فعالیت بوفه مدارس در فارس با نامی تازه و نظارت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی

شیراز - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس گفت: با تصویب کارگروه بهداشت و تغذیه سالم استان نام بوفه‌های مدارس به نام پایگاه تغذیه سالم تغییر کرد و بر همین اساس رویکرد و نحوه فعالیت آنها نیز تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید کاظم حسینی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین کارگروه و جلسه استانی پایگاه بهداشت و تغذیه سالم فارس، بیان کرد: دراین جلسه مصوب شد با شکل‌گیری تفاهم‌نامه‌ای ۲ جانبه، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بر فعالیت پایگاه تغذیه سالم مدارس نظارت کنند.

وی افزود: بر این اساس ناظران بهداشتی هر دو دستگاه به طور مداوم به صورت انفرادی و مشترک از پایگاه تغذیه سالم مدارس بازدید وی‌کنند و آموزش‌های لازم را به متصدیان این اماکن درون مدرسه‌ای می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه جدید پایگاه تغذیه سالم مدارس، مدیران باید درخواست صدور مجوز فعالیت پایگاه بهداشت و تغذیه سالم مدرسه را به اداره آموزش وپرورش شهرستان و منطقه خود ارسال کنند و مجوز پس از تعیین نوع پایگاه بهداشت و تغذیه سالم از سوی بازرسان و کارشناسان صادر می‌شود.

حسینی، آگاهی ذینفعان، آموزش متقاضیان و نظارت بر فعالیت متصدیان پایگاه‌ها را سه اصل مهم در این زمینه دانست و گفت: شروع فرآیند فعالیت پایگاه بهداشت و تغذیه سالم یکی از مهم ترین برنامه‌های اداره سلامت آموزش وپرورش فارس در سال پیش رو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha