۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85409428
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آیین استقبال از نوروز در آستارا برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85409428
آیین استقبال از نوروز در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - آئین استقبال از نوروز در آستانه فصل بهار در شهرستان آستارا با حضور مسوولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر روز سه شنبه آئین استقبال از نوروز با حضور مسئولان شهرستان بندر مرزی آستارا، فعالان فرهنگی، اجتماعی و دانش آموزان در سالن معراج اداره ارشاد اسلامی آستارا به همت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان برگزار شد.

در این مراسم با برپایی سفره هفت سین و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آستارا، دانش آموزان آستارایی نقاشی های خود را با مزامین نوروز به این آئین آورده و همچنین با رنگ کردن تخم مرغ ها با تصاویر طبیعت و نوروز جلوه بصری خاصی به مراسم داده بودند.

در این مراسم که با غرس درخت در محوطه اداره ارشاد شهرستان آستارا شروع شد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا در سخنانی اظهارکرد: برای نخستین بار در ایران طرحی با نام از بذر تا نهال را با مشارکت دانش آموزان اجرا کردیم که در آن پنج هزار بذر درختان جنگلی را در اختیار دانش آموزان ابتدایی شهرستان قرار داده ایم تا با نظارت کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در منازل خود نسبت به کاشت و نگهداری آنها اقدام کنند و امسال همه آنها را به این اداره تحویل می دهند تا طی مراسمی در محل مناسبی که تعیین شده به نام خودشان کاشته شود و از آنها نگهداری کنند.

علیرضا قمی افزود: ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان آستارا تولید و در اختیار استان گیلان و نیز اردبیل قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: امسال در هفته درختکاری پنج هزار اصله درخت در اختیار مردم گذاشته می شود که از این میزان یک هزار نهال در محل نماز جمعه توزیع می شود و بقیه هم با مراجعه مردم به اداره منابع طبیعی تحویل آنان می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا اعلام کرد: در این شهرستان ۳۴ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که مساحتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد که از این وسعت ۲۰ کیلومتر کوهستانی، ۲۱ کیلومتر ساحلی و بقیه در مراتع قرار دارد.

قمی افزود: امسال ۱۵ هزار درخت در سطح شهرستان آستارا در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت کشور در اراضی جنگلی حیران و ارتفاعات غرس شد و همچنان ادامه دارد.

اجرای موسیقی زنده، تکم خوانی، مسابقه نقاش و رنگ کردن تخم مرغ از دیگر برنامه های آئین استقبال از نوروز آستارا بود.

در پایان مراسم از مربیان فرهنگی و هنری شهرستان آستارا که در امر آموزش کودکان و نوجوانان اهتمام ویژه ای دارند و همچنین از کودکان و دانش آموزانی که در مسابقه نقاشی و رنگ کردن تخم مرغ شرکت کرده بودند با اهدای جوائز ارزنده ای تقدیر شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha