دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

ساری- ایرنا- آیت الله رئیسی در ادامه دور دوم از سفر استانی هیات دولت به مازندران، روز جمعه هفته گذشته علاوه بر دیدار با مردم نوشهر در محل مصلی این شهر، بازدیدی از طرح های اقتصادی این خطه از شمال کشور داشت که برای مردم منطقه بسیار پُربار و دستاوردهای زیادی نیز به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس جمهور که روز پنجشنبه هفته گذشته در سفری ۲ روزه به همراه برخی از اعضای هیات دولت در دومین دور از سفرهای استانی به مازندران سفر کرده بود، پس از بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و دیدار با مردم شهر ساری، از چند طرح عمرانی نیز بازدید و در انتهای روز اول سفر در جلسه شوری اداری استان که تا پاسی از شب نیز ادامه داشت، شرکت کرد.

آیت الله رئیسی در دومین سفر استانی هیات دولت به مازندران روز پنجشنبه وارد فرودگاه دشت ناز ساری شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان استانی قرار گرفت.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران بود.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.
به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

همچنین در از دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در کنار افتتاح طرح های اقتصادی، زیرساختی، آموزشی و بهداشتی دستکم ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص یافت و کام مردم این دیار امروز بیش از هر زمان دیگری شیرین است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران ضمن برشمردن برخی اولویت‌های کشور و استان، بر ضرورت تلاش مدیران برای تزریق امید به جامعه با حل مسائل مردم تاکید کرد و امیدآفرینی را اَبَرپروژه دولت برشمرد.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات تالاب میانکاله

برنامه کاری صبح جمعه رئیس‌جمهور در دومین روز سفر استانی به مازندران با پیگیری ویژه مسائل و مشکلات استان از جمله مساله پلاژهای دولتی آغاز شد.

نشست پیگیری موضوع‌های ویژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست ابتدا موضوع تقویت و حمایت از برنج‌کاران مازندرانی و رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی در تولید برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر جهادکشاورزی در گزارشی از میزان تولید برنج و میزان نیاز سالانه برنج کشور، از تدوین طرحی جامع برای خودکفایی در تولید برنج خبر داد.

آیت‌الله رئیسی با توجه به گزارش‌ها و مباحث مطرح شده در این زمینه به وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت اجرایی رئیس جمهور دستور داد با تشکیل کارگروهی در اسرع وقت نسبت به تعیین دقیق مصادیق مولدسازی در اموال دولتی و تدوین ضوابط متناسب با وضعیت و شرایط وزراتخانه‌ها اقدام کنند تا پس از تصویب در دولت بلافاصله برای اجرا در دستور کار استانداری مازندران قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مسائل بنادر نوشهر، امیرآباد و بندر صیادی کلیکا از جمله کمبود زیرساخت‌های انرژی و کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز حمل و نقل در این بنادر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با موافقت رئیس جمهور تامین انرژی و زیرساخت لازم برای شرکت‌های مستقر در بندر امیرآباد توسط وزارت نیرو، تسریع در راه‌اندازی اسکله رورو بندر امیرآباد توسط وزارت راه و شهرسازی، تقویت خطوط کشتیرانی کانتینربر، تامین و تخصص اعتبار لازم برای آزادسازی زمین ۱۰۰ هکتاری بندر امیرآباد و لایروبی حوضچه آرامش بندر بابلسر و تکمیل تاسیسات دریایی و بندری آن مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر توجه ویژه نسبت به گمرکات و جلوگیری از رسوب کالاها به مسئولان مربوط دستور داد از ورود هرگونه کالایی به بنادر بدون ثبت سفارش جلوگیری و در صورت تکرار با مدیران خاطی برخورد کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تکیه بر گزارش‌های مطرح شده درباره طرح احیای تالاب میانکاله به عنوان یکی از ظرفیت‌های قابل توجه استان در حوزه گردشگری، ضمن گلایه شدید و بازخواست از وزارت میراث فرهنگی و گردشگردی به دلیل تعلل پنج ماهه در اجرای این طرح به رغم صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست دستور داد با تدوین طرح اقتصادی تالاب میانکاله برای جذب سرمایه‌گذاری، اجرای مصوبات طرح احیای این منطقه با جدیت پیگیری و دنبال شود.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

برگزاری جلسه پیگیری ویژه مسائل و مشکلات استان

در این پیوند رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه x (توئیتر سابق) نوشت: حمایت از تولید برنج در شمال، بررسی مسائل بنادر مازندران و مشکلات تالاب میانکاله از دیگر موضوع‌های مطرح شده در نشست صبح امروز رئیس جمهور بود.

سپهر خلجی در حساب کاربری خود ادامه داد: در دولت سیزدهم صبح جمعه تعطیل نیست کسی خواب نمی‌ماند و رئیس جمهور از مشکلات کشور بی‌خبر نیست.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود و برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح طرح های کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به مازندران سفر کرده است روز جمعه به نوشهر سفر کرد.

در آیین استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه نوشهر، شماری از مسوولان ارشد استانی و فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی غرب مازندران حضور داشتند و بلافاصله راهی مصلای نمازجمعه این شهر شد.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

دیدار با مردم نوشهر

در ادامه رئیس جمهور در دومین روز از دور دوم سفر استانی هیات دولت به مازندران با حضور در غرب استان در محل مصلی نمازجمعه شهر نوشهر ضمن دیدار با مردم این شهرستان و پاسخ دادن به ابراز احساسات آنها به سخنرانی پرداخت که برای مردم غرب مازندران نوید بخش روزهای خوبی بود.

دیدار با اهالی غرب مازندران در مصلای نوشهر و بازدید از بندر نوشهر از جمله برنامه های امروز رییس جمهور در منطقه غرب مازندران اعلام شد.

هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم، جامعه زیان کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر اظهار کرد: عدالت جنسیتی باید مورد توجه باشد؛ بانوان نقش بسیار مهمی در تولیدات مازندران دارند از حضور در شالیزارها و باغ‌ها تا حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بانوان برجسته است و هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم جامعه زیان کرد.

دولت سیزدهم به جوانان اعتماد کرد و میدان داد

وی ادامه داد: میدان دادن به جوانان اهمیت زیادی دارد، در این دولت به این موضوع توجه شد اما باز هم باید بیش از پیش به این ظرفیت انسانی توجه شود؛ امام در اوایل انقلاب به ما اعتماد کردند و میدان دادند. ما هم در دولت به جوانان اعتماد کردیم در دستگاه‌های اداری به جوانان اعتماد شود و هر جا جوانان حضور یافتند اثرگذار بودند، البته کسانی که پیشکسوت هستند باید چراغ راه باشند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر این که شهرها و روستاها باید توسعه پیدا کند، گفت که در این سفر چهار هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان مازندران در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور گفت: اقدامات انجام‌شده برای دسترسی به اهدف اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست و باید کارهای بیشتری در این بخش انجام شود.

وی افزود: برخی کشورها با وجود برخورداری از ساحل ناچیز و محدود، تولید ناخالص فراوانی از این مزیت و قابلیت دارند؛ اما ما با پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی در سراسر کشور درآمد سه تا چهار درصدی داریم در حالی که این رقم در برخی کشورها حدود ۵۰ درصد است.

دولت خادم مردم است/مشکلات با میدان دادن به مردم حل شود

آیت الله رئیسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است یعنی مشکلات باید با حضور و مشارکت مردم حل شود. حل مسائل استان به مشارکت مردم در بخش‌های مختلف نیاز دارد.

وی ادامه داد: حل بسیاری از مسائل با دست توانمند مردم امکان‌پذیر است؛ دولت هم خادم شما مردم برای حل این مسائل است.

برگزاری نشست بررسی مشکل آشوراده

رئیس جمهور ادامه داد: صبح امروز در نشست حل مساله مازندران گفتم مشکل آشوراده بیش از ۲۵ سال است مطرح است، منطقه‌ای که می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصاد گردشگری داشته باشد تهدید نیست بلکه فرصتی برای گردشگری منطقه است.
آیت‌الله رئیسی گفت: با حفظ محیط زیست و گردشگری می‌توان اقتصاد را نیز در میانکاله فعال کرد. این امکانات در استان فراوان است؛ از رامسر و تنکابن گرفته تا شرق استان این ظرفیت‌ها وجود دارد. خداوند به این استان ثروت داده و بهترین استفاده را باید از این ثروت برد.

اختصاص ۴ همت به جاده های مازندران

وی ادامه داد: در دور نخست سفر هیات دولت سه هزار میلیارد و در این سفر هم چهار هزار میلیارد تومان برای جاده‌های استان در نظر گرفته شد.

آیت الله رئیسی گفت: برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و مدارس استان در سفر دور نخست تصمیم‌هایی گرفته شد و به نتیجه رسید و در این سفر هم تصمیم‌های جدید گرفته خواهد شد.

رفع مشکل زیست محیطی شهرک صنعتی نوشهر

رئیس جمهور به مطالبات مردم نوشهر اشاره کرد و گفت: یکی از گره‌های این منطقه، پرونده شهرک صنعتی بود. مشکل محیط زیستی سبب شده بود که سال‌ها این مساله طول بکشد، اما به تازگی حل شد که باز شدن این گره دست‌کم یک‌هزار شغل در نوشهر ایجاد می‌کند.

رئیسی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در مازندران بیان کرد: هویت فرهنگی استان مازندران و این شهرستان (نوشهر) با عشق به اهل بیت (ع) پیوند خورده است. فرهنگ و هویت مردم نوشهر، چالوس، تنکابن، عباس‌آباد، رامسر، نور، محمودآباد با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید این استان پیوند خورده است.

وی یادآور شد: ایثارگران و جانبازان سند هویت این مردم برای دفاع از کشور، دین، ارزش‌های الهی و انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می روند.

رئیس جمهور افزود: تاریخ این شهرستان و تاریخ غرب و شرق مازندران نشان دهنده ایستادگی و بصیرت مردم منطقه است، از حضور گرم شما مردم صمیمانه تشکر می‌کنم؛ عزیزانی که جمع ما به حضور شما مزین است. از ابراز محبت شما سپاسگزارم و می‌دانم همواره پشتیبان ارزش‌های انقلاب خواهید بود.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

تاکید بر توسعه شهرها و روستاها/ توسعه بندر نوشهر؛ برنامه دولت

وی ادامه داد: شهر و روستای ما حتما باید توسعه پیدا کند؛ با این نظام ارتباطی و اطلاعاتی و امکاناتی که امروز وجود دارد، شهرها و روستاهای استان مازندران باید مجهز شوند که برای آن گام‌هایی برداشته شده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: حضور نیروهای دریایی و هوایی در این استان برکتی برای مازندران است که تلاش شد با استفاده از آن برای توسعه‌یافتگی نوشهر گام برداشته شود.

رئیس جمهور بیان کرد: اینجا با توجه به وجود فرودگاه و بندر، امکان واردات و صادرات قابل توجهی داریم؛ برنامه دولت توسعه بندر نوشهر است چون زمینه واردات و صادرات بیش از این میزان را هم دارد.

وی افزود: هویت و فرهنگ مردم مازندران هرگز تحت تاثیر نظام ارتباطات و اطلاعات و توسعه‌یافتگی که لازمه زندگی امروز است قرار نمی‌گیرد. این استان قطب کشاورزی است، اما می‌تواند قطب صنعتی هم باشد.

رئیس جمهور گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مازندران دانست و گفت: گردشگر داخلی و خارجی وارد استان می‌شود و باید همه ابعاد حضور این گردشگران از جمله تکمیل زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد تا با استفاده از آن، هیچ بیکاری در منطقه باقی نماند.

بی عدالتی و تبعیض را نمی‌پسندیم/ حقوق همه باید رعایت شود

وی افزود: دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر فعال شد تا در توزیع ظرفیت‌ها و امکانات عدالت برقرار شود؛ به هیچ عنوان بی‌عدالتی و تبعیض را در استان نمی‌پسندیم، این‌که در استانی به مرکز استان توجه شود و در سایر نقاط آن استان این‌طور نباشد پسندیده نیست. همه افراد، اشخاص، شهرستان‌ها و جای‌جای استان باید به حقوق خودشان برسند؛ نگاه استاندار مازندران به استان هم همین خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: یکی از مسائل جدی مازندران، مساله پسماند است که برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده است. دیشب در جلسه شورای اداری نیز تاکید کردم که نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر به سرعت باید فعال شود. از استاندار و فرمانداران ساری و نوشهر می‌خواهم این مساله را به طور ویژه دنبال کنند. در سراوان گیلان هم این مساله را داریم. دولت امکانات لازم برای پیگیری این موارد را دارد و افرادی که در این زمینه مسئولیت گرفته‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: مازندرانی‌ها به میزبانی از همگان معروف هستند و این لطف شما شامل حال من نیز شده است، از این میزان ابراز محبت و احساس شما مردم سپاسگزارم و امیدوارم پاسخ به این ابراز محبت، خدمتگزاری خالصانه به شما مردم باشد.

آیت الله رئیسی گفت: دغدغه شما دغدغه ما، رنج شما رنج ما و شادی و نشاط شما شادی و نشاط ما است؛ برای پیگیری مشکلات شما همه نامه‌ها و درخواست‌های شما رسیدگی می‌شود.

رئیس جمهور افزود: دوست داشتم افزون بر نوشهر در رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، کلاردشت، مرزن‌آباد، چالوس، نور و همه شهرها حضور می‌یافتم، اما وقت و فرصت محدود است؛ حتما در فرصت‌های آینده به جای‌جای این استان سفر خواهم کرد و با مردم شریف مازندران دیدار می‌کنم.

تشکیل استان جدید در دولت بررسی می‌شود
وی به برخی دست نوشته ها و پلاکاردهای شهروندان غرب مازندران در آیین استقبال اشاره کرد و گفت: مساله تشکیل استان جدید مدت‌ها مورد بحث است و حتما مورد بررسی ما هم قرار خواهد گرفت، ابعاد این قضیه را بررسی خواهیم کرد و موضوع در دولت بررسی می‌شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی و مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: حضور، ایستادگی و اعلام مواضع شما پشتوانه عظیمی برای همه مظلومان عالم، به ویژه مردم غزه و فلسطین است، خروش شما علیه دشمنان و رژیم صهیونیستی پشتوانه عظیمی برای این مردم محسوب می‌شود. امیدواریم که خداوند به برکت دعا و حضور شما و مقاومت مردم فلسطین هرچه زودتر خبر نابودی اسراییل و آزادی فلسطین را به گوش جهانیان برساند.

روز جمعه در دومین روز دور دوم سفر استانی پس از دیدار و سخنرانی در جمع مردم غرب مازندران با حضور در بندر نوشهر بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها وتوسعه این بندر تاکید کرد.

وی با اشاره به توسعه تجارت ایران به‌ویژه با همسایگان دستوراتی برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این بندر صادر کرد.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

امیرآباد، سومین بندر تامین کالای اساسی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری افزایش سهم بنادر استان‌های شمالی در تامین کالاهای اساسی گفت: بندر امیرآباد بهشهر سومین بارانداز تامین کالاهای اساسی کشور است.

احسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از کارخانه بهپاک بهشهر افزود: در طول ۲ سال گذشته و در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی سیزدهم با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر، مجموع بنادر شمالی کشور سهم بالایی در تامین کالای اساسی پیدا کردند.

وی اظهار کرد: واحد تولیدی بهپاک بهشهر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه صنعتی شرق مازندران، نیازمند حلقه های تکمیلی و ارزش افزوده بیشتری است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: شرکت تولیدی بهپاک بهشهر نشان داد که توان بالایی دارد و برای اینکه این ظرفیت فنی برای تمام‌ ماه‌های سال تامین شود، نیازمند سرمایه در گردش است.

خاندوزی گفت: مانعی در مقررات ابلاغی وجود داشت که با مکاتبه و کمک و مجوز بانک، کار تامین اعتبار به عنوان سرمایه در گردش برای واحد تولیدی شرکت بهپاک بهشهر در حال انجام است.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

۵۵۰ نیروی جدید جذب سازمان محیط زیست می‌شوند

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که پارسال یک‌هزار نفر جذب سازمان محیط زیست شدند، گفت: برای سال جاری نیز ۵۵۰ نیروی جدید در این سازمان جذب خواهند شد.

علی سلاجقه که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جمع فعالان زیست محیطی غرب مازندران در نوشهر افزود: کمبود نیروی انسانی در محیط زیست یکی از چالش های پیش روی مجموعه بود که دولت برای جبران آن مصمم است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت به همراه ۱۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی سازمان محیط زیست در شهرهای مختلف کشور افزوده شد.

معاون رئیس جمهور با بیان این که بدون تردید در زمان حاضر همه ۸۵ میلیون ایرانی دغدغه محیط زیست دارند، خاطرنشان کرد: حساسیت های مردمی در حوزه محیط ریست یک ظرفیت خوب غیر قابل برگشت است.

سلاجقه گفت: موضوع پسماند یکی از جدی ترین مشکل استان‌های شمالی است که جانمایی مناسب برای حل این مشکل در این خطه سخت است.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

تصویب۱۱۷ مصوبه برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به انجام دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، از اجرا و تکمیل برخی طرح‌های مهم و اساسی این استان خبر داد و گفت: ۱۱۷ مصوبه در این سفر برای مازندران تصویب و اعتبار مورد نیاز آن در نظر گرفته شد.

محسن منصوری روز جمعه در حاشیه سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد: تکمیل ساختمان سد هراز از جمله این طرح‌ها است که برای ساخت آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این دور از سفر در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین تخصیص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه اصلی هراز، پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری، ‌ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی باند و عملیات زهکشی فرودگاه ساری را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد.

وی ادامه داد: تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت زدایی و مقاوم سازی مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، چهار هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

منصوری اضافه کرد: در این دور از سفر رئیس جمهور، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابل و امیرکلا، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابلسر (ارتقای مدول اول تصفیه خانه)، ‌ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر و چهار هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به بابل، بابلسر، فریدونکنار و شهرهای گروه الف، شهرها و روستاهای سوادکوه، سواد کوه شمالی، قائم شهر و جویبار از سد البرز (آبرسانی به فریدونکنار) در نظر گرفته شد.

وی گفت: اختصاص چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان سد گلورد، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، ‌ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر، ‌ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن جاده ساری-تاکام، سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، سه هزار میلیارد ریال برای روکش راه‌های شریانی استان و سه هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند آمل واقع در کاسه سد هراز در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران مصوب شده است.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، سه هزار میلیارد ریال برای مرکز اصلاح نژاد مرغ لاین، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پل‌های اسپی‌رود و سمسکنده و پل کنارگذر جنوبی بابل، ۲ هزار میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی آب بندان‌های استان، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اولویت دار و دارای تنش، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت پول –بلده نور و احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت بلده نور به ظرفیت ۶۰ مگاوات و ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۱۰ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت تغذیه کننده پست ۲۰/۶۳ کیلوولت گناب بابل و احداث پست ۲۰/۶۳ به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات اختصاص یافته است.

وی افزود: تخصیص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث باند دوم نکا- نیروگاه و جاده بهشهر- بندر امیرآباد، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث اردوگاه فرهنگی ورزشی، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات تجهیز و نوسازی و زهکشی زمین‌های کشاورزی، ‌ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن کشتی پنج هزار نفره جویبار و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به نکا، بهشهر و گلوگاه در نظر گرفته شده است.

دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت پایانی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha