۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85400704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85400704
زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

کرمان- ایرنا- همزمان با مهلت تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری به منظور معرفی بیشتر ۶ داوطلب نمایندگی این مجلس از استان کرمان زندگینامه و سوابق این افراد از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی تهیه شده است که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، اسامی این افراد به قرار ذیل است: آیت الله سید احمد خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدبهرامی خوشکار، حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی، حجت الاسلام و المسلمین احمد کوثری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر خرازی و حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی.

سیداحمد خاتمی

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمانزندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

در هجدهم اردیبهشت ۱۳۳۹ در سمنان متولد شد. سال ۱۳۵۱ تحصیل علوم حوزوی را در مدرسه علمیه صادقیه سمنان آغاز و برای تکمیل تحصیلات خود در سال ۱۳۵۴ به حوزه علمیه قم هجرت کرد و از محضر اساتید و آیات عظام شیخ جواد تبریزی، محمد فاضل لنکرانی، میرزاهاشم آملی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و ... بهره برد.

از سال ۱۳۶۳ شمسی تدریس عمومی دروس حوزوی را آغاز کرد و تاکنون هم ادامه دارد.

فعالیت سیاسی این نامزد مجلس خبرگان رهبری، از قبل از انقلاب اسلامی آغاز شد و همواره موضع سیاسی خود را موضع ولایت فقیه قرار داده است. از مناصب وی می توان عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و عضویت هیات رییسه مجلس خبرگان، نیز عضویت در هیات مدیره مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، امامت جمعه تهران و ... نام برد.

سیداحمد خاتمی قبل از پیروزی انقلاب همگام با رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با رژیم منحط پهلوی فعالیت می کرد و با ایراد خطابه‌های حماسی علیه آن رژیم سیاه نقش مفیدی در روشنگری مردم داشت، بعد از پیروزی انقلاب نیز عمده راهی را که برای خود برگزید کار فرهنگی بود که از طریق تدریس، خطابه و تالیف آن را دنبال کرد.

مصاحبه ایرنا با آیت الله خاتمی را در لینک زیر بخوانید:

سیدمحمدباقر خرازی

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

در هفتم تیرماه سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد، گرچه اجداد وی همه تاجر و کاسب بودند اما در تمام فامیل فقط او و پدرش روحانی بودند.

در تهران متولد شد اما بزرگ شده قم است، در عین حال پس از طی مراحل آموزشی در دبستان، راهنمایی، دبیرستان و پذیرش در برخی دانشگاه های داخل و خارج کشور به دلیل خوابی که دیده بود و تاکیدی که برای رفتن به حوزه علمیه شده بود به حوزه علمیه قم رفت.

در دروس حوزوی شرکت کرد و سال دوم تحصیل وارد بخش آموزش موسسه در راه حق شد که بعد هم از موسسه امام خمینی (ره) حضرت آیت الله مصباح در ۲ رشته فلسفه و اقتصاد فارغ التحصیل شد و در دروس خاص فلسفه آیت الله جوادی نیز شرکت داشت.

در کانادا درس خواند و اکنون دارای مدرک فوق لیسانس پول و بانک است؛ بیش از ۳۰ سال درس خارج می دهد و به زبان انگلیسی و عربی نیز تا اندازه ای مسلط است.

سال دوم دبیرستان با همسرش ازدواج کرد، اکنون بیش از ۳۰ سال است ازدواج کرده؛ اکنون همسر وی استاد دانشگاه تهران و فوق تخصص گوارش و کبد است. سه فرزند شامل ۲ پسر و یک دختر دارد؛ پسر اول رتبه اول رشته پتروشیمی دانشگاه شریف، پسر دوم فوق لیسانس رتبه اول دانشگاه شریف و دخترش نیز فوق لیسانس رشته اقتصاد است که هر سه ازدواج کرده اند و ۶ نوه نیز دارد.

برادر وی، صادق خرازی سفیر سابق ایران در سازمان ملل و فرانسه، معاون سابق وزیر امور خارجه و عموی وی کمال خرازی وزیر امور خارجه ایران است، خواهر وی با سید مسعود خامنه ای ازدواج کرده‌ است.

وی قبل از انقلاب در دورانی که به مدرسه ابتدایی و راهنمایی می‌رفت بر اثر تعالیم پدرش به رژیم شاهنشاهی می‌تاخت، در سال دوم راهنمایی نیز دستگیر شد.

خرازی در کنار برادرش سید محمدصادق، به طور فعال در تظاهرات حضور داشت و با تشکیل اولین هسته‌های مقاومت حزب الله در کوه های جمکران شهرستان قم به آموزش نیروهای حزب الله پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب و بازگشایی مدارس به قم بازگشت و ضمن به پایان بردن تحصیلات دبیرستانی به تحصیل در علوم اسلامی پرداخت. وی در دروس عمومی حوزه، ادبیات را در محضر اساتید به نام آن روزگار حوزه، مرحوم مدرس افغانی و شمائی، فشارکی و کاردان آموخت، فقه و اصول را در محضر پدرش آیت الله سیدمحسن خرازی، آیت الله رضا استادی، آیت الله اعتمادی و حجت الاسلام مسعودی کاشانی فرا گرفت و دروس خارج فقه و اصول خویش را در محضر آیت الله العظمی وحید خراسانی و پدرش آیت الله سیّدمحسن خرازی دنبال کرد.

اگر چه خرازی، از اولین روزهای جنگ تحمیلی در میادین نبرد حاضر بود ولی پس از قبول نمایندگی ولی فقیه در مناطق نفت خیز، مسئولیت دفتر سیاسی قرارگاه کربلا را برعهده گرفت و در بسیاری از مناطق و عملیات‌های جنگی حضور مستقیم داشت.

وی در قم به درجه اجتهاد رسید و مدرس حوزه علمیه قم است؛ او مراکزی نظیر مدرسه اجتهادیه محسنیه، موسسه فرهنگی هنری امام حسن عسکری (ع) و مجموعه مدارس امام هادی (ع) در سراسر کشور را تاسیس کرده و اداره می‌کند.

آیت الله سید محمدباقر خرازی اکنون دبیرکل حزب‌الله ایران و مدیر مسئول روزنامه حزب‌الله‌ است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد است و در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ کاندید شد که شعار انتخاباتی خود را نیز «دولت المتقین» اعلام کرد.

۲۵ سال است در کرمان مدرسه های امام هادی را با ۲۵ هزار دانش آموز راه اندازی کرده که بسیاری از این دانش آموزان حافظ قرآن هستند لذا معتقد است به خوبی مردم این استان را کامل می شناسد.

مصاحبه ایرنا با آیت الله خرازی را از طریق لینک زیر بخوانید:

حجت الاسلام احمد کوثری

متولد سال ۱۳۶۱ از بخش طغرالجرد (پابدانا) شهرستان کوهبنان و جوان ترین نامزد مجلس خبرگان که دوران کودکی و نوجوانی خود را در آن سامان گذرانیده و پدر وی از کسبه و بازاریان متدین آن دیار است.

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

وی پس از اتمام دوران راهنمایی در سال ۱۳۷۶ وارد حوزه علمیه مقدسه مشهد مقدس شد و دروس مقدمات و سطح را در مراکز تخصص مانند موسسه تخصصی فقه و اصول حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی به اتمام رساند؛ پس از اتمام سطوح عالی در درس خارج اساتید مبرز آن دیار مانند حضرت آیت الله مروارید، آیت الله شاهرودی و دیگر اساتید شرکت کرد و به درجه اجتهاد نائل شد.

کوثری همزمان با تحصیل، تدریس در مراکز تخصصی حوزه و دانشگاه را نیز به جد دنبال کرد که ماحصل آن تربیت جمع زیادی از طلاب و دانشجویان است.

وی در سال ۱۳۹۶ برای انجام فعالیت علمی، فرهنگی و تبلیغی جهادی به استان سیستان و بلوچستان عزیمت کرد و در ۲ سال اخیر هم در شهرهای جنوب کرمان به فعالیت فرهنگی و علمی اشتغال دارد.

کوثری به مدت ۲۰ سال مشغول به تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان سیستان و بلوچستان و کرمان در همه سطوح به ویژه سطح عالی حوزه بوده‌ و تبلیغ‌های مکرر در سراسر کشور گوشه‌ای از فعالیت‌های وی است.

آثار و پژوهش های متعدد کوثری مانند بررسی فقهی ابعاد تسلیحات کشتار جمعی، رساله در نقد وهابیت، تعیین مادر در تلقیح مصنوعی و دیگر موضوعات فقهی و حقوقی مکتوب بوده است.

وی علاوه بر مباحث فقهی و اصولی، مدرس رسمی در علوم عقلی همچون فلسفه (بدایه نهایه ...) و کلام بوده که در مدارس تخصصی فلسفه و کلام در سطوح مختلف تدریس کرده است.

کوثری برگزیده ۲ دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن و همچنین چندین سال به عنوان طلبه ممتاز حوزه علمیه خراسان بوده و در سال ۸۶ ازدواج کرده که دارای پنج فرزند است.

مصاحبه ایرنا با وی را از طریق لینک زیر می توانید بخوانید:

حجت الاسلام محمد بهرامی خوشکار

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

متولد ۱۳۴۱ در روستای خوشکار، از توابع شهرستان بافت استان کرمان، از اساتید مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری و نماینده مردم کرمان در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری است.

وی همزمان با درس حوزه از تحصیلات دانشگاهی هم بهره برده است و آیت الله سید علی خامنه ای، آیت الله محمد امامی کاشانی و مرحم آیت الله مجتبی تهرانی از اساتید حجت الاسلام بهرامی هستند.

حجت الاسلام بهرامی خوشکار مدرک کارشناسی خود را سال ۱۳۶۶ در رشته علوم دینی و معارف اسلامی، کارشناسی ارشد در سال ۱۳۶۹ در رشته فقه و حقوق اسلامی و مدرک دکترای تخصصی را سال ۱۳۸۰ در رشته فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری دریافت کرده است.

معاون امور طلاب و دانشجویی مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)- از ۱۳۸۵تا ۱۳۹۱، قائم مقام تولیت در گروه فقه و حقوق مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)- از۱۳۸۹ تاکنون، نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان کرمان - از ۱۳۸۴ تاکنون، عضو گروه علمی فقه و اصول علوم قرآنی و حدیث، پنجمین دوره جشنواره بین المللی فارابی - ۱۳۹۰، عضو گروه علمی، فقه و اصول علوم قرآنی و حدیث، چهارمین جشنواره فارابی- ۱۳۸۹، عضو کمیته انضباطی مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری(ره)- ۱۳۸۹ و عضو شورای امربه معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- ۱۳۸۹ از سوابق حجت الاسلام بهرامی خوشکار محسوب می شود.

دریافت لوح تقدیر و جایزه به مناسبت کسب بالاترین رتبه و امتیاز پایان نامه دکتری از میان پایان نامه های دانشگاه های حقوق و علوم سیاسی ایران، تقدیر از کتاب قواعد ارث در فقه امامیه و قانون مدنی توسط حوزه علمیه قم و اخذ لوح های متعدد در زمینه فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی از دستاوردهای علمی و پژوهشی حجت الاسلام بهرامی خوشکار به شمار می رود.

مصاحبه ایرنا با وی را در لینک زیر بخوانید:

آیت الله احمد شیخ بهایی

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

متولد ۱۳۳۹ در شهر کرمان و از اساتید باسابقه حوزه علمیه و امام جمعه موقت شهر کرمان است.

آیت الله شیخ بهایی از سنین نوجوانی به دروس حوزوی و فعالیت های اجتماعی علاقه داشت و در طول دوره دبیرستان با اوج گرفتن مبارزات انقلابی مردم، فعالیت های مذهبی او رنگ و بوی انقلاب گرفت و شرکت در سخنرانی ها و راهپیمایی ها، پخش اعلامیه و فروش کتب مذهبی به بخشی از فعالیت او تبدیل شد.

با شروع اولین سال تحصیلی بعد از انقلاب به دانشگاه رفت و در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول تحصیل در رشته مکانیک شد اما پس از انقلاب فرهنگی وی برای اشتغال در علوم دینی به قم مهاجرت کرد.

آیت الله شیخ بهایی در قم از محضر اساتیدی همچون چون آیات عظام احمدی میانجی، شیخ حسن تهرانی،آیت الله شب زنده دار،آیت الله استادی،آیت الله جوادی آملی و آیت الله جعفر سبحانی بهره برد.

زبان های عربی و انگلیسی را در دوران تحصیل در حوزه فرا گرفت و به کشورهای چین و بوسنی سفر کرد و در سال ۷۰ به عنوان راهیزن فرهنگی سفارت ایران در بوسنی منصوب شد.

آیت الله شیخ بهایی در حال حاضر در حوزه علمیه کرمان مشغول به تدریس است و حضور در برنامه های صدا و سیما به عنوان کارشناس و همکاری با مراکز دانشگاهی و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را دنبال می کند.

حجت الاسلام امان الله علیمرادی

در فروردین ماه سال ۱۳۴۲هجری شمسی در روستای برکنان از توابع شهرستان بافت کرمان در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود آغاز و در رشته علوم تجربی با کسب معدل اول شهرستان دیپلم گرفت.

زندگینامه ۶ نامزد مجلس خبرگان رهبری در کرمان

به شوق به تحصیل علوم دینی در سال ۱۳۶۰ وارد مدرسه عالی شهید مرتضی مطهری(ره) تهران شد. پس از طی مقدمات در همان مدرسه به تحصیل دروس سطوح علوم عقلی و نقلی پرداخت.

وی در سال ۱۳۶۳ توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای معمم و در ادامه دروس اجتهادی خارج فقه و اصول را ابتدا نزد اساتید خود در تهران و سپس در قم گذراند.

علیمرادی در کنار علوم حوزوی از تحصیلات دانشگاهی نیز غافل نماند و در رشته فقه و حقوق اسلامی موفق به اخذ مدرک دکتری شد. وی در میدان های فرهنگی با اقامه نماز جماعت در مساجد، دانشگاه ها و مدارس ، برقراری مجالس وعظ و خطابه و اقامه عزای حضرت سید الشهدا، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های پرسش و پاسخ و گفتمان های فرهنگی و نیز اجرای کارشناسی برنامه های مذهبی صدا و سیما به تبیین احکام شرعی در این رسانه پرداخته است.

کار وی بیشتر تعلیم، تعلم، پژوهش و تحقیق در مراکز علمی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه ها در تهران، قم و اکنون بیش از ۲۰ سال در کرمان بوده است. همین طور کارهای تبلیغ دین در مراکز دینی، دانشگاهی و مراکز عمومی را انجام می دهد و به تبلیغ، تبیین و بیان معارف دین و اقامه نماز جماعت می پردازد.

وی در سال های مبارزه علیه رژیم پهلوی از عناصر فعال محافل انقلابی در سامان دهی تظاهرات ضد رژیم بوده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در شکل دهی انجمن های اسلامی دانش آموزان، مبارزه با فعالیت های گروهک های منحرف، پاسداری از برکات انقلاب، تشریح اعتبار شرعی رفراندوم تعیین نوع حکومت، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و تبیین اندیشه ها و جایگاه امام و ارکان انقلاب اسلامی نقش موثری داشته است.

حدود هشت سال قبل، انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مورد اعتماد مردم استان کرمان قرار گرفت و به عنوان نماینده این مردم انتخاب شد و هم اکنون نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری است.

مصاحبه ایرنا با وی را در لینک زیر بخوانید:

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha