امام جمعه شاهرود: بانوان در مشارکت‌افزایی انتخابات نقش مهمی دارند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: بانوان در خانواده و جامعه نقش بسزایی در زمینه افزایش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود اظهار کرد: اصل اساسی انتخابات مشارکت زیاد مردم در راستای اقتدار نظام است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بانوان در انتخابات سهم بزرگی دارند، اشاره کرد و گفت: بانوان در زمینه مشارکت خانواده به ویژه رای اولی‌ها بسیار تاثیرگذار هستند.

امام جمعه شاهرود استفاده از فضای مجازی در زمینه‌های مختلف را فرصت دانست، ابراز کرد: فضای مجازی فرصت خوبی است تا از آن برای موضوعات مختلف فرهنگی به ویژه انتخابات پیش رو استفاده کرد.

حجت الاسلام امینی به سالروز ولادت حضرت فاطمه‌(س) اشاره کرد و افزود: ترویج و تبلیغ زندگی و سیرت «ام ابیها» برای نسل جوان باید در دستور کار باشد.

امام جمعه شاهرود: بانوان در مشارکت‌افزایی انتخابات نقش مهمی دارند

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه پاکی نسل با تغذیه حلال از راه کسب مشروع و درست محقق می‌شود، ابراز کرد: بندگی ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن در کسب روزی حلال قرار گرفته است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اگر در کسب روزی حلال کم کاری شود، در پاکی نسل اثرات منفی خواهد گذاشت، اظهار کرد: کسب روزی حلال می‌تواند جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی آخر الزمان را تسریع کند.

وی به طرح پیشنهادی نقشه راه فرهنگی شاهرود اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی هر نهاد و پیش‌بینی آن در نقشه راه فرهنگی شهرستان در بودجه‌های اختصاص یافته برای این امر صرفه‌جویی حاصل می‌کند و رسیدن به اهداف را تسریع می‌بخشد.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه از فرصت‌های مناسبتی در طی سال باید در راستای ترویج فرهنگ عمومی استفاده کرد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این آیین‌ها ضروری و نیاز امروز جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی در راستای تحکیم بنیاد خانواده باید در دستور کار متولیان فرهنگی قرار گیرد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha