۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85295258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فریاد حمایت از مردم غزه در میدان قدس بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - مردم خراسان جنوبی امروز همگام و همصدا با سراسر کشور ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها در کشتار کودکان و زنان به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، مردم جای جای خراسان جنوبی روز شنبه در شرایطی که حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و مراکز درمانی نوار غزه ادامه دارد، با غم غربت غزه قدم به خیابان‌هایی گذاشتند که وعده‌گاه همیشگی آنها در هم پیمانی با آرمان‌ آزادی قدس شریف است و یکصدا به خونخواهی مظلومان فریاد استکبارستیزی سر دادند.

اجتماع مردمی حمایت از کودکان غزه پیش از ظهر امروز در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، قاینات، زیرکوه و سرایان برگزار شد و جمع کثیری از مردم به همراه نوجوانان و کودکان در این اجتماعات با شعارهای انقلابی و دست نوشته‌های مختلف، اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تجمع مردمی حمایت از مردم مظلوم غزه ظهر امروز به بعد در شهرستان‌های فردوس، خوسف و درمیان شکل گرفت و در ادامه از ساعت ۱۵ در مرکز استان (میدان قدس بیرجند) و شهرستان‌های طبس و بشرویه برگزار شد.

در روزهایی که لحظه به لحظه بر تعداد فجایع جانسوز غزه افزوده می‌شود اگر گام‌های بایسته را نتوان برداشت قطعا در فردای بشریت به خاطر بی تفاوتی یا کم عملی باید حساب پس داد، پس انتظار این است که هر کسی در هر جای عالم قدمی یا قلمی، دمی یا درمی برای غزه گام بردارد.

مردم بیرجند و سایر شهرهای استان حتی روستاهای مرزی در بیست و هفتمین روز از پاییز ۱۴۰۲ بار دیگر آمدند تا از کودکان مظلوم حمایت و با مادران داغدار فلسطینی ابراز همدردی کنند.

فیلم/ خروش مردم خراسان جنوبی در حمایت از مردم غزه

اینها آمده‌اند تا شرمسار آیندگان نباشند که چرا اندوه غزه را درک نکردند زیرا می‌دانند غفلت از آنچه امروز در یک باریکه می‌گذرد، همه ارزش‌های انسانی را به چالش کشانده و شرمندگی انسانیت در پیشگاه تاریخ را به دنبال خواهد داشت.

مردم خراسان جنوبی لبیک گویان به این سخن امام علی (ع) که «بهترین عدالت، یاری مظلوم است» برای چندمین بار طی هفته‌های اخیر در میدان قدس شهر بیرجند گرد هم آمدند تا صدایشان رساتر از هر زمان دیگر با شعار «مرگ بر اسرئیل» و «مرگ بر آمریکا» به گوش جهانیان برسد.

پلاکاردهایی حاوی جملاتی همچون «فلسطین آزاد خواهد شد، ایستادگی و مقاومت رمز افول آمریکا و اسرائیل است» در دست تجمع کنندگان دیده می‌شود.

فیلم/ خروش مردم خراسان جنوبی در حمایت از مردم غزه

شیرزنانی از دیار خاوران امروز با نوزاد و کودک در این اجتماع حاضر شدند تا داغ بر دل نشسته مادران غزه را به جان بخرند و هرچه خشم از این کودک کشی و نسل کشی در وجودشان جمع شده را با فریاد مرگ بر اسرائیل بر سر رژیم اشغالگر فرو بریزند.

حتی شهیدان هم حضور داشتند و در گوشه‌ای میان جمعیت قاب عکسی از ۲ شهید خراسان جنوبی به چشم می‌خورد.

یک دانش آموز دهه نودی در بیرجند تصویر اسرائیل را با شبیه سازی موجود نفرت انگیز به نمایش گذاشته بود تا انزجار خود را از این رژیم کودک کش نشان دهد.

فیلم/ خروش مردم خراسان جنوبی در حمایت از مردم غزه

از پیر و جوان، مرد و زن، کودک و بزرگ به نشانه زنده بودن انسانیت، پای در این اجتماع گذاشته‌اند و همصدا مظلومیت غزه را فریاد می‌زنند.

دخترانی با عروسک‌های خونین در بغل میان جمعیت راه می‌روند و خاطره شهید بازی کودکان غزه را زنده می‌کنند.

فیلم/ خروش مردم خراسان جنوبی در حمایت از مردم غزه

برخی افراد کتاب ادعیه و تسبیح در دست دارند و برای پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین دعا می‌کنند.

از همه نسل در این میانه دیده می‌شود؛ پیرمردان و پیرزنان پا به سن گذاشته تا دهه هشتادی، دهه نودی و حتی متولدان قرن جدید همه و همه مسئولانه آمده‌اند.

فیلم/ خروش مردم خراسان جنوبی در حمایت از مردم غزه

گروه سرود دانش آموزان هم سرود «حریفت منم» را برای جمعیت حاضر در میدان قدس بیرجند اجرا کردند همچنین شرکت کنندگان در این اجتماع به ۲ پویش ثبت نام برای مبارزه با اسرائیل و ثبت دعاوی حقوقی علیه این رژیم غاصب دعوت شدند.

پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر نیز در حاشیه این مراسم کمک‌های مردمی به غزه را جمع آوری کردند.

رجزخوانی، مداحی و شعرخوانی از دیگر بخش‌های این تجمع مردمی بود و حجت‌الاسلام و المسلمین سید "جعفر علم الهدی" مسئول حوزه علمیه انوار الصادق (ع) خراسان رضوی سخنرانی این مراسم را به عهده داشت.

تجمع مردم بیرجند در حمایت از کودکان غزه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان و مدیران کل استان همراه بود و با قرائت قطعنامه سراسری به پایان رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، به بمباران نوار غزه روی آورده که فجایع انسانی را رقم زده است.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی دفتر رسانه‌ای غزه، شمار شهدای غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۲ هزار نفر از جمله پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha