نامزد انتخابات در جیرفت: دلاری‌فروشی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها باید پایان یابد+ فیلم

جیرفت- ایرنا- محسن احمدیوسفی نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه جیرفت و عنبرآباد گفت: مجلس باید به دلاری فروشی و حاکمیت دلار در پتروشیمی ها و فولادی ها پایان دهد چون موجب افزایش قیمت ها در کشور شده است و این از برنامه های من خواهد بود.

محسن احمدیوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال ٩٧ نرخ خوراک پتروشیمی ها را دلاری به آنها دادند و گفتند کالاها را هم دلاری بفروشند، از آنجایی که ۹۰ درصد مواد اولیه تولید ما محصولات پتروشیمی و فولادی است این مساله باعث افزایش هزینه‌های تولید و نیز قیمت در سطح ملی شد و باید به دلاری فروشی این مراکز پایان داده شود.
وی با بیان اینکه حل بخش مهم مشکلات اقتصادی منطقه و حوزه انتخابیه مستلزم حل مسائل اقتصاد کلان کشور است افزود: مهمترین مساله کشور تورم و گرانی است که برای حل آن باید چند گام اساسی برداریم و اولین و مهمترین گام به رسمیت شناختن استقلال بانک مرکزی است.
احمدیوسفی ادامه‌ داد: بانک مرکزی شبیه قلک دولت شده، هر جا دولت ها نیاز به پول دارند به سراغ بانک مرکزی می روند و یکی از عوامل خلق پول و یکی از دلایل تورم همین است.
وی یکی دیگر از برنامه‌های خود را استقلال سازمان برنامه و بودجه دانست و بیان کرد: برای اینکه دولت ها مخالفِ هم سیاستگذاری و حرکت نکنند باید برنامه ریزی مدونی در یک بازه زمانی بلندمدت داشته باشیم و سازمان برنامه و بودجه بر اساس آن عمل کند.

راه اندازی سامانه جامع مالی و مالیاتی
احمدیوسفی گفت: مردم یا فعالان اقتصادی برای انجام کار و فعالیت باید اطلاعات خود را در سامانه مالیاتی، تامین اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به صورت جدا وارد کنند که اگر یک سامانه متمرکز ایجاد شود هم دولت می تواند اطلاعات جامع تری داشته باشد و هم مردم کمتر اذیت می شوند.

اصلاح ضرایب مالیاتی و عادلانه کردن مالیات
وی یکی از برنامه‌های کلان خود را عادلانه کردن مالیات ذکر کرد و افزود: تفاوت بین ضریب ویژه و ناویژه بسیار زیاد است به صورتی که هزینه را کم و سود و ضریب ویژه را بالا در نظر گرفته‌اند.
داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه جیرفت و عنبرآباد اضافه کرد: پنج درصد درآمدهای مالیات کشور از محل اصناف است اما این پنج درصد ارزش ایجاد نارضایتی در مردم و افزایش فشار بر آنها را ندارد، بنابراین ضرایب مالیاتی باید به یک سوم کاهش یابد.
وی ادامه داد: به فرد مجرد و متاهل با چند فرزند به یکسان معافیت مالیاتی داده می شود که ناعادلانه است؛ باید به تعداد افراد تحت تکفل معافیت مالیاتی داده شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه جیرف و عنبرآباد بیان کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی اول باید اشراف مالی کامل و حاکمیت پول ملی داشته باشیم و منشا هر پولی مشخص شود.

برون سپاری ۱۰۰ درصدی درآمدهای ارزی

احمدیوسفی تامید کرد: درآمد ارزی را دولت و صاحبان قدرت همچون پتروشیمی ها، فولادی ها و صادرکنندگان اتاق بازرگانی به دست می آورند که این حاصل دسترنج همه مردم است و دلیلی ندارد این ارز را به جیب خود بگذارند بلکه باید به چرخه اقتصاد برگردد.
وی با بیان اینکه پارسال ۵۹ میلیارد دلار واردات و ۱۱۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم افزود: این نشان می دهد مازاد تراز تجاری داشتیم اما به دلیل سیاست های اشتباه، برون سپاری نکردن ۱۰۰ درصدی و ارائه دلار به هر کد ملی که نتیجه آن دلالی است، منتج به این شده است که ارز به سمت تولید نرود.
احمدیوسفی تصریح کرد: این سیاست ها موجب افزایش مستمر قیمت ارز و در نتیجه تورم می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است، چرا نباید قانونی داشته باشیم که جلو این مساله را بگیرد؟، ما کشوری تحت تحریم هستیم، حتی کشورهایی که تحریم نیستند این قانون را دارند اما ما نداریم.

اعمال سیاست‌های حمایتی در حوزه مسکن

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد مردم کشوری همچون سنگاپور صاحب خانه هستند گفت: در ایران با وجود اینکه تعداد خانه‌های موجود ۲۰ درصد از خانوارهای ما بیشتر است و اگر به هر خانواده‌ یک خانه داده شود باز هم خانه اضافه می آید اما تعداد کسانی که صاحب خانه نیستند بالا است.
احمدیوسفی تصریح کرد: به دلیل اینکه اجازه می دهیم بانک ها ۱۲ هزار خانه به نام خود داشته باشند یا شخصی چهار هزار خانه به نام خود نگه دارد شاهد این معضل در کشور هستیم.
وی یادآور شد: سرمایه‌ها به سمت دلالی مسکن رفته است و مانع رفتن سرمایه به سمت تولید شده؛ همزمان موجب افزایش قیمت مسکن هم شده‌ایم.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید با گذاشتن مالیات بر خانه‌های خالی آن را کنترل کنیم اما نه به این شکل امروز که‌ مالیات از تورم گرفته می شود.

اصلاح سیاست های کلی در حوزه‌ خودرو

وی یکی دیگر از برنامه‌های کلان خود را اصلاح سیاست های کلی در حوزه‌ خودرو بیان کرد و افزود: خودروسازان ما چندین سال خودرو با کیفیت بد تولید می کنند و هیچ مهلتی به خودروساز برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت به آن داده نشده است تا بعد از آن مهلت تعرفه به مرور برداشته شود.

برنامه‌های حوزه انتخابیه
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه جیرفت و عنبرآباد در زمینه برنامه‌های خود در حوزه انتخابیه گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی نیاز به گمرک مستقر در شهر داریم و با وجود آن کالای ما به دست دلال نمی افتد که سود آن را دلال ببرد و کالای ما از شهر دیگری صادر شود.
احمدیوسفی افزود: در سال ۹۷ گمرک را با بریدن روبانی افتتاح کردند اما هنوز چهار نیروی متخصص برای انجام صادرات ندارد.

ضرورت خط آهن در جنوب کرمان
وی ادامه داد: زیرساخت های اقتصاد جیرفت بر اساس کشاورزی است و این راه‌ها توان حمل و نقل همین حوزه را هم ندارد.
احمدیوسفی اضافه کرد: سومین ذخیره معدنی کشور را هم در اختیار داریم و از موقعیت کریدوری و ترانزیتی برخوردار هستیم؛ بر این اساس امکان فعال شدن راه آهن در جنوب کرمان وجود دارد.

وی پیگیری جنوب کرمان برای منطقه آزاد کشاورزی را از دیگر برنامه‌های منطقه‌ای خود دانست و افزود: اگر این اتفاق بیافتد رقابت ایجاد می کند و صادرکننده و واردکننده در اینجا فعالیت خود را انجام می دهند.

خارج کردن انحصار اطلاعات معادن از دست ایمیدرو
احمدیوسفی تصریح کرد: شرکت ایمیدرو انحصار اطلاعات معادن را در دست خود نگه داشته است و به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این اطلاعات را نمی دهد تا بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه امروز معادنی در جیرفت و عنبرآباد داریم که باوجود ظرفیت بالا نمی توانیم از آنها بهره‌برداری کنیم اضافه کرد: ایمیدرو یک شرکت غول دولتی است و باید این انحصار اطلاعات را از دست آن خارج کنیم تا سرمایه‌گذار بیاید و اشتغالزایی کند.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه جیرفت و عنبرآباد گفت: خوشحال نباشیم که معادن ما فقط استخراج شده زیرا برخی معادن ما در بالای سرچشمه های هلیل رود است و بهره‌برداری از معدن مس در آن قسمت برای مردم بیماری به ارمغان می آورد.
وی تاکید کرد: خام فروشی معادن هم برای ما ضرر است و باید قانونی وضع شود اگر معدن بخواهد خام بفروشد ۴۰ تا ۵۰ درصد مالیات بدهد، یا اینکه همان میزان را در حوزه فرآوری سرمایه‌گذاری کند؛ با چنین قوانینی دیگر خام فروشی رخ نمی دهد.

پیگیری بحران سد جیرفت
احمدیوسفی اظهار کرد: وجود لایه‌های لجن در سد جیرفت موجب شده آب به خورد زمین نرود و بخش زیادی از آب آن بخار شود؛ بنابراین نیاز به لایروبی دارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر آب وارد زمین می شد در پایین دست مشکل نداشتیم گفت: در پایین دست به صورت مستمر سطح ارتفاع چاه ها پایین تر می رود و از تعداد قنات ها کاسته می شود.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه جیرفت و عنبرآباد اضافه کرد: حقابه پایین دست سد هم به‌درستی داده نمی شود لذا شاهد خشکی در منطقه هستیم و دود آلودگی که از جازموریان برمی خیزد به چشم ما هم می رود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های حوزه انتخابیه را جلوگیری از انتقال آب برای مصارف صنعتی و معدنی دانست و افزود: آب را از دهان مردم نمی گیرند و به صنعت اختصاص دهند.
احمدیوسفی تصریح کرد: می توان از آب‌های ژرف، تصفیه فاضلاب شهری و انتقال آب برای مصارف صنعتی و معدنی استفاده کرد که شرکت های معدنی همچون ایمیدرو شرایط مالی برای این کار را دارند.

وی بر ضرورت تصویب قانون جامع و برنامه ریزی صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: نباید اجازه دهیم به بهانه اینکه محصولات آب بر است، وسط فصل صادرات محصولات کشاورزی، مانع صادرات آن شوند.
احمدیوسفی افزود: نباید با مشتری خارجی خود بدعهدی کنیم، بسیاری از کشورها وقتی محصولی در کشورشان کم شد جلو صادرات را نمی گیرند بلکه اقدام به واردات می کنند تا بتوانند به تعهدات صادراتی خود عمل کنند.
این نامزد مجلس شورای اسلامی حضور هر ماه یک روز در ستاد رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری، ادارات و روستاها برای رفع مشکلات مردم را از برنامه‌هایی ذکر کرد که بعد از انتخاب به آنها عمل می کند.

به گزارش ایرنا محسن احمدیوسفی نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه جیرفت و عنبرآباد کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل است و اینک به عنوان حسابرس ارشد مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی کرمان خدمت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha