۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85479074
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: زیرساخت‌های گردشگری استان ناقص است 

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85479074
استاندار کرمان: زیرساخت‌های گردشگری استان ناقص است 

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در این استان وجود دارد اما ناقص و نیمه‌کاره بوده و کامل نیست، گفت: ما در استان پنج فرودگاه داریم اما پرواز کافی نداریم و این موضوع یک بحث ملی است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در پنل های تخصصی همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ افزود: کرمان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و ضعف های زیادی هم وجود دارد که باید در یک فرایند زمانی حل شود.

وی اظهار داشت: ما پرواز خارجی نداریم که این موضوع یک مشکل مهم محسوب می شود و در این زمینه باید پروازهای خارجی با کمک سازمان هواپیمایی راه اندازی شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: این استان جاده ۲ بانده دارد و ۲ خط آهن مهم کشور (از زاهدان و بندرعباس به تهران) از کرمان می گذرد اما این استان زیرساخت ناقصی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه ما حمایت از سرمایه گذار است عنوان کرد: متاسفانه در گذشته نگاه خوبی به سرمایه گذار وجود نداشت، ما نباید با سرمایه گذار مقابله کنیم و در این زمینه برخی مواقع خودم موضوعات سرمایه گذاران را پیگیری می کنم.

فداکار اضافه کرد: خوشبختانه اکنون عزم جدی برای کمک به سرمایه گذاران استان به وجود آمده که موجب ارتقای رتبه فضای کسب و کار کرمان شده است، البته اگر نگاه واقع بینانه به مسأله نداشته باشیم و فضای آرمانی تعریف کنیم دچار چالش می شویم.

ظرفیت سرمایه گذاران بومی

وی ابراز داشت: جمعیت شهر کرمان نزدیک به یک میلیون نفر است و سرمایه گذاران بومی یک ظرفیت برای استان کرمان محسوب می شوند.

استاندار کرمان گفت: پروژه شرکت ماهان و همچنین طرح مجموعه گل گهر در احداث گهرپارک مدل جدیدی از سرمایه گذاری شرکت ها در استان کرمان است و در این خصوص کارهای نوینی در خبر بافت، حوزه کشاورزی استان و شهداد انجام شده است.

وی ادامه داد: استفاده از مجموعه های قدیمی داخل شهر ظرفیت بومگردی فوق العاده ای برای استان کرمان محسوب می شود و ما مکان های خیلی خوبی برای رونق گردشگری داریم که می تواند در توسعه این حوزه موثر باشد، ضمن اینکه این ظرفیت ها نگاهی متفاوت به خلق پول خواهد کرد.

فداکار افزود: پروژه گردشگری بین ریگ یلان و کلوت ها را مجموعه ارگ جدید بم با استفاده از ظرفیت جنوب کویر به صورت مفصل آغاز شده که کار آینده داری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در استفاده از ظرفیت حوزه سلامت نیز آغاز و کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است عنوان کرد: ظرفیت بازسازی شهرهای قدیمی در دل کویر که روزی آباد بوده، ظرفیت فوق العاده ای برای توسعه گردشگری است که کشور را می تواند تامین کند اما ابتدا باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه بنا نیست از استان های دیگر بیایند و ما برای آنها هزینه کنیم، آنان به کرمان بیایند و هزینه کنند یادآور شد: ضعف هتل را پیگیری می کنیم مجموعه بانک گردشگری و ماهان آماده ساخت هتل پنج ستاره در کرمان هستند و بزودی مشکل زمین این پروژه ها رفع و عملیات اجرایی ساخت این هتل‌ها آغاز می شود و ما وظیفه داریم زیرساخت لازم برای سرمایه گذاران را تامین کنیم.

وی افزود: برخی دستگاه ها درصدد برگزاری گردهمایی مدیران در کرمان به خاطر حضور مرقد سپهبد شهید سلیمانی هستند، همچنین حوزه های میراثی و صنایع دستی باید به گردشگری کمک کنند.

برگزاری مسابقه گردشگری کرمان

فداکار تاکید کرد: مسابقه معرفی جاذبه و ظرفیت های گردشگری کرمان به چهار زبان روسی، عربی انگلیسی و چینی توسط اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی برگزار شود و جوایز آن را استانداری پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: تولیدات خوب و فاخر به چهار زبان دنیا در این مسابقه صورت گیرد و در سایت های گردشگری معتبر دنیا ارائه و معرفی شود.

همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ از روز ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز در ماهان کرمان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha