان‌ها و مکان‌یابی این دو نقطه موضوعاتی همچون ترافیک و توزیع خدمات از اهمیت بسزایی برخوردار بوده؛ لذا این دو نقطه انتخاب شده و پیگیر هستیم که با تملک آن، احداث آرامستان آغاز شود. بی‌تردید امسال بنا داریم این کار را انجام دهیم. در این دو ملک به لحاظ وسعت تفاوت زیادی وجود ندارد و هر دو می‌تواند برای احداث آرامستان مکان مناسبی باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha