آغاز هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی؛ هدفگذاری برای چهار میلیونی شدن

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت دانش اموزی در کشور، گفت: برای رساندن این رقم به چهار میلیون دانش‌آموز هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم گودرزی روز چهارشنبه در آیین افتتاح هشتمین دوره طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ۱۰نفر از همسالان خود هستند.

گودرزی ادامه داد:همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

آغاز هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی؛ هدفگذاری برای چهار میلیونی شدن

آمارهای چاقی دانش‌آموزان نگران کننده است

گودرزی اذعان کرد: آمارهای چاقی و اضافه وزن و نارسایی‌های ساختار قامتی در دانش آموزان نگران کننده است.

وی گفت: یکی از مشکلات جامعه امروز کم تحرکی افراد بویژه نوجوانان دانش‌آموز است دانش آموزان است که سفیران سلامت دوره متوسطه باید در این زمینه اثرگذار باشند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان از وظایف سفیران سلامت دوره ابتدایی است و در این مسیر دانش آموزان باید با نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و استفاده از مواد مغذی برای سالم نگه‌داشتن دهان و دندان در قالب برنامه‌های متنوع آموزشی آشنا شوند.

فارس ۱۳۵ هزار سفیر سلامت دارد

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش گفت: فارس از استان‌های پیشرو طرح سفیر سلامت است و در دوره‌های پیشین این طرح طی ۲ سال گذشته، بیشترین رتبه های برتر را کسب کرده که نشان دهنده سطح بالای آگاهی و اطلاعات سلامت جامعه فرهنگیان و جمعیت دانش آموزی این استان است.

گودرزی افزود: نزدیک به ۱۳۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در فارس وجود دارد و امید است این استان در هشتمین دوره این طرح نیز چون گذشته بدرخشد.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین افتتاحیه با اشاره به اهمیت آموزش خودمراقبتی به کودکان از ابتدا، گفت: اقدامات خوبی در حوزه سلامت و تندرستی در آموزش و پرورش دولت جدید در جریان است که طرح سفیران سلامت دانش اموزی را از جمله این اقدامات است.

سید کاظم حسینی اظهار کرد: تلاش برای دانش‌آموز محور بودن این برنامه‌ها بر غنای آن می افزاید.

وی یادآور شد: طرح سفیران سلامت از هفت سال پیش در کشور و همزمان در فارس اجرایی شده و در قالب آن دانش اموزان با خودمراقبتی در زندگی شخصی و در محیط زندگی آشنا می‌شوند.

حسینی عنوان کرد: در قالب جشنواره آثار دانش‌آموزان در زمینه بهداشت و سلامت درسطح مدرسه، ناحیه و کشور ارزیابی می‌شود که فارس طی ۲ سال گذشته عنوان برتر این جشنواره را ازآن خود کرد.

معاون تربیت بدنی وسلامت اموزش و پرورش فارس گفت: نتایج اجرای طرح سفیران سلامت در بهبود شاخص‌های سلامت بویژه در مراقبت از پوست و چشم و تغذیه سالم خانواده‌ها و دانش‌آموزان تاثیر مثبتی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha