امام جمعه سمنان: اجرای برش شهری نقشه مهندسی فرهنگی مورد توجه باشد

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی، گفت: اجرای این نقشه در برش استانی، شهرستانی و شهری مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی و فرمایش رهبر معظم انقلاب افزود: این شورا بالاترین قرارگاه فرهنگی کشور و ارتقا و اعتلای فرهنگی از برکت‌های نقشه مهندسی فرهنگی است.

وی با یادآوری تصویب و ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی در سال ۱۳۹۱ ادامه داد: این نقشه بالادستی‌ترین سند در امر فرهنگ است و انتظار می‌رود مطالعه و اجرای این سند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اینکه نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی، شهرستانی، بخشی، محله‌ای و مسجدی دارد، گفت: اجرای این سند در برش شهرستانی و شهری در حدانتظار نیست و باید توجه ویژه شود.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: آسیب‌شناسی، پالایش، ارتقا و جهت‌گیری فرهنگ با توجه تمدن ایرانی اسلامی وظیفه شورای انقلاب فرهنگی است.

وی بیان کرد: با توجه به هجمه دشمنان و جابه‌جایی ارزش‌ها که نشانه تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود، باید انگیزه اجرای نقشه مهندسی فرهنگی تقویت شود.

وی افزود: فرهنگ در دولت‌های گذشته ضرر کرده و باید این موضوع مهم اکنون بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ارادت و ادامه راه شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی به حرف نیست و حضور پرشور در بزنگاه‌ها از جمله صحنه انتخابات و نماز جمعه نشان دهنده است.

لزوم پاسخگویی به مطالبه‌های دانشجویان

خطیب جمعه سمنان با گرامیداشت روز دانشجو، بیان کرد: حضور مسوولان و از جمله استاندار سمنان در بین دانشجویان و شنیدن مطالبات آنان ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: مطالبه‌گری دانشجو به پشتوانه فرهیختگی ارزشمند است و انتظار می‌رود مسوولان برای تحقق مطالبه‌های دانشجویان بیش از پیش تلاش کنند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: کمبود خوابگاه و تغذیه از جمله مشکلات دانشجویان استان است که انتظار می‌رود در رفع این نیازها بیش از پیش تلاش شود.

وی با تاکید بر عدالت دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سمنان نیازمند نوسازی و توسعه است و انتظار می‌رود این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به در پیش‌بودن هفته قرآن و عترت، افزود: انس با قرآن لازمه رسیدن به کمال و سعادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان سمنان همزمان با ایام فاطمیه، بیان کرد: ادامه راه شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی لازمه سعادت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha