نامزد انتخابات در کرمان: مجلس خبرگان باید از موضع انفعالی خارج شود

کرمان - ایرنا - نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمان با بیان اینکه در واقع نیاز به انقلاب فرهنگی داریم و این انقلاب جز با تغییر ساختارهای فرهنگی موجود امکانپذیر نیست، گفت: مجلس خبرگان باید از موضع انفعالی موجود خارج شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدباقر خرازی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: معتقدم مجلس خبرگان به صورت کامل انفعالی است.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: عده‌ای در مجلس خبرگان کنار هم جمع می‌شوند و سخنی می‌گویند که مردم از آن خبر نمی شوند و مطالب نیز پیگیری نمی‌شود؛ کجای این مجلس می‌تواند پشتیبان و حافظ، پیشنهاد دهنده و صیانتی برای رهبری نظام باشد؟

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این مجلس در واقع مشکلاتی دارد زیرا سراغ پیرایی می‌روند که برخی حتی قدرت حرف زدن ندارند، چه برسد فکر و عمل کردن؛ چه اصراری بر مجلس پیرها دارید، باید جوانان وارد این عرصه شوند.

وی گفت: ما به پیری جو بایدن رییس جمهور آمریکا انتقاد می‌کنیم چه لزومی دارد از پیرهایی مثل بایدن استفاده کنیم؛ هر کسی یک ظرفیتی دارد، چه اصراری است که افرادی در انقلاب فعال بودند، همچنان در سر کار باشند؟ چرا باید جوانان را کنار بگذاریم و افراد ۹۰ ساله سرکار باشند؟

نامزد انتخابات در کرمان: مجلس خبرگان باید از موضع انفعالی خارج شود

آیت الله خرازی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ضریب اصطکاک مسوولان ما برای نگهداری از دنیا و انقلاب بسیار سنگین است، همه دنیا یک درصد موانع دارند و ۹۹ درصد کار می‌کنند اما در نظام خارجه ما ۹۹ درصد دفع موانع و یک درصد کار است و سنگ اصطلاک ما در حال سنگ بری است نه پنیربری؛ سنگ‌های سخت می‌برد تا چیزی از آن درآید که کار بسیار دشواری است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دنیا استثنا هستند، تاکید کرد: مردم ما اگر می‌خواهند قدرت رهبری را ببیند به اداره زندگی خود در معیارهای بزرگ نگاه کنند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان بسیار مهم است زیرا مهمترین جایگاه را انتخاب می‌کند و در این حوزه انتخاب اصلح بسیار ضروری است، در واقع همگان در تصمیمات فرد انتخاب شده در مجلس خبرگان شریک هستند.

این نامزد با بیان اینکه انتخاب شدن جای خوشحالی ندارد و انتخاب نکردن در انتخابات اشتباه است، افزود: دنیا جهان پاسخگویی است و داشتن مسوولیت در این دنیا راحت نخواهد بود.

میزان مشارکت در انتخابات همه مقبولیت نظام نیست

آیت الله خرازی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت امام زمان(عج) و عید نیمه شعبان گفت: به صورت تقریبی این عید با انتخابات کشور همزمان شده، مشروعیت نظام ما از بقیه الله است و مقبولیت نظام نیز در انتخابات تجلی پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: میزان حضور مردم در انتخابات نشان دهنده مقبولیت نظام نیست بلکه بخشی از این مقبولیت نظام را روشن می‌کند؛ بخشی در تظاهرات سالیانه و قسمتی مهمتر در جلوه شور و هیجان احساسات مردم در تشییع شهدای بزرگ تجلی می‌یابد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام ما مقدمه ظهور است همانطور که غیبت صغری مقدمه غیبت کبری بود؛ انقلاب اسلامی مقدمه ظهور صغری و این ظهور مقدمه ظهور کبیر و کبری است؛ ما نظامی هستیم که نسل خاصی آن را ایجاد کرده بود و نسل‌های بعدی بقا و رشد او را تضمین می‌کند لذا هر کدام نسل‌های متناسب خود را می‌طلبد.

نامزد انتخابات در کرمان: مجلس خبرگان باید از موضع انفعالی خارج شود

نسل جوان ما مقاوم است

وی تاکید کرد: نسل جوان امروز ما متعهد ترین افراد هستند زیرا در مقابل سیل مسایل دنیای ارتباطات؛ مقاومت کرده، دین را حفظ و ارزش ها را نگهداری می‌کنند لذا این نسل نیز کار دشوار و سختی را برعهده دارند.

آیت الله خرازی با بیان اینکه به مراتب در هر نسل فعالیت ها دشوار تر خواهد شد، ابراز داشت: ارتباطات اجتماعی به مرور گسترده تر می‌شود و همه مسایل در هر لحظه در اختیار همگان قرار می‌گیرد، ایجاد هر محدودیتی در فضای کنونی شاید باعث تاخیر در اطلاع رسانی شود اما در نهایت نفوذ خود را پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که نظام ساختار ارتباطات ما متفاوت شود می‌توانیم به گونه‌ای دیگر با دنیا و کانال‌های مجازی برخورد کنیم اما در فضای فعلی همگان موضوعات را می‌دانند و در مورد آن موضع دارند.

عملکردهای اشتباه حرکت انقلاب را به تاخیر می‌اندازد


این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت ولایت فقیه در دوران رهبر معظم انقلاب به مراتب مشکل تر از گذشته شده، اگر چه امید است که انقلاب ما توسط حضرت امام زمان به انقلاب جهانی تبدیل شود و رهبر معظم انقلاب این پرچم را تحویل امام عصر (عج) دهند.

وی با اشاره به برخی توهین ها به ساحت مقدس قرآن کریم تصریح کرد: عملکردهای اشتباه افراد ممکن است سال ها حرکت انقلاب را عقب بیندازد و در این زمینه بناست که دنیا مهیای ظهور امام عصر شود لذا عملکرد افراد به این مسایل ارتباط دارد.

فقه ها باید همچون کوه کنار رهبر معظم انقلاب باشند

آیت الله خرازی در ادامه با اشاره به نظام خاص رهبری گفت: کشف، حفظ، عیادت، نصرت، حجت بودن رهبری و نظارت بر حوزه‌های مرتبط با این حوزه بسیار مهم است و فقه ها می‌توانند فقیه را به حجت اداره کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب قله هستند و فقها باید همچون کوه کنار رهبر معظم انقلاب باشند و هرچه کوه‌های اطراف بزرگ در کنار قله قرار گیرند رهبری اوج می‌گیرد لذا فقیه عادل می‌تواند کمک کند و کوه بلند می‌تواند امواج را برگرداند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از موج ها و مسایل سال ۸۸ و سال گذشته بیان کرد: یقین بدارید موج بعدی دشمنان نظام قویتر عمل می کند زیرا همانگونه توانایی ما در حال رشد است، دشمن قوی تر می شود و باید جلو این امواج ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: کل اعراب در جنگ اکتبر، ۴۶ روز دوام نیاوردند اما امروزه می‌بینیم که قسمت کوچک غزه ۱۳۰ روز دنیا را به سختی کشیده و این موضوع نشان می‌دهد که طول موج انوار رهبر معظم انقلاب بلندتر و قویتر از گذشته شده است؛ خبرگان رهبری جمعی است که باید بواسطه آنان، جایگاه مقام معظم رهبری کشف شود.

آیت الله خرازی ادامه داد: فقیه مطیع مقام صاحب امر است و هر مجتهدی فقیه نیست؛ فقیه یک عنوان بسیار مقدس تر از مجتهد است و اعضای خبرگان مجتهد هستند، زمانی فقیه می شوند که ویژگی‌های آن را داشته باشند.

وی یادآور شد: آن کسی باید در راس قرار گیرد که فقیه و بالاتر از مجتهد باشد، کسی که مخالف فضای نفس در ذات، حافظ دین و مطیع امر امام عصر(عج) باشد.

وی ادامه داد: اداره ایرانی های شیعه بسیار مشکل است زیرا ضریب هوشی بسیار بالایی دارند و گستره مکانی برای برخی از این افراد ارزشی ندارد، انسان‌ها متفاوت هستند و اداره آنان بسیار دشوار است.

مقابل سیاست کنترل جمعیت ایستادم

آیت الله خرازی با اشاره به اینکه میلیاردها کهکشان داریم و اگر برای مدیریت هر کهکشان یک انسان داشته باشیم، جمعیت کم می‌آید، پس سیاست کنترل جمعیت در کشور چه بود؟ گفت: از تنها کسانی بودم که علیه آن ایستادم و گفتم اسراییل کنترل جمعیت را تصویب کرده است، برخی افراد اهانت‌هایی کردند که باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: ثمره کارکرد نداشتن مراکز فرهنگی موجود، ۲۰ سال دیگر مشخص می‌شود زمانی در این شهر همه چادری بودند اما اکنون چادری پیدا نمی‌شود، ما چه کردیم؟ موادغذایی خارجی چه بر سر مردم ما آورده است؟ در روغن و شکلات وارداتی، روغن خوک و الکل وجود دارد که جوهره نظام و افراد را عوض می‌کند.

۲۰ هزار دانش آموز قرآنی در کرمان تربیت کردیم

این نامزد مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: غریبی هستیم که قریب هستیم و غریبی هستیم که اهل استان نیستم اما ۲۵ سال در استان مدرسه دارم و ۹ مدرسه در این استان تاسیس و بیش از ۲۰ هزار دانش آموز تربیت کردیم که بسیاری از طلبه‌های ما به انسان‌های بزرگی تبدیل شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ نیرو در این استان تعلیم دادیم و چند برابر این نیروها در استان کرمان کادر سازی کردیم؛ با خانواده‌ها ارتباط داریم و در شهرستان زرند فعالیت‌هایی انجام دادیم.

نامزد انتخابات در کرمان: مجلس خبرگان باید از موضع انفعالی خارج شود

این نامزد انتخابات با بیان اینکه یکی از مهمترین کارهای ما ضمن توسعه مدارس، این بوده که افراد را فعال کنیم، افزود: ما در مدارس قرآنی بسیار سخت گیر هستیم، رتبه های نخست دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از آن ما است که این دانش آموزان حافظان قرآن می‌شوند.

آیت الله خرازی با اشاره به وضعیت آموزشی تصریح کرد: پیک‌های ما در ایران بی نظیر است، سال گذشته ۷۰ هزار جزوه به مدارس وارد کردیم و سیل آسا تربیت آموزشی، اخلاقی، قرآنی و حدیثی انجام می‌دهیم، در این حوزه هیچ سیستمی مثل ما فعالیت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: مدارس امام هادی(ع) را در ۲۵ شهر استان کرمان توسعه خواهم داد تا حداقل نیازهای دینی این شهر را سر سامان دهم و البته قاطع و محکم این حوزه را دنبال می‌کنم.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وطن دوم من کرمان است و شاید یکی از انگیزه ها در کاندیدا شدن در این استان رسیدگی به خواسته‌های مردم بوده است.

یک نفر در انتخابات برابر با کل مردم است

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: در شرایط فعلی تنها حفظ نظام مطرح نیست بلکه حفظ رهبری نیز از اهمیت برخوردار است.

آیت الله خرازی بیان کرد: مردم مثل توده‌های شن در یک کوه می مانند و اگر کوه بخواهد بماند، بدون این توده‌ها امکان پذیر نیست؛ در این حوزه هر یک رای موضوعیت دارد، یک نفر برابر کل مردم است، در یک زنجیره اگر یک حلقه فرو بریزد، کل زنجیره را از هم می پاشد، حتی شرکت یک نفر در انتخابات برای ما موضوعیت دارد و آن را رها نخواهیم کرد.

حق نداریم، کسی را حذف کنیم

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: هر فردی در جامعه ما جایگاه خود را دارد و ما حق نداریم هر فردی را کنار بگذاریم، کسانی را من مردم را حذف می‌کنند باید بدانند چه خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند، حتی یک نفر برای ما مهم است.

وی ادامه داد: اما اینکه می خواهند خالص سازی کنند، با این کار موافق نیستم، صالح سازی قدرت خوب است اما خالص سازی قدرت و تبدیل به یک باند شدن را قبول ندارم.

نامزد انتخابات در کرمان: مجلس خبرگان باید از موضع انفعالی خارج شود

ضرورت فعالیت فقیه خبره در تمامی شهرهای کرمان
آیت الله خرازی در پاسخ به پرسشی که مجلس خبرگان رهبری برای مردم چه کار می کند و چرا باید در این حوزه رای دهیم؟ گفت: شاید در خصوص کارایی نداشتن مجلس در گذشته، اشکال از افراد انتخاب شده باشد و هرچه خبرگان در بدنه مردم نفوذ کند، طول موجی پیدا می شود و در این حوزه خبرگان از حوزه اجرایی نظام می تواند قوی تر عمل کند.

وی تصریح کرد: اگر اکنون نظام مشکل دارد زیرا فقهای منتخب نظام در استان ها مشکلاتی داشتند، فقیه خبره باید در تمام شهرها دفتر بزند تا حداقل مردم وی را ببینند و بشناسند، نمی شود که مردم کسی را انتخاب کنند اما هشت سال پیدا نباشد و این موضوع معنا ندارد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فقهای استان کرمان بسیار صالح هستند و خبرگان پشتوانه ساز رهبری است تصریح کرد: اگر نتوانیم نیمی از بیش از سه میلیون نفر جمعیت کرمان را پای صندوق های رای بیاوریم یعنی عمق رهبری را در جامعه کم می بینیم، در حالی که تمامی بار کشور بر دوش رهبری است.

وی ادامه داد: فقها در گذشته به عمق مردم می رفتند، ما در خانه مردم زندگی می کردیم و بدبختی ما از زمانی آغاز شد که عالم را در خانه های مردم درست کردیم و عالم را از منازل بیرون کشیدیم که این موضوع کار بسیار خطرناکی بود.

این نامزد انتخابات افزود: ما آنجا که باید مدیریت کنیم آخوندی کردیم، آنجا که باید آخوندی می کردیم، مدیریت کردیم که درست نیست، فقیه باید در تک تک خانه های مردم برود فقیه در استان باید بیاید.

به تک تک مساجد و منازل مردم خواهم رفت

آیت الله خرازی یادآور شد: اگر انتخاب شوم باوجود محدودیت ها، حداقل ماهانه یکبار به کرمان سفر و برای نخستین بار دفتر در مرکز استان تاسیس می‌کنم، در شهرهای گوناگون رابط خواهم داشت و به خانه ها و مساجد می‌روم.

وی افزود: فقیه باید در هر مسجد حداقل یک بار سر زده باشد، یک مسجدی در سیرجان حتی یک روحانی نداشت، ما پایگاه‌های اصلی خود را از دست دادیم، چه برسد به پایگاه جامعه.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی معضلات اجتماعی و بی حجابی به خاطر این است که در مسجد روحانی نیست یا نمی تواند مردم را جذب کند و حرف مردم را بشنود، دفتری در پایین شهر راه اندازی می‌کنم و بالای شهر نخواهم رفت، فقیه باید گوش شنوای مردم باشد.

وی اضافه کرد: مشکل ما این است که نفوذ ما کم است، فقیه باید وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد و به علت نداشتن قدرت اجرایی، باید درد مردم را بشنود. مدیریت قاطعیت، کوشایی و تصمیم گیری می‌خواهد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفندماه سال جاری در سراسر استان کرمان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha