امام‌جمعه شاهرود: تخریب نامزدهای انتخاباتی بی‌تقوایی است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنان در تبلیغات فضایل خود را بگویند، تخریب دیگران حرام و مصداق بی‌تقوایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، افزود: افرادی که با بی‌تقوایی به صحن مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند، نمی‌توانند خدمتگزار صادقی برای مردم باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات برای مردم تکلیف و حق است، ابراز کرد: اگر قرار باشد مردم در امور کشور نظارت و دخالت کنند راهی جز حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ندارند.

امام جمعه شاهرود: تخریب نامزدهای انتخاباتی بی‌تقوایی است

حجت الاسلام امینی به گردهمایی امامان جمعه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: موعظه در نماز جمعه نباید تنها به مسایل اخلاقی اختصاص یابد، بلکه مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز مطرح شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه یکی از مصداق‌های موعظه اجتماعی موضوع جمعیت است، ابراز کرد: خطر پیری جمعیت و اسراف در استفاده از حامل‌های انرژی از جمله آب، برق و گاز باید در نمازجمعه گفته تا به درستی مصرف شود.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار امامان جمعه اشاره کرد و افزود: مسئولان باید مردم را در همه امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سهیم کنند تا نتیجه لازم حاصل شود.

خطیب جمعه شاهرود به ۲۹ دی روز غزه و مقاومت اشاره کرد و گفت: دیدگاه امروز مردم دنیا در قبال مردم فلسطین، ملتی مظلوم اما پیروز است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه امروزه تنفر از رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در بین مردم دنیا شدت گرفته است، اظهار کرد: دادگاه لاهه با این همه جنایت صهیونیست‌ها که مردم دنیا آن را قضاوت می‌کنند، امتحان بزرگی را پس می‌دهد.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همواره جنایت‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرده‌اند و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در دستور کار داشته‌اند.

وی به ۲۹ دی روز هوای پاک اشاره کرد و گفت: هوای پاک بزرگترین نعمت اللهی و یک سرمایه است که باید آن را برای خود و نسل آینده حفظ کرد.

تلاش برخی مسئولان شاهرود برای استقرار صنایع آلاینده به بهانه اشتغال

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه برخی مسئولان به بهانه ایجاد اشتغال و پیشرفت سعی بر استقرار صنایع آلاینده در این شهرستان را دارند، ابراز کرد: مسئولان محیط زیست کشور، استان و شهرستان شاهرود بر انجام این امور نظارت بیشتری کنند تا صنایع آلاینده وارد این منطقه نشود.

خطیب جمعه شاهرود تاکید کرد: همه مردم، مسئولان و سرمایه‌گذاران باید نسبت به حفظ هوای پاک که سرمایه این شهر است، مراقبت کنند، این امر یک وظیفه شرعی و قانونی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ولات امام جواد(ع) و حضرت علی‌(ع) اشاره کرد و افزود: شروع امامت و تثبیت آن، مبارزه با جهل و خرافه‌ها، تربیت شاگردان تاثیرگذار از جمله ویژگی‌های مشترک این دو بزرگوار است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه اعتکاف یکی از سنت‌های احیا شده به برکت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ارکان این سنت روزه و وقوف در مسجد است که این ریاضت شرعی آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha