توصیه‌های آتش نشانی در خصوص سرویس کولرهای آبی

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آغاز گرمای هوا و لزوم سرویس کولرهای آبی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود درصورت امکان با استفاده از افراد متخصص و رعایت کامل اصول ایمنی این اقدام را انجام دهند.

سید جلال ملکی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در آستانه فصل گرما سرویس و راه اندازی کولرهای آبی از سوی شهروندان در حال انجام است که به شهروندان توصیه می کنیم رعایت اصول ایمنی در این اقدام را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه سالانه گزارش های متعددی از حادثه مرتبط با سرویس کولرهای آبی به سامانه اطلاع رسانی آتش نشانی تهران اعلام می شود گفت: حتی در سال های گذشته این حوادث به دلیل برق گرفتگی تلفات جانی داشته به همین منظور به شهروندان توصیه می کنیم به هنگام هر گونه اقدامی برق را قطع و تسمه کولر از محل آن خارج کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال ها جدا خودداری کنید چون احتمال برق گرفتگی و یا سوختن الکترو موتور وجود دارد همچنین مسیر انشعاب برق و سیم کشی را با دقت کنترل کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.

توصیه های آتش نشانی درخصوص سرویس کولرهای آبی

ملکی توصیه کرد: کولر حتما باید در فاصله حداقل ۲۰ سانتیمتری از کف نصب کرده و روی پایه های لرزان و یا پرتگاه نصب نشود.

وی با بیان اینکه عمده حوادث مرتبط با راه اندازی کولرهای آبی در زمینه برق گرفتگی است، گفت: همواره شهروندان نصب کولرهای آبی را اقدامی کوچک و شاید بدون خطر قلمداد می کنند اما شهروندان باید بدانند همیشه تقابل آب و برق خطرساز است و نکات ایمنی را جدی بگیرند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همچنین به شهروندان توصیه کرد به هنگام بروز هر حادثه ای حتما در نخستین اقدام با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha