۹ کارگاه حرفه‌آموزی در زندان‌های سمنان ایجاد شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان گفت: زمینه اشتغال‌زایی برای زندانیان این استان با ایجاد ۹ کارگاه حرفه آموزی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کهربایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۹ کارگاه اشتغال زایی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید نوار درِ خودرو، تولید مصنوعات چوبی و کارگاه ام دی اف سازی با همراهی بخش خصوصی در زندان‌های این استان سمنان فعال است.

۹ کارگاه حرفه‌آموزی در زندان‌های سمنان ایجاد شد

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد از زندانیان در استان سمنان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: با ایجاد اشتغال کارگاه های اشتغال زایی و اشتغال‌های نشسته (صنایع دستی) در درون زندان، هم زمینه حرفه آموزی برای زندانی فراهم می‌شود و هم موجب کسب درآمد ماهانه برای زندانی و خانواده‌اش می‌شود.

وی با اشاره به اعزام به کار ۲۶ درصد از زندانیان رای باز و یا رای کار، بیان کرد: زندانیان رای باز و رای کار نیز با همکاری برخی شرکت ها در فضای بیرون از زندان مشغول به کار خواهند شد و حقوق ماهیانه همچون دیگر کارگران دریافت می کنند.

مدیرکل زندان‌های سمنان خاطرنشان کرد: در زندان‌های این استان سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کارگاه‌های حرفه آموزی تشکیل شد و ۸۰ درصد نیز گواهینامه دریافت کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha