۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85299706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ پزشک متخصص در خراسان جنوبی مشغول خدمت شدند

۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85299706
۷۰ پزشک متخصص در خراسان جنوبی مشغول خدمت شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۷۰ پزشک متخصص در همه گروه‌ها از حدود ۲ هفته پیش در استان حضور یافتند و تقسیم بندی آنان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران برگزیده استان افزود: در همه شهرستان‌ها پزشک متخصص مستقر داریم و امید است با افزایش ظرفیت نیروی انسانی بتوانیم خدماتی در شأن مردم استان ارایه دهیم.

وی اظهار داشت: این دانشگاه هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی دارد که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر پرستار هستند و در ۱۴ بیمارستان خراسان جنوبی خدمات ارایه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رضایت نسبی از عملکرد پرستاران استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم که مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت ۲۴ ماه مسئولیت دانشگاه، ۲۳ کارانه پرداخت شده افزود: تاخیر مطالبات مربوط به برخی بیمه‌هاست که در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم.

موسوی میرزایی گفت: پرداخت مطالبات، افزایش رفاه و اجرای عدالت از مهمترین اقداماتی است که برای جامعه پرستاری استان پیگیری شده تا منجر به ارتقای شاخص‌های بهداشتی، درمانی و پژوهشی شود.

وی ادامه داد: ۲۸۰ پرستار جدید در آزمون اخیر پذیرفته شدند که به قشر بهداشت و درمان استان اضافه خواهند شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در حوزه درمان استان تفکر ولایی، انقلابی و دینی حاکم است لذا این قشر زحمتکش در سخت ترین شرایط پای کار هستند و سختی‌ها را با جان و دل تحمل می‌کنند.

سید محمدرضا طالبی افزود: مهمترین ویژگی پرستاران و کادر درمان روحیه جهادی است که به خوبی در دوران کرونا به اثبات رسید زیرا در شرایطی که مردم از یکدیگر فرار می‌کردند اما پرستاران جان بر کف به بیماران خدمات ارایه دادند و نشان از روحیه جهادی و ایثار است.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار گفت: بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) تنها ماندند و سخت ترین فشارهای روحی و روانی بر ایشان وارد شد اما مقاومت کردند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عشق و علاقه، تعهد و وجدان کاری از ویژگی‌های شغل پرستاری است افزود: پرستاران اورژانس با بدترین صحنه‌های دلخراش مواجه هستند و وجود روحیه قوی و مبارز از دیگر شاخصه‌های پرستاران است.

وی گفت: منظم بودن و برقراری ارتباط موثر با بیمار و همراهان همچنین دلجویی آنها از دیگر صفات خوب و پسندیده پرستاران است که همواره از قوانین مربوط به شغل خود نیز تبعیت کرده‌اند و باید قدردان تلاش‌های آنان باشیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ پرستار در خراسان جنوبی خدمت می‌کنند که تنوع سمت‌های آنها از پرستاری تا مامایی، اتاق عمل، هوش بری، بهیاری، فوریت‌های پزشکی و کمک پرستار است.

حسین نصرآبادی با اشاره به وجود ۱۰۱ سرپرستار و ۶۳ سوپروایزر در بیمارستان‌های استان گفت: ۶۶۵ پرستار در بخش عمومی خدمت می‌کنند که ۳۲ درصد کل جامعه پرستاری را شامل می‌شوند.

وی عنوان کرد: پرستاران در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های ستادی، مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل، پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و دیگر موارد خدمت می‌کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شاخص پرستار به تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی استان ۱.۲ درصد است گفت: هرچه این شاخص رشد پیدا کند خدمت به بیماران بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری، ۶ انجمن علمی، انجمن پرستاران ایران و خانه پرستار پیگیر مطالبات و مشکلات پرستار هستند.

نصرآبادی با بیان اینکه پرستاران در حوزه دانش و پژوهش نیز فعال هستند گفت: تدوین پیش نویس قانون جامع پرستاری برای بحث هویتی این قشر گام بزرگی است که امیدواریم در مجلس هم به تصویب برسد.

وی افزود: تعرفه گذاری خدمات پرستاری از ۲ دهه قبل در دست پیگیری بوده اما هنوز سامانه کارآمد تکمیل نشده اگرچه دولت سیزدهم به این موضوع توجه جدی داشته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری پنج دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۲۹۱ نفر تاکنون در این دوره‌ها پذیرفته شده‌اند.

در این مراسم از پرستاران نمونه در سطح استانی و کشوری همچنین پرستاران پیشکسوت تجلیل شد. برخی حاضران در این مراسم نیز با در دست گرفتن نوشته‌هایی خواستار پرداخت معوقات خود شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha