دانشگاهیان خراسان جنوبی جنایات اسرائیل را محکوم کردند + فیلم
مسجد امام صادق (ع) دانشگاه بیرجند

بیرجند - ایرنا - اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی روز چهارشنبه با برپایی تجمع اعتراض آمیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تجمعات به صورت جداگانه در دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برپا شد.

جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بیرجند امروز از میدان سازمان مرکزی به سمت مسجد امام صادق (ع) دانشگاه راهپیمایی کردند تا خشم و انزجار خود را از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام و با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کنند.

دانشگاهیان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، ایران، حزب الله و پلاکاردهایی با مضامین «ای قدس صبح نزدیک است»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «قدس خرمهشر دیگر می‌شود» و «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.

راهپیمایی در دانشگاه بیرجند

تجمع کنندگان شعارهایی نظیر «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است»، «اسلام پیروز است، استکبار نابود است»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «جنایت صهیونیست، جنایت آمریکا است» سر دادند.

آنان در این اجتماع شعار دادند: "قدس شریف آزادی‌ات یقین است، فریاد ما در همه جا طنین است"، "رژیم صهیونیستی خانه عنکوبت است، سرنوشت اسرائیل نابودی و سقوط است".

بنری با متن «غزه تنهاترین شهر جهان» نیز در دست راهپیمایان دانشگاه بیرجند بود و تجمع کنندگان در ادامه با سوزاندن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش اسراییل نشان دادند.

راهپیمایی در دانشگاه بیرجند

مدرس حوزه و دانشگاه هم در این اجتماع گفت: جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی محصول تفکر و فرهنگ استکباری سران آمریکا است که هیچگاه قابل جمع شدن در فرهنگ توحیدی ملت ایران نخواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد مختاری افزود: غفلت مهمترین آفت زندگی فردی و اجتماعی است که انسان را تبدیل به حیوان می‌کند لذا آنچه در اسرائیل اتفاق افتاده، نتیجه غفلت است.

وی تفکر را پادزهر غفلت دانست و گفت: جامعه انسانی امروز دچار همین غفلت است که شاهد جنایات جنگی هستیم اما دشمن با غول رسانه‌ای تلاش دارد وضعیت غرب را در برابر شرایط جمهوری اسلامی بسیار مطلوب‌تر جلوه دهد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اینکه انسان‌ها علیرغم پیشرفت علم اما آرامش ندارند ناشی از فرهنگ مادی و استکباری است که خود را بنده دنیا دانسته و از معاد غفلت کرده‌اند.

وی جنایات اسرائیل را مهمترین نمود فرهنگ استکباری دانست و گفت: برای همین است که از ۷۵ سال قبل تاکنون جنایت می‌کنند اما راه حل نجات از فرهنگ استکباری بازگشت به فرهنگ توحیدی و قرآنی است که صهیونیست‌ها چنین مسئله‌ای را نمی پسندند و نمی‌پذیرند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: آمریکا هم با افتخار برای آنها بمب می‌فرستد و اعلام می‌کند کاری کردیم تا آنها مرگ راحتی داشته باشند لذا وتو کردن قطعنامه چند کشور نیز نشان از همین فرهنگ استکباری دارد.

وی افزود: در حالی که غول رسانه‌ای آنها شبانه روز تلاش می‌کند چهره استکبار را بزک کند، برخی افراد گمان می‌کنند فرهنگ غرب حمایت از حقوق بشر است در حالی که این حوادث دردناک، سوزناک، نسل کشی و جنایت کامل را شاهد هستیم.

مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید با فرهنگ دینی این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم زیرا کربلا فاجعه بود اما تبدیل به دانشگاه انسان سازی شد، مبادا دست‌های آهنی دشمنان پشت دستکش‌های مخملی پنهان شود و هزاران بمب بر سر فشرده ترین منطقه جمعیتی دنیا فرود آید.

وی با تاکید بر اینکه تضمین منافع ملی، فرهنگ دینی است گفت: نباید در مقابل این جنایت‌ها سکوت کنیم و بدانیم که اسرائیل یک رژیم دست نشانده است تا استکبار سلطه خود را در مناطق مختلف گسترش دهد اما به برکت انقلاب اسلامی و قیام مردم فلسطین آرزوی شوم خود را بر باد رفته دیده است.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: از همین رو داعش را تشکیل دادند که با تدابیر مقام معظم رهبری و جانفشانی سردار سلیمانی این توطئه هم خنثی شد و گرنه دامنگیر کشور ما هم شده بود.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم امروز با حضور در مزار شهدای گمنام این دانشگاه، جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان معمدانی غزه و قتل عام مردم بی‌گناه را محکوم کردند.

در این مراسم که با ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و شهید جهانگیر نقدی پور آغاز شد، رئیس و اعضای هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه با همراهی جمعی از کادر درمان بیمارستان‌های مرکز استان، اورژانس ۱۱۵ و نیروهای مراکز بهداشتی ضمن همدردی با مردم مظلوم فلسطین، کشتار زنان، کودکان و جمعی از پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان معمدانی غزه را محکوم کردند.

همچنین تجمع دانشجویی و اعلام انزجار در پی جنایت جدید رژیم صهیونیستی ظهر امروز (چهارشنبه) در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

نظیر این اجتماعات در دیگر مراکز دانشگاهی و آموزشی خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

براساس اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، کلاس‌های درس دانشگاه‌ها پیش از امروز برای شرکت دانشجویان در اجتماع بزرگ حمایت از مردم غزه تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، اشغالگران صهیونیست سه‌شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و براساس اعلام منابع خبری، صدها زن و مرد و کودک فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیشب و بعد از انتشار خبر حمله به این بیمارستان در واکنش به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی که آن را نمونه‌ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان‌ها حضور یافتند و علیه این رژیم شعار سر دادند.

مردم تهران و برخی شهرهای ایران نیز دیشب و بامداد امروز با برپایی تجمع در میادین شهرها، کشتار مردم بی گناه فلسطین را محکوم کردند و دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه روز چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین اجتماع خودجوش مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه) در میدان قدس شهر بیرجند برپا شد و دانشگاهیان نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، همزمان با تجمع مردم بیرجند در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در میدان قدس حاضر شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha