حفاظت از طبیعت سرمایه گذاری برای آیندگان است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: خدمت و حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی سرمایه گذاری برای آیندگان است.

محمدرضا شهاب زاده روز سه شنبه در حاشیه مراسم درخت کاری بمناسبت پاسداشت منابع طبیعی در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی برای یادآوری این موضوع مهم است که ما اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که بی توجهی به فضای سبز، ضربه مهلکی به حیات و زیست جامعه است.

وی افزود: شاید زمانی، درخت به عنوان یک موجود زنده زینتی و تنها برای شکوه طبیعت مورد توجه بود؛ اما امروز علاوه بر این موضوع باید التفات داشت که درختان‌ بعنوان ریه های شهر مورد توجه هستند و حیات سالم مردم شهر و روستا بدان بستگی دارد؛ از اینرو باید در کاشت درخت بکوشیم و منابع طبیعی و محیط زیستمان را با همه توان حفاظت کنیم.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: در روزگاری که زندگی می کنیم خاک‌ فرسوده‌تر می‌شود؛ شهرهای ما بی‌رویه توسعه پیدا می‌کند؛ آپارتمان نشینی از حد معمول پا فراتر گذاشته؛ لذا باید تلاش کنیم جنگل ها و عرصه های ملی را که امانت آیندگان و میراث گران سنگ گذشتگان است را پاسداری کنیم و این موضوع وظیفه آحاد مردم است.

شهاب زاده گفت: درخت و درختکاری نماد سرسبزی و شادابی و مظهر آبادی و عمران است که در دین مبین اسلام و آیات و روایات تاکید زیادی بر آن شده است.

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تعدادی نهال در روستای ویرمونی از توابع شهرستان آستارا با حضور مسئولان غرس شد و قرار است در این هفته ۵هزار نهال برای کاشت در اختیار مردم قرار گیرد.

گفتنی است که برای ارج نهادن و حفظ سنت پسندیده درختکاری و حفاظت و حمایت از منابع و مراتع ملی در تقویم جمهوری اسلامی ایران از پانزدهم تا بیست ودوم اسفندماه به عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha