۱۱۶ زندانی در استان سمنان سال گذشته با حمایت خیران آزاد شدند

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۱۱۶ زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمدی در این استان با مجموع بدهی ۵۱۴ میلیارد ریال سال ۱۴۰۲ آزاد شدند.

محمد جعفر عبدالهی روز سه‌شنبه به رسانه ها افزود: حمایت‌های خیران در آزادی زندانیان غیرعمدی و محکومان مالی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳ و هفت دهم درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

وی اضافه کرد: آزادی‌ زندانیان جرایم غیرعمد در نتیجه حمایت‌های مالی خیران، مساعدت‌های قانونی مقامات قضایی با پذیرش دادخواست‌های اعسار، اعطای تسهیلات بانکی کم بهره، گذشت شکایت شاکیان و خواهان، تلاش‌های واحد مددکاری زندان‌ها و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان سمنان است.

این مسوول ادامه داد: با برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌های سمنان و شاهرود در قالب حمایت‌های مالی نقدی و تعهدی خیران، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تا کنون جمع آوری شد که زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌آورد.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۷۵ محکوم مالی دوران محکومیت خود را می‌گذرانند و امید است خیران و نیکوکاران حمایت‌های خود را ادامه دهند تا در بازگشت آرامش روانی شرافتمندانه به خانواده‌های زندانیان مستحق شریک شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha