استاندار خراسان جنوبی: ارتقای جایگاه روابط عمومی دستگاه‌ها پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بازنگری و ارتقای جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های استان از طریق مکاتبه با وزارتخانه‌های متبوع و دستگاه‌های متولی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی افزود: یکی از درخواست‌های مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ارتقای جایگاه روابط عمومی است.

وی با بیان اینکه نامگذاری روزها بهانه‌ای برای شنیدن درد دل مجموعه و قدردانی از آنها است اظهار کرد: در شرایط بسیار خاصی بسر می‌بریم و جامعه جهانی در حال تغییر و تحول است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیر تحولات بسیار سریع و شتابان است ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری فلش تحول به سمت تضعیف جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت و جهان اسلام است‌.

وی تصریح کرد: در جامعه جهانی و کشورها از جمله ایران هر هفته خبر یا اتفاقی رخ می‌دهد گرچه عده‌ای از آن به عنوان دوران آخرالزمانی یاد می‌کنند.

قناعت عنوان کرد: شاهد تحولات در عرصه‌های مختلف هستیم و توجه نظام سلطه و کشورهای به اصطلاح قدرتمند به موضوع ارتباطات و استفاده از ظرفیت‌های فراوان رسانه‌ها است.

وی یادآور شد: اکنون آمریکا استفاده‌ای که از فیلم‌های هالیوودی یا امپراطوری رسانه‌ای خود می‌برد بیشتر از استفاده از ناوهای جنگی و اتمی او است، حداقل بیش از یک دهه شده که آمریکا تمام توان خود را روی موضوعات نرم افزاری متمرکز کرده تا منافع کشورها را به یغما ببرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در چنین شرایطی نقش و جایگاه رسانه‌ها، خبرنگاران و به‌ویژه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خیلی پررنگ می‌شود، در حالیکه ممکن است با محدودیت‌های مالی یا اداری مواجه باشد.

وی افزود: کامل نبودن چارت سازمانی روابط عمومی یا محدودیت‌های مالی و اداری جای خود دارد و تا حدودی قابل حل است اما اینکه مدیر دستگاه اجرایی جایگاه روابط عمومی را نداند درد است.

قناعت تصریح کرد: اینکه مدیر دستگاه اجرایی نداند روابط عمومی یعنی چه و چه نقش و اثرگذاری دارد خیلی سخت و سنگین است.

وی با اشاره به اینکه باید مطالبات و درخواست‌های روابط عمومی‌های استان را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: بخشی از مشکلات فردی و صنفی، بخشی مربوط به ارتقای جایگاه روابط عمومی و قسمتی نیز مربوط به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و نقش پررنگ روابط عمومی در جامعه است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمن که ظرفیت‌ها، توان و امپراطوری رسانه‌ای که غربی‌ها در اختیار دارد، نقش و جایگاه روابط عمومی بسیار پررنگ‌تر شده و انتظار روابط عمومی‌ها مبنی بر ارتقای جایگاه آنها توقع درستی است.

وی گفت: سال قبل در این خصوص مکاتباتی داشتیم و امسال نیز برای ارتقای جایگاه روابط عمومی آمادگی داریم با وزارتخانه، رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های متولی مکاتبه کنیم تا در چارت سازمانی حوزه روابط عمومی بازنگری شود.

قناعت بیان کرد: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که روابط عمومی آنها جایگاه خوبی نداشته یا کمبود نیرو دارند با همفکری و مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای تهیه کنند تا با امضای استاندار به مرکز و وزارتخانه‌ها ارسال شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با همه کمبودها و ضعف‌ها اما توانسته‌اند نقش خوبی در کشور و استان ایفا کنند و تا حدودی همه خوب و ‌چند دستگاه نمره عالی اخذ کردند.

استاندار با اشاره به بخشی از پروژه‌ها و اقدامات شاخصی که در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آغاز شده و در حال اجراست گفت: ابرپروژه‌هایی مانند راه‌آهن و انتقال آب از دریای عمان به استان از دغدغه‌های جدی مردم این استان بود که در این دولت آغاز شد.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد منابع پروژه راه آهن از بودجه عمومی جدا شد و برای اجرای این پروژه در حوزه خراسان جنوبی تاکنون ۲ همت اعتبار تخصیص یافته است.

قناعت گفت: امروز در منطقه آرین شهر شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن در این منطقه خواهیم بود و همچنین در ۲ ماه آینده نیز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن بیرجند - قاین آغاز می شود.

وی تاکید کرد: در مقابل تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن باید کار تیمی در اولویت روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و از حالت تدافعی خارج و کار موضوعی انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در حالیکه این ابرپروژه در خراسان جنوبی در حال انجام است که باید علاوه بر روابط عمومی دستگاه‌های مربوطه، سایر روابط عمومی‌ها نیز با زبان هنر و تکنیک روز به آن بپردازند این به معنی امیدآفرینی در جامعه است.

وی با اشاره به تاثیر اطلاع‌رسانی در جامعه گفت: در سیل پنجم اردیبهشت تعدادی از دانش‌آموزان استان نتوانستند در کنکور شرکت کنند که با اطلاع‌رسانی به موقع، فراگیر و پیگیری‌های متعدد برای نخستین بار اقدامی بزرگی صورت گرفت و مجدد از دانش آموزان بازمانده از کنکور آزمون گرفته شد، این اتفاقاتی بسیار بزرگ و میمون با کمک رسانه‌ها رخ داد.

قناعت طرح نهضت ملی مسکن و الحاق پنج هزار هکتار زمین به شهرها، خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان و سربیشه و احداث پست‌های برق ۴۰۰ کیلووات شهرستان‌های نهبندان، فردوس و طبس را از دیگر اقدامات شاخص در استان اعلام کرد که نیاز به اطلاع‌رسانی زیاد توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها دارد.

وی گفت: تمامی این اقدامات نشان دهنده این است که دولت سیزدهم توجه خاصی به این استان داشته و استان از حالت سکون خارج و در حال حرکت است یعنی ریل‌گذاری خوبی شکل گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در نتیجه اگر اتفاق خوبی در وزارت‌خانه‌های مختلف می‌افتد وظیفه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان انعکاس گزارش‌ها و دستاوردها است در قدم دوم نیز دستگاه های اجرایی همه باید پای کار بوده و به صورت تیمی پیش بروند.

وی بیان کرد: حریف تیم خراسان جنوبی عقب‌ماندگی‌های تاریخی آب، برق، جاده، راه‌آهن و سایر زیرساخت‌ها است پس باید یکپارچه باشیم تا بتوانیم کار خوب و ارزشمندی در استان انجام دهیم.

قناعت با تاکید بر ارتقای جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: حتی در استانداری روابط عمومی مستقل با جایگاه مدیرکل نداریم که این اشکال وارد است و امید است جایگاه روابط عمومی به زودی ارتقا یابد.

در پایان این مراسم از تعدادی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که در سطح ملی و استانی به عنوان روابط عمومی برتر معرفی شدند، تجلیل و قدردانی شد.

۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی نام دارد همچنین ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت امسال به عنوان هفته روابط عمومی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha