حضور گسترده مردم در انتخابات از ارکان قدرت کشور است

کرمان - ایرنا - نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمان با بیان اینکه گرچه ممکن است مردم به دلایل مشکلات اقتصادی ناراحتی هایی داشته باشند اما همین مردم می دانند برای رفع مشکلات اقتصادی و حفظ امنیت و  تقویت آن و برای عبور از کاستی ها و مشکلات نیاز است نظام و کشور قوی باشد که یکی از ارکان قدرت کشور همین حضور گسترده مردم در انتخابات است.

به گزارش ایرنا، ۶ نفر از نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مربوط به استان کرمان هستند که اسامی آنان به قرار ذیل است: آیت الله سید احمد خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدبهرامی خوشکار، حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی، حجت الاسلام و المسلمین احمد کوثری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر خرازی و حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور معرفی بیشتر این نامزدها مصاحبه با آنان را کلید زده و در تلاش است که نقطه نظراتشان را به مخاطبان منعکس کند.در این بخش خبرنگار ایرنا با حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی به گفت و گو نشسته است؛ ایرنا آمادگی دارد با سایر نامزدها نیز مصاحبه داشته باشد و به آنان یا دفتر آنان اطلاع رسانی شده است که در صورت همکاری آنان، به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

ایرنا: از زبان خود شما درباره سوابق و معرفی بیشتر، اگر مواردی به مخاطبان عرضه شود بهتر است:

کار من بیشتر تعلیم، تعلم، پژوهش و تحقیق در مراکز علمی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه ها در تهران، قم و اکنون بیش از ۲۰ سال در کرمان بوده است. همین طور کارهای تبلیغ دین در مراکز دینی، دانشگاهی و مراکز عمومی را انجام می دهم و به تبلیغ، تبیین و بیان معارف دین و اقامه نماز جماعت می پردازم.

حدود هشت سال قبل، انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مورد اعتماد مردم شریف استان کرمان قرار گرفتم و به عنوان نماینده این مردم انتخاب شدم که جا دارد این نعمت الهی را شکرگزاری کنم زیرا اعتماد بندگان صالح نعمت بزرگی است و این را قدردانم.

طی این هشت سال که نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بودم آن بخشی از کار که وظیفه قانونی و سازمانی من بوده، نقش آفرینی در مجلس خبرگان و حضور فعال در اجلاسیه های سالانه که هر سال ۲ یک اجلاس است انجام شده و در میان اجلاس ها که هر سال برگزار می شود نیز حضور فعال و نطق داشته ام که نطق ها مربوط به مسائل بین المللی، ملی و استانی بوده است.

علاوه بر این عضو فعال و موثر بسیاری از کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری از جمله کمیسیون سیاسی اجتماعی، اقتصادی، کمیسیون حراست از ولایت فقیه و نیز کمیسیون آیین‌نامه بوده ام؛ کار این کمیسیون درواقع همان قانون گذاری است و در واقع قوانین مجلس خبرگان رهبری را ابتدا این کمیسیون آماده و برای تصویب وارد صحن علنی مجلس می کند که با رای نمایندگان انجام می شود.

همچنین در کمیسیون های دیگر مانند کمیسیون امور اداری مجلس خبرگان نیز حضور فعال داشته ام و در موقعیت هایی که محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف می شدیم موارد ملی و استانی را در فرصت های کوتاهی که پیش می آمد عرض می کردم که تاثیر فراوانی داشته است.

اعتقاد دارم اقتضای جایگاه نماینده مجلس خبرگان رهبری که یک شان اجتماعی، دینی و مردمی است این است که در میان مردم حضور داشته باشد. من نیز برای حضور در بین مردم چند طرح را در روند کار خود اعمال کردم که یکی حضور در نمازهای جمعه و جماعات کرمان و شهرستان های استان بوده و در برخی از موارد نیز بعد از نماز به سخنان و مشکلات مردم ساعات ها گوش می کردم.

اعتقاد دارم اقتضای جایگاه نماینده مجلس خبرگان رهبری که یک شان اجتماعی، دینی و مردمی است این است که در میان مردم حضور داشته باشد.

همواره در مراسم اعتکاف شهرستان های کرمان و در سخنرانی اجتماعات مربوط به انقلاب حضور دارم. در یادواره های شهدا در بسیاری از شهرستان ها، روستاها و نقاط دوردست شرکت می کنم و از این طریق با مردم ارتباط می گیرم.

همچنین به بسیاری از ادارات کل، ادارات شهرستان ها، دانشگاه ها، مدارس، مراکز نظامی و انتظامی و حوزه های علمیه نیز سر می زنم و با کارکنان ارتباط می گیرم.

ایرنا: درباره جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان بیشتر توضیح بفرمایید.

یکی از زمینه هایی که باید تبیین و با مردم در مورد آن سخن گفته و برای مردم ملموس شود نقش و شان مجلس خبرگان رهبری است.

یکی از سئولات مردم این است که کار و نقش مجلس خبرگان در پیشبرد امور چیست؛ در این موضوع هم برنامه هایی آماده کرده ام که وظیفه قانونی مجلس خبرگان را توضیح دهم و هم زمینه هایی را فراهم آورده ام که ولو وظیفه قانونی نیست بلکه وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی هر فرد است که محل اعتماد و انتخاب مردم بوده است.

برای گره گشایی از کار مردم در موارد شخصی، موردی و نیز در سطح کلان، برنامه هایی دارم که مشکلات و موارد استان کرمان را شناسایی کنم تا با اهل نظر، اساتید دانشگاه، حوزه و نخبگان نیز همفکری و هم اندیشی داشته باشم و در حوزه سیاسی، اقتصاد، فرهنگ، هنر، رسانه، معاش و غیره نیز در راستای رفع موانع و مشکلات در حد توان همفکری و هم اندیشی شود که البته اینها وظیفه قانونی و رسمی ما نیست اما اگر در این جایگاه کارم ادامه پیدا کرد این مهم را ادامه خواهم داد.

همچنین موفقیت های نظام و انقلاب باید برجسته و نمودار شود؛ این وظیفه همه و از خصوصیات مردم مومن است که کارهای بزرگی که طی این چند سال در نظام جمهوری اسلامی انجام شده را عنوان می کنند زیرا در نظام اسلامی کارهای بزرگی انجام شده که در هیچ جای دنیا مشابه نداشته است. امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و شهدا به اسلام خدمت و اسلام را وارد صحنه زندگی اجتماعی و جهانی کردند.

این نظریه جمهوری اسلامی که از متن اسلام درآمد و اسلامیت و جمهوریت را کنار هم گذاشت و طرح نویی برای زندگی بشر به عالم نشان داد، در این طرح نو هم مردم، هم اسلام، علم و ایمان، دنیا و آخرت هست و اجرای این طرح نو برای زندگی اجتماعی و سیاسی بشر در این عالم کار امام بود؛ امام به کمک ملت این طرح را عملیاتی کرد.

حضور گسترده مردم در انتخابات از ارکان قدرت کشور است

ایرنا: یک نماینده خوب در خبرگان یا مجلس شورای اسلامی چه صفاتی باید داشته باشد؟

نماینده خوب اول باید شخصیت اسلامی را در خود تقویت کند و انگیزه الهی در کار رعایت کند. نماینده خوب در رفتار خود باید اصول حکمرانی اسلامی را رعایت کند لذا خودگرا و منفعت‌طلب نباشد و به اسلام و مردم خدمت کند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید از نظر مردمی بودن نیز باید در حقیقت، مردمی باشد. یعنی زندگی وی در صدر مردم باشد، با مردم زندگی کند و متمایز، متفاوت و برتر از سطح زندگی مردم نباشد.

صداقت، امنانتداری، وفاداری، اخلاق خوش و مردمی بودن برای همه به ویژه خدمتگزاران به مردم اهمیت دارد.صداقت در گفتار،وعده،برخورد و امانتداری به عنوان دیگر از خصوصیت های نمایندگان مردم مهم است و جایگاه نمایندگی مردم در مجلس امانت است لذا باید به‌خوبی حفظ و از آن استفاده شود.

زمانی که مردم عهدی را به نماینده می سپارند بر اساس قسمی که یاد می کند، باید به آن وفا کند، ذره ای از آن تخطی نکند و وقت بسیار برای آن بگذارد.

برخورد خوب نیز مهم است، زیرا یک نماینده باید نقطه جذب باشد نه نقطه دفع لذا اگر می تواند مشکلی از مشکلات مردم را حل کند، به مردم کمک کند و اگر نمی تواند به زبان خوش، دلیل آن را برای مردم توضیح دهد.

زمانی که مردم نماینده ای را با این مشخصات ببینند هم به او علاقه مند خواهند بود و او را دوست دارند و هم به نظامی که نماینده کارگزار اوست بیشتر علاقه مند می شوند لذا نسل جوان با این شاخص های اخلاقی و رفتاری به ما ملحق می شوند و پیوند می خورند؛ اگر مردم احساس کردند نماینده از آنها جداست آنها نیز جدا می شوند.

نمایندگان مردم در مجلس خبرگان باید در متن و بدنه جامعه و از خود مردم باشند، آنچه را باید، تببین کنند و بشنود، آنچه را نیز که باید از مردم بشنوند، این امر در مورد مسئولان هم صدق می کند.

نمایندگان مردم در مجلس خبرگان باید در متن و بدنه جامعه و از خود مردم باشند، آنچه را باید، تببین کنند و بشنود، آنچه را نیز که باید از مردم بشنوند، این امر در مورد مسئولان هم صدق می کند.

بر اساس وظیفه دینی و طلبگی، کمک به حفظ و تقوقت نظام و انقلاب، همچنین خدمت به مردم در این دوره انتخابات نیز حضور پیدا کردم و خود را در معرض انتخاب مردم شریف استان کرمان قرار داده ام؛ به فضل پرودرگار اگر مورد انتخاب قرار گرفتم این مسئولیت را ادامه می دهم.

آنچه اهمیت دارد اینکه هر توان و ظرفیتی که داریم باید برای ارتقای دین خدا، تقویت جمهوری اسلامی و خدمت به مردم استفاده کنیم؛ چنانچه امروز تقویت اسلام و حمایت از جمهوری اسلامی از ابعاد مختلفی مهم است، به تعبیر زیبای شهید سلیمانی که جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم محفوظ بماند دیگر حرم ها نیز محفوظ می ماند.

ایرنا: در مورد اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات توضیح بفرمایید.

ابتدا که من معتقدم دل ها دست خداست، گرچه ممکن است به دلیل مسائل معاش و اقتصاد، مردم ناراحتی هایی داشته باشند اما همین مردم می دانند برای رفع مشکلات اقتصادی، حفظ امنیت، تقویت آن و نیز عبور از کاستی و مشکلات نیاز است نظام و کشور قوی باشد و یکی از ارکان قدرت دادن به کشور نیز همین حضور مردمی است.

در اینکه این انتخابات بسیار مهم است تردیدی نیست زیرا انتخابات قوی با مشارکت مردم هم تقویت نظام، کشور و انقلاب است و هم و مایه امیدواری دوستان انقلاب و یاس و نامیدی دشمنان.

شرکت در انتخابات، عمل صالح شرعی است، زیرا کاری که دشمنان اسلام را ناخشنود می کند، عمل صالح است و یکی از اقداماتی که امروز دشمن را ناخشنود می کند شرکت در انتخابات است. بنابراین شرکت در انتخابات در نامه عمل هر انسان ثبت و ضبط می شود و این عمل صالح مانند این است که انسان از خسران نجات پیدا کند.

شرکت در انتخابات، عمل صالح شرعی است، زیرا کاری که دشمنان اسلام را ناخشنود می کند، عمل صالح است و یکی از اقداماتی که امروز دشمن را ناخشنود می کند شرکت در انتخابات است.

البته اکنون نمی‌شود در مورد میزان حضور مردم در انتخابات قضاوت کرد اما من اعتقاد دارم مردم برای سعادت خود، کشور و انقلاب اسلامی در انتخابات حضور خواهند یافت.

ایرنا: از دیدگاه شما مهمترین مشکلات و ظرفیت‌های استان چیست؟

مهمترین ظرفیت استان کرمان، مردم نجیب، باوفا، انقلابی و فداکار این استان است. سرمایه انسانی استان کرمان سرمایه عظیمی است. وفاداری به انقلاب، سخت کوشی، گذشت و نجابت سرمایه مهمی است که در کرمان وجود دارد.

استان کرمان از نظر منابع مادی نیز داری ظرفیت های مهمی است که البته مشکلات فراوانی هم دارد و یکی از مهمترین آنها موضوع کم آبی است که باید در مدیرت مصرف و تامین آب چاره اندیشی و تدبیر شود زیرا اگر تدبیر نشود، بحران هایی را ممکن است به دنبال داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha