آیه‌های زخم برای پرستاران و به یاد غزه + فیلم

بیرجند - ایرنا - جمعی از اهالی رسانه، هنرمندان و فعالان فضای مجازی با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند ضمن تجلیل از پرستاران، جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان‌های غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا «آیه‌های زخم» برنامه‌ای هنرمندانه و مشترک از سازمان بسیج رسانه، فضای مجازی بسیج، بسیج هنرمندان و بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی که روز یکشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در محوطه ساختمان بیمارستان امام رضا (ع) اجرا شد تا گوشه‌ای از مظلومیت مردم غزه را در شرایط سخت بمباران بیمارستان‌ها به نمایش بگذارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه و فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی در حاشیه ویژه برنامه آیه‌های زخم گفت: هدف از برگزاری این مراسم با حضور اهالی رسانه، فعالان فضای مجازی و هنرمندان، تجلیل از پرستاران و کادر درمان همچنین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان‌های غزه بود که به مناسبت روز پرستار در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند برگزار شد.

سجاد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال عنوانی بودیم که نشانی از هر ۲ موضوع باشد و با توجه به اتفاقات تلخ غزه، زخم و جراحات مردم مظلوم فلسطین همچنین یادآوری نقش پرستاران و کادر درمان که مرهمی بر این زخم‌ها هستند، عنوان مراسم «آیه‌های زخم» انتخاب شد.

وی گفت: علاوه بر این تلقی معنوی از وقایع اخیر می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر تبدیل به ظهور بزرگ و نجات جامعه بشری از شر صهیونیست‌ها شود.

همچنین جمعی از پرستاران و کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع) که مرکز تروما در خراسان جنوبی است، با حضور در این برنامه جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حملات وحشیانه به بیمارستان‌های غزه را محکوم کردند.

یکی از دانشجویان رشته پرستاری حاضر در این مراسم با اشاره به اینکه بیمارستان جایی است که بیماران با اعتماد به آنجا می‌روند گفت: وقتی بیمار وارد محیط بیمارستان می‌شود نباید دغدغه دیگری جز درمانش داشته باشد و واقعا تاسف بار است که در غزه بیمارستان‌ها هدف بمب و موشک قرار می‌گیرد.

موسوی افزود: در همه جای دنیا نقطه امن بیمارستان است اما اسرائیل با بمباران مداوم مراکز درمانی قلب همه جهانیان را به درد آورده و حمله به بیمارستان و افرادی که هیچ وسیله دفاعی از خود ندارند، عین بزدلی و ترسو بودن است.

یکی دیگر از پرستاران گفت: غم مادرانی که برای درد و شهادت فرزندانشان گریه می‌کنند رنج بزرگی برای پرستاران و پزشکان است، این حرفه برگرفته از اصول اخلاقی حضرت زینب (س) است و باید همواره مرهم درد بیماران باشیم.

آهنی افزود: آرزو می‌کنم که همچون پرستاران غزه دل بزرگی داشته باشیم که در سخت ترین شرایط بتوانیم به بیماران خدمت کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در بسیج اقشار هم در این مراسم گفت: این روزها زنان و کودکان بی دفاع در غزه مظلومانه به شهادت می‌رسند که بسیار غمبار است.

سرهنگ حسین مقدادی عنوان کرد: اقدامات و جنایت‌های غزه را محکوم و اعلام می‌کنیم که در کنار رزمندگان جبهه مقاومت مقابله جبهه کفر می‌ایستیم.

وی با اشاره به اینکه وقایع غزه جنگ بین حق و باطل است گفت: رژیم غاصب صهیونیستی مدعی قوی ترین ارتش جهان بوده و به شبکه جاسوسی خود می‌بالد اما عملیات طوفان الاقصی این هیمنه پوشالی را در هم شکست.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در بسیج اقشار با تاکید بر اینکه بمباران بیمارستان‌ها و مدارس هویت رژیم جعلی اسرائیل را برملا کرد افزود: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی گفت: اسرائیل غاصب در جنگ با باریکه غزه مجبور شد ناو هواپیمابر از آمریکا درخواست کند و به فرانسه متوسل شده است لذا رئیس جمهور آمریکا هم شرایط منطقه را برای رژیم صهیونیستی توجیه کرد تا بدانند باریکه غزه جزئی از مقاومت است.

آیه‌های زخم برای پرستاران و به یاد غزه + فیلم

سرهنگ مقدادی همچنین از تلاش‌های پرستاران و کادر درمان قدردانی کرد و گفت: خدمات و ایثارگری‌های این قشر به ویژه در دوران کرونا هرگز از خاطر مردم فراموش نمی‌شود.

اجرای نمایش توسط بسیج هنرمندان با هدف به تصویر کشیدن فضای واقعی بیمارستان‌های غزه، اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی عقیق و اهدای گل به پرستاران از دیگر بخش‌های این برنامه بود که همزمان با روز پرستار برگزار شد.

همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاه عکسی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه برپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha