۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85412847
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استقبال۱۳ هزار آستارایی از یک نمایش کمدی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85412847
استقبال۱۳ هزار آستارایی از یک نمایش کمدی

آستارا - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا گفت: ۱۳ هزار نفر از مردم این شهرستان طی ۴۳ شب از نمایش کمدی ۹ ماه انتظار ۳ دیدن کردند.

بهرام خوشحال روز شنبه در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: نمایش یادشده مسائل و موضوعات روز اجتماعی را با بهره گیری از تکنیک طنز در هنر نمایش به تماشاگران انتقال داده و توانسته مردم را با تئاتر آشتی دهد.

وی افزود: نمایش '۹ ماه انتظار۳' با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ژانر کمدی به نویسندگی و کارگردانی نیما رهایی از بازیگران و کارگردانان استان گیلان سومین سری از نمایش ۹ ماه انتظار محسوب می شود که به خاطر استقبال بی سابقه شهروندان در سال ۱۳۸۲ و درخواست های مکرر فرهنگ دوستان آستارایی بعد از بازنویسی و تغییرات عمده در متن این نمایش به طور متفاوت به روی صحنه رفت.

خوشحال اضافه با بیان اینکه این نمایش در دو پرده ۵۰ دقیقه ای اجرا می شد، ادامه داد: گروه نمایشی «سهند» وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا با هنرمندی نیما رهایی، امیرحسین الهی، ابراهیم مهاجری، سهند رهایی و مریم فضلعلی زاده به نویسندگی و کارگردانی کمدین مشهور گیلانی «نیما رهایی» از یکم بهمن ماه١٤٠٢ در نمایش ٩ ماه انتظار ٣ در سینما دریا ایفای نقش کردند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در ادامه گفت: این نمایش دوازدهمین اثر بلند و کمدی نیما رهایی بعد از نمایش های ابلیس و آدم، همسران، دزدان ناشی، ۹ ماه انتظار۱، ۹ماه انتظار۲ ارباب حقه ها، من برات ۲۵ سال دارد!، پسران بد، اخطاری ها، بازار آشما و مرد و نامرد محسوب می شود.

نمایش کمدی گفته شده در شهرستان مرزی بندر آستارا با ۴۳ شب اجرا رکورد حضور مخاطب و همچنین تعداد اجراهای نمایش در استان گیلان را شکست.

️نمایش کمدی «۹ ماه انتظار ۳» با نگاهی به مسائل و مشکلات موجود اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ازدواج و فرزند آوری در جامعه و با زبان تاثیرگذار طنز در آستارا به روی صحنه رفته بود، در طول مدت ۴۳ شب اجرا در شهر آستارا با استقبال بی‌سابقه مردم هنر دوست آستارا مواجه شد و بیش از ۱۳ هزار آستارایی از این نمایش کمدی لذت بردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha