راهکارهای دانشجویی برای برگزاری بهتر انتخابات

نوشهر- ایرنا- شماری از استادان و دانشجویان غرب مازندران با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی ملت بزرگ ایران و با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخاب مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور حماسی ملت در این همایش ملی را روز بیادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی برشمردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۵۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

راهکارهای دانشجویی برای برگزاری بهتر انتخابات

هر رای هر توطئه ای را خنثی می کند

استادان و دانشجویان غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا اظهارداشت: وحدت ملی و انسجام داخلی و حضور مردم در صحنه های مختلف به ویژه در انتخابات دوره های گذشته عوامل شکست دشمنان انقلاب و ناکام ماندن آنها در رسیدن به اهدافشان بوده و جا دارد این عوامل جدی تر از گذشته پیگیری شود.

یک دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد نوشهر و چالوس گفت: دانشگاهیان این منطقه همچون گذشته همگام با همه قشرها در این دوره از انتخابات فعالانه و آگاهانه شرکت گسترده خواهند داشت.

علی کیان نژاد اظهارداشت : هر رای مردم در این انتخابات، نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمنان دارد و این مهم به تجربه از ادوار مختلف انقلاب اسلامی برای ملت ایران ثابت شده است.

وی اضافه کرد: برآیند حضور مردم در صحنه های مختلف نشان داده است که ملت ایران فریب دشمنان را نخواهد خورد زیرا مردم با تبعیت از توصیه های رهبر معظم انقلاب، حضور خود در انتخابات را وظیفه می دانند.

راهکارهای دانشجویی برای برگزاری بهتر انتخابات

همه می آییم

محسن احمدی دانشجوی دیگری از دانشگاه میراث فرهنگی غرب مازندران در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: حضور نامزدها با سلایق و گرایش های سیاسی مختلف بر حضور بیشتر مردم در این همایش ملی می افزاید.

وی بیان کرد : هر چه انتخاب داوطلبان آگاهانه صورت گیرد به تثبیت حاکمیت مردمی کمک خواهد کرد و ما دانشجویان برای پاسداری از خون شهدا و بیعت با آرمان های انقلاب، در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.

به تاکید این دانشجو دانشگاهیان به عنوان روشنفکران جامعه نقش موثری در آگاهی بخشی به جامعه برای انتخاب درست نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند.

وی گفت : حساسیت های منطقه ای، سیاست های بین المللی و هجمه ها و فشار دشمنان علیه انقلاب، این دوره از انتخابات را با دوره های قبل متمایز کرده است و مردم به این آگاهی دست یافتند که باید مشارکت حداکثری در این رویداد سیاسی داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان باید از شعارهای غیرواقعی و رفتارهای نامناسبی که سبب کاهش مشارکت مردم در این عرصه می شود، اجتناب ورزند.

راهکارهای دانشجویی برای برگزاری بهتر انتخابات

۱۱ اسفند روز به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد شد

کارشناسان علوم سیاسی معتقدند انتخابات و رای دادن از جمله راه های تعیین مقبولیت یک حکومت سیاسی است و مردم ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای نشان داده اند که این نظام در دل و قلب آنان جای دارد.

مجید ولی زاده دانشجوی دانشگاه آزاد رامسر با بیان این که در روز انتخابات وحدت و انسجام ملی به منصه ظهور می رسد، ادامه داد: همزمانی دو انتخابات یادشده در واقع رویداد بزرگی برای ایران اسلامی است، بنابراین حضور حماسی مردم در این عرصه بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: از آنجایی که مهمترین مسوولیت اجتماعی و سیاسی رهبری است بنابراین ارزش و اهمیت خبرگان و به تبعیت آن مساله انتخابات نیز بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات به منزله صیانت از ارزش های اسلامی است از این رو دانشگاهیان نیز همگام با ملت در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.

به اعتقاد استادان دانشگاهیان غرب مازندران ملت ایران هیچگاه نسبت به سرنوشت خویش بی توجه نبوده و انتخابات یکی از راه های موثر برای تعیین آینده فرد و کشور است.

آنان با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان برای کاهش حضور مردم در انتخابات گفتند: تبلیغات سوء دشمنان اثری ندارد و بازنده اصلی در روز انتخابات دشمنان هستند و ۱۱ اسفند روزی بیاد ماندنی در تاریخ پر افتخارایران اسلامی خواهد بود.

راهکارهای دانشجویی برای برگزاری بهتر انتخابات

ورود سلایق به افزایش مشارکتی می انجامد

استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس گفت : ورود سلایق متعدد برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سبب شور و هیجان مردم برای شرکت در این همایش ملی خواهد بود.

امین دیلمی معزی دانش آموخته دکترای جامعه شناسی سیاسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نکته دیگر فعالیت افراد ذی نفوذ و تاثیر گذار که مورد اعتماد عمومی هستند کمک خواهد کرد تا میزان مشارکت مردم و حضورشان در پای صندوق های اخذ رای در این دوره از انتخابات افزایش یابد.

وی با اشاره به رهنمود و توصیه های رهبری فرزانه در باره آنکه مشارکت در انتخابات فقط متعلق به گروه خاصی نیست خاطرنشان کرد : بنابراین همسو با منویات فرمانده کل قوا اگر نسبت به حضور در این عرصه چشم پوشی کنیم، دودی است که به چشم همه ماها می رود و چنین تصمیمی هیچ کمکی به حل مشکلات در جامعه نخواهد کرد.

وی بیان داشت : آنچه برای مردم در این دوره از انتخابات بسیار مهم بوده این است که سعی کنند با دید بصیرت، بدور از تعلقات قومی و قبیله ای به افرادی رای دهند که دارای رزومه کاری بسیار خوب، پاکدست، کاردان، متخصص و تجربه زیادی در بخش های مختلف به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی داشته باشند رای دهند.

این استاد دانشگاه گفت : پرداختن به مساله معیشت و بهبود فضای کسب و کار برای مردم بسیار مهم بوده و بنابراین افرادی که راهی مجلس شورای اسلامی می شوند این موضوع را باید به عنوان یک گام نخست در برنامه کاری شان مدنظر قرار دهند.

دیلمی معزی افزود : با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم مردم مشارکت بیش از ۶۰ درصدی داشته باشند چرا که این ملت اعتقاد و باور دارند اگر با نگاه واقع بینانه در این رویداد ملی تصمیم درست بگیرند به یقین اقتصاد کشور از این وضعیت آشفته رهایی یافته و بهبود می یابد.

راهکارهای دانشجویی برای برگزاری بهتر انتخابات

سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذی رای در مازندران

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری مطلوب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان گفت که سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

قاسم عزیززاده گرجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تعیین شد.

وی ادامه داد: حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

رییس ستاد انتخابات مازندران توضیح داد: از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند.

وی ادامه داد:‌ همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

به گفته عزیزاده گرجی اقدامات برای کنترل دستگاه های احراز هویت در شعب اخذ رای مازندران انجام شده و در شعب این دستگاه ها نصب شده است.

وی درباره تعداد عوامل اجرایی و نظارتی که در انتخابات حضور دارند را بیش از ۲۷ هزار نفر اعلام کرد که شامل کاربر شعب، بازرس، نماینده فرماندار، ‌نماینده بخشدار، ناظران شورای نگهبان و نیروهای خدماتی و رانندگان هستند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha